15 Reacties
één maand geleden
Zowieso even hap bellen als je het zelf ook niet vertrouwt uwi tijdens zwangerschap is zowieso risicovol en wil je natuurlijk liever niet. Wellicht was je ab net iets te kort en ben je geholpen met nog iets langer doorgaan met ab.
één maand geleden
Ik heb met 13 weken een blaasontsteking gehad (bijna zonder symptomen) en heb 7 dagen antibiotica gehad. Heb daarna weer urine laten controleren en toen was het gelukkig weg. Maar de huisarts zei wel dat als het nog niet weg was, ze het op kweek gingen zetten om te kijken welke bacterie het veroorzaakt. Dan kunnen ze specifiekere antibiotica geven die hopelijk beter helpt.
Het is dus zeker goed om nogmaals urine controle te doen, want in een zwangerschap kan een UWI inderdaad voor probleme zorgen. Zou dus duidelijk aangeven bij de huisarts dat het erger is geworden ipv minder. Heel veel beterschap!
één maand geleden
Ik zit/zat delfde schuitje. Niet te hard stressen heeft geen zin. Heb je alleen een UWI of heb je toevallig ook een schimmel infectie?? Ik zit ondertussen in 2 weken tijd aan me 3de kuur en de laatste 2 kuren heb ik zelf gekregen op me vakantie. Verloskundige gebeld en uit gelegd. En die hebben aangegeven het zeker met de gynaecoloog te bespreken maar dat ik zeker de kuur moet afmaken. Te veel in korte tijd is natuurlijk niet goed maar niks doen is ook schadelijk. Even de huisarts inlichten en die gaan Je verder helpen. Eventueel op andere infecties ook testen kan best zijn dat er een verband in ligt en deze moet even opgelost worden.
één maand geleden
Mijn vorige zwangerschap heb ik heel veel blaasontstekingen gehad en zodanig dat ik op een gegeven moment een residente bacterie kreeg (brmo) die reageerde niet op antibiotica en moest daarvoor naar het ziekenhuis voor spuiten. Er is geen enkel moment gerept over vroegtijdige weeën. Ik zal dus vooral vragen of ze het op kweek zetten en goed kijken welke antibiotica wel helpend is. Succes
één maand geleden
Ik heb helaas ook al 3 blaasontstekingen gehad deze zwangerschap.
Hier ook elke keer weer antibiotica voor gekregen en het is net weg.
Ik had ook last van veel afscheiding (geel).
Ik kreeg het advies toch een uitstrijkje te laten maken voor een bacteriële vaginose. En dit bleek ik te hebben (komt vaker voor na een antibiotica kuur).
Dat over die weeën is mij nooit verteld..
één maand geleden
Mij is wel verteld dat de irritatie van een blaasontsteking de baarmoeder kan prikkelen en daardoor krampen kunnen ontstaan. Ik had toen tegelijkertijd ook een heftige bloeding (waarschijnlijk ongerelateerd), misschien dat het daarom gezegd is. Maar weeën is wel een sterk woord. Erover stressen zou ik sowieso niet doen. Moet wel heel heftig worden wil het zover komen.
één maand geleden
Reactie op GepassioneerdeNachtegaal573598
Zowieso even hap bellen als je het zelf ook niet vertrouwt uwi tijdens zwan ...
Oei ik zal het even navragen inderdaad want ik lees zoveel verschillende dingen en mn hoofd word gewoon helemaal verward wat misschien onnodig is.. bedankt voor de informatie!
één maand geleden
Reactie op Eva-Cath
Ik heb met 13 weken een blaasontsteking gehad (bijna zonder symptomen) en h ...
Ah gelukkig dat het weg is bij jou, vervelend zeg. Helaas kan ik niet alle ab gebruiken wegens allergie.. het word mijn 3e x dat ik mijn urine laat controleren heb het gevoel alsof het een beetje uitgesteld of zelfs niet serieus genomen word. Ik ga morgen meteen bellen bedankt!
één maand geleden
Reactie op Roxcana
Ik zit/zat delfde schuitje. Niet te hard stressen heeft geen zin. Heb je al ...
Wat vervelend zeg! Ik had/heb dus een UWI maar over een schimmelinfectie hebben ze tot nu toe niks gezegd maar ik ga er zeker van uit dat ik dat zomaar heb. Vind het zo vervelend dat ze het niet heel serieus nemen omdat ik er continu over moet bellen. Zal voor de zekerheid ook de hap bellen. Heel veel beterschap en ik hoop dat het z.s.m. over gaat!
één maand geleden
Reactie op Micsab
Mijn vorige zwangerschap heb ik heel veel blaasontstekingen gehad en zodani ...
Oei wat erg zeg, heel vervelend lijk me! Veel beterschap daarmee. Is het bij jou nu wel weg of heb je het nog steeds? En hoe ver ben je met je zwangerschap. Ja vind het zo vervelend dat ik zulk informatie krijg want ik pieker daar alleen maar veel om. Sterkte!
één maand geleden
Reactie op Eva-Cath
Mij is wel verteld dat de irritatie van een blaasontsteking de baarmoeder k ...
De informatie die jij mij verteld heeft de verloskundige mij inderdaad ook verteld en als het niet weggaat of als ik eventueel niks doe dat er weeën van kunnen komen. Hoe gaat het nu met jou? Ja inderdaad hoop dat het snel goed komt en veel beterschap!
één maand geleden
Reactie op Edayldz
Wat vervelend zeg! Ik had/heb dus een UWI maar over een schimmelinfectie he ...
Door maar een beetje een verandering in de flora van je vagina heb je al een bacteriële of schimmel infectie. Heb je weinig invloed op. Bij mij was het kwestie van tijd. Ik wist dat zodra ik zwanger was ik iets zou krijgen de vraag was alleen wanner. Zodra er iets in me lijf veranderd krijg ik infecties. Dus voor de zekerheid zou ik je laten testen, zekere voor het onzekere. En dan gelijk alles behandelen. Ik moet nog 3 dagen antibiotica en dan urine en vaginaal laten testen en hopen dat dan alles weg is🙏 jij in iedergeval ook heel veel succes en sterkte.
één maand geleden
Reactie op Edayldz
Oei wat erg zeg, heel vervelend lijk me! Veel beterschap daarmee. Is het bi ...
Ik ben nu voor de 2e keer zwanger (16+3) en net mijn kuur afgerond aankomende week opnieuw urine in leveren om te kijken of het heeft gewerkt maar twijfel eraan.
Zulke informatie is nooit fijn en zorgt inderdaad voor dat je enorm druk gaat maken. Probeer zover je kan het los te laten..succes!
één maand geleden
Reactie op Edayldz
De informatie die jij mij verteld heeft de verloskundige mij inderdaad ook ...
Het gaat nu gelukkig heel goed. Heb van de week nog een extra echo gehad vanwege de bloeding 3 weken terug en alles was goed met de baby, dus was stiekem wel opgelucht.
Laat je niet afschepen hoor door de huisarts. Ze zouden juist moeten weten dat het nu extra belangrijk is om de juiste behandeling te krijgen. Helaas komt een blaasontsteking heel veel voor in zwangerschappen, omdat je spieren slapper worden en dus ook de spier die je blaas afsluit. Bacteriën kunnen dus makkelijker binnen komen, daar kun je helaas weinig aan doen. Maar het gaat echt wel goedkomen hoor 😘