54 Reacties

één maand geleden

Hi! Ik ben 24 en was in augustus begonnen met mijn nieuwe baan. Ik ben inmiddels 9+5 en heb het vorige week verteld. Mijn manager reageerde echt heel erg fijn, hij vond het heel erg leuk en zei dat ik moest aangeven als ik rust nodig had of me niet lekker voelde en dat we binnenkort alles afstemmen rondom verlof. Het ligt natuurlijk heel erg aan je manager/ leidinggevende. Als je je er prettig bij voelt zou ik het vertellen, want het is ook fijn dat ze rekening kunnen houden met je afspraken en klachten eventueel. Over je tweede puntje: ik ben 24 (gepland zwanger) en toen ik de huisarts belde was de reactie: was het gepland? Ik vind dat als jij en je partner er klaar voor zijn dan is het de juiste tijd, welke leeftijd je ook hebt! Trek je er niks van aan ❤️

één maand geleden

Wat een vreemde uitspraak! 27 is totaal niet jong, sterker nog, juist een mooie leeftijd!

één maand geleden

Ik was 16 bij mijn eerste 😂😂😂😂 vind je helemaal niet te jong. Niks van aantrekken, rare opmerking om te maken hoor!

één maand geleden

Bizar dat die praktijkondersteuner vindt dat ze daar een mening over mag hebben, plus die mag uiten. Hecht daar echt 0,0 waarde aan. Het is jouw persoonlijke keuze. Ik ben nu 40 en zwanger van de 2e. Toen ons eerste kindje geboren was, dacht ik: ik wil nog 10 zoals deze + ik wilde dat ik hier rond m’n 25e al mee was begonnen. Het moederschap is prachtig en overstijgt straks echt al het andere. Maak je niet druk over je werk. Ze zullen vast balen, maar ik weet uit ervaring dat dat puur egoïsme is. Een werkgever (de meeste) denkt echt allleen in eigen belang. Jij moet kiezen voor jezelf en je kindje. Echt top dat je een vast contract hebt juist. Stel je voor dat dat niet zo was..

één maand geleden

Ik ben 19 en gepland zwanger🤣 27 is zeker niet te jong! Veel plezier met jullie wondertje ❤️

één maand geleden

Bijzonder dat ze dat te jong vinden, ik ben 16 en ongepland zwanger, bij mij wordt het gezien als jong, maar 27??

één maand geleden

Ze vond 27 vrij jong😂 ik was 19 bij mijn eerste🤭 Nu ook 27 en zwanger van een tweede. Misschien een jaloerse praktijkondersteuner?!..

één maand geleden

Reactie op carmenhop

Hi! Ik ben 24 en was in augustus begonnen met mijn nieuwe baan. Ik ben inmi ...
Ik ben 34 en zwanger van de derde maar ook hier heb ik echt al bizar vaak de vraag gehad of het wel gepland was 😆 Misschien omdat ze een derde niet verwachten ofzo? Maar dus niet per definitie afhankelijk van je leeftijd 🙈 Blijf het in alle gevallen een bijzondere vraag vinden!

één maand geleden

Super raar dat zij daar een oordeel over heeft en dat jou meedeelt. Wie bepaalt wanneer je te jong bent? Ik was 23 met de eerste. Nu 28 met de 4e. Hoe leuk is het dat je jong en fit bent als je kids wat ouder zijn.

één maand geleden

Ik was ook 27 bij mijn eerste (hij is van december 2023 dus nu 9 maandjes). Nu ben ik 28 en zwanger van de 2e 🥰 Ik moet zeggen dat ik me soms wel een tienermoeder voel met ophalen bij de opvang, de andere ouders zijn duidelijk een stuk ouder. Maar 27 is echt een mooie leeftijd!

één maand geleden

Prachtige leeftijd!!!!!!

één maand geleden

Ik was bijna 26 bij de eerste en nu 30 en zwanger van mn tweede. Er is niks fijners als jong mama zijn, als het aan mij had gelegen was ik nog jonger. Ja, ouders op het kdv zijn wat ouder heb ik gemerkt maar het zal wel. Ik ben blij dat ik jong kinderen heb gekregen en krijg. Sowieso best vreemd dat een POH een persoonlijke mening deelt met een patiënt. Niet heel professioneel. Wat werk betreft.... ik heb het mijn leidinggevende verteld net voordat ik een vaste aanstelling kreeg. Ik vondt dat fijn en wel zo eerlijk. Ik zou het wel vertellen als ik jou was in het kader van: eerlijkheid duurt het langst. En ze mogen niet discrimineren want, ik weet verder niet hoe de situatie qua werk zit voor jou, er bestaat ook zoiets als zwangerschapsdiscriminatie. Wees eerlijk en lees je goed in mbt je rechten als zwangere werknemer en geef goed je (wettelijke en persoonlijke) grenzen aan. Maar dat is persoonlijk. Succes!

één maand geleden

Ik ben nu 30 en zwanger van de 3e. Ik was 26 en zwanger van de 1e (27 met de bevalling) en 28 en zwanger van de 2e. Ik ben blij dit nu te hebben, merk hoe ouder ik wordt , hoe meer kracht alles kost. Ook qua herstel gaat het steeds langzamer . Bij nummer 2 had ik ook net een nieuwe baan, Mijn leidinggevende zei destijds: als ik een vrouw aanneem dan weet ik dat zoiets kan gebeuren. Dus dat was wel een fijne reactie. Nu dus zwanger van de 3e en ook net een nieuwe baan zelf als leidinggevende begonnen (werk er momenteel 4maanden), zie er nu ook wel tegenop mijn leidinggevende te vertellen. Maar ze kunnen niets anders dan het accepteren. Hoe lastig het ook is, ik zou het nu zsm gaan vertellen. Ik heb dit gesprek maandag of dinsdag staan, Mijn leidinggevende is momenteel nl op vakantie.

één maand geleden

Leeftijd maakt niks uit, zolang jullie er klaar voor zijn 🥰

één maand geleden

Ik vind het een vreemde reactie van de praktijkondersteuner.. Dat 31 het huidige gemiddelde is, maakt 27 nog niet jong. Ik geloof dat rond de jaren 90, 27 jr het gemiddelde was in NL. Mijn moeder was 21 toen ze mij kreeg, ik vond het altijd heerlijk als kind en riep dat ik ook zo vroeg moeder wou worden. Uiteindelijk was is er met 26 klaar voor. Allebij klaar met studeren en een baan. Helaas bleek het niet vanzelf te gaan bij ons, maar anders was ik ook rond mijn 27e moeder geworden.

één maand geleden

Wat een slechte reactie (want oordeel, niet objectief!) zou dit zeker teruggeven als je daar behoefte aan hebt. Dit mag zij niet eens zeggen zulke oordelende dingen. De een is er met 19 al klaar voor de ander bij 40 nog steeds niet helemaal. Geen mening van mij dus, maar wel gefeliciteerd met je zwangerschap, en dat het allemaal maar soepel en voorspoedig mag gaan!

één maand geleden

Wat mogelijk helpt is te weten dat. Ze volledige vergoeding krijgen voor elke uur dat jij je ziekmeldt ivm zws. Dus tenzij het een klein bedrijf is waar vervanging erg lastig is, lijden ze er weinig aan behalve dan eea aan praktische dingen ivm overdragen en uren of werkzaamheden aanpassen. Meteen de reden dat ze dus van het uwv compensatie geven. Zodra je dit dus met je werkgever deelt kunnen ze daar ook aanspraak op maken zodat jij rustig minder kan werken indien ziek/te moe/te misselijk/bedrust opgelegd krijgen etc, terwijl je toch je salaris uitbetaald blijft krijgen. Snap dat het nog steeds spannend blijft hoor! Helaas is niet elke werkgever even meedenkend. Maar wellicht verbazen ze je in goede zin!

één maand geleden

Wat een bizarre uitspraak sterker nog het is het beste om rond die leeftijd kinderen te krijgen... mijn eerste op m'n 25ste nu ben ik 31 en vind het echt fysiek veel zwaarder..

22 dagen geleden

Update: Inmiddels heb ik het mijn leidinggevende verteld, die alleen maar kon herhalen hoe verbaasd ze hierover was. Ik heb (merk ik) best te maken met vooroordelen, collega's dachten dat ik (nog) jonger was en vroegen allemaal vragen als: Maar woon je dan al op jezelf? Was het gepland? Hoe oud ben je dan? Ik voel me er zo rot over.. (ik ben dus 27 en mijn vriend (31) en ik zijn al 8 jaar samen en wonen in een koophuis). Ik moet eigenlijk in elk gesprek wat ik hierover op werk voel de keuze om zwanger te worden verantwoorden. Ik voel me er echt naar over.

22 dagen geleden

Reactie op Marin1997

Update: Inmiddels heb ik het mijn leidinggevende verteld, die alleen maar k ...
Jeetje wat een nare werkplek zeg. Dit heeft niets met jou te maken en alles met hen! Mensen horen zo niet te reageren. Jullie leven, jullie keuze. Al die meningen doen er niet toe als je straks jouw kleine meid of kerel op jouw borst hebt liggen. Laat ze maar lullen mama ❤️