48 Reacties

één maand geleden

Mijn werk weet het al omdat ik zo extreem misselijk en moe ben kan ik geen hele dagen werken.

één maand geleden

Hoi hoi, Ik ben nu 8 weken en heb het wel al verteld maar ik ben ook zo misselijk en heb zo erge hoofdpijn dat ik al een paar dagen niet kan werken dus was eigenlijk wel een beetje genoodzaakt om het te vertellen. Maar anderzijds waren we ook zo enthousiast dat we het het liefst al van de daken schreeuwen ondanks dat er natuurlijk nog van alles mis kan gaan. Dus denk als ik niet zo ziek was dat ik het alsnog wel verteld had haha. Denk dat het ook maar net is waar je je natuurlijk zelf goed bij voelt.

één maand geleden

Ik zit in me eerste zwangerschap en ben morgen 10 weken. Zelf heb ik nog niks verteld omdat ik me voor de rest wel prima voel alleen vermoeid ben. Is het handig tot de 12 weken te wachten?

één maand geleden

Ik ben 8 weken en mijn werkt weet het al vanaf week 6. Dit omdat ik zo extreem vermoeid was dat ik soms m’n werk amper kon doen..

één maand geleden

Ik werk in de gehandicaptenzorg, best zwaar werk. Momenteel ook een cliënt met fysieke agressie. Ik wilde wachten tot de 12 weken maar omdat mijn werk fysiek zwaar is + agressie aanwezig is heb ik het toch moeten delen met mijn leidinggevende en collega's.

één maand geleden

Ik heb het al verteld omdat ik fysiek redelijk zwaar werk heb en steeds meer hulp nodig ga hebben met tillen en verplaatsen

één maand geleden

Ik heb het al verteld, werk in de zorg en het is soms heel zwaar. Hele dagen door misselijk, en behoorlijk last van obstipatie. Enkel aan mijn collega's en leidinggevenden. Gezien dat ik ook nog in opleiding ben ook op school gemeld. Volgende week wil ik als er meer duidelijkheid is aan de manager gaan vertellen. Ben nu 7 weken.

één maand geleden

Reactie op Kim1267

Ik heb het al verteld, werk in de zorg en het is soms heel zwaar. Hele dage ...
ik zit prc in het zelfde schuitje

één maand geleden

Reactie op TaylorG11

Ik zit in me eerste zwangerschap en ben morgen 10 weken. Zelf heb ik nog ni ...
Ja hoor. Mensen willen het meestal pas na 12 weken vertellen omdat de kans op een miskraam dan veel kleiner is. Maar heel veel mensen vertellen het ook gewoon eerder ☺️

één maand geleden

Reactie op Wondertje0425

Ja hoor. Mensen willen het meestal pas na 12 weken vertellen omdat de kans ...
Ja mijn verloskundige zei zelf dat de kans vanaf 9 weken al heel erg afneemt dus toen dacht ik zelf eigenlijk van nou, misschien ga ik het dan gewoon maar vertellen. Enerzijds omdat ik het heel leuk vind, anderzijds omdat ik echt moe ben en daarom ook niet optimaal functioneer momenteel 😅.

één maand geleden

Hier al bij vijf wl gedaan, omdat ik zo moe en misselijk was, vanaf week zes ook ziekteverlof gehad en veel begrip vanuit werkgever (krz dus ja ze weten wat het is hihi). Nu net drie halve dagen gewerkt en in de middag moet ik ook echt slapen. Het was dus hier zowel noodzaak voor betere samenwerking als dat ik het in vertrouwen ook kon delen met deze manager die ik al jaren ken en die wist van onze wens...

één maand geleden

Reactie op TinyTao25

Hier al bij vijf wl gedaan, omdat ik zo moe en misselijk was, vanaf week ze ...
Ps ben nu negen weken ver

één maand geleden

Hoi, Ik ben 9 weken zwanger en heb het nog niet gedeeld met mijn werk. Het is lastig omdat ik net twee weken geleden begonnen ben met deze baan en helaas een half jaar contract heb gekregen. Nu maar hopen dat ze mijn contract gaan verlengen tegen die tijd 🙏

één maand geleden

Reactie op Annaniempje-Anna

Ja mijn verloskundige zei zelf dat de kans vanaf 9 weken al heel erg afneem ...
Ooh dat wist ik niet! Ja waarom zou je het niet doen? Natuurlijk omdat het hartstikke leuk is om te vertellen, maar ook zodat er rekening met je gehouden kan worden. Er zal veel meer begrip zijn wanneer je je even terug trekt als ze weten dat je zwanger bent!

één maand geleden

Nee ik heb het nog niet verteld. Wil het eerst mijn familie en vrienden vertellen. Ga het bij 12 weken op mijn werk zeggen

één maand geleden

Ik heb het vandaag wel al tegen mijn leidinggevende verteld. Ik merk dat ik minder scherp ben en mijn lontje is wat korter. Ook speelt de misselijkheid een grote rol.

één maand geleden

Ik heb het al wel tegen mijn leidinggevende verteld, vooral ook omdat ik in de forensische psychiatrie werk en bijvoorbeeld niet meer op alarm wil lopen of nachtdiensten wil draaien. Gelukkig hadden ze daar alle begrip voor

één maand geleden

Jaa ik werk in een klein team en ik at geen carpaccio meer (normaal altijd) 🥸 gaf mezelf weg eigenlijk haha

één maand geleden

Ik werk bij de huisarts, en heb het wel al verteld meer omdat m'n contract afliep 1 september en ze hem graag wou verlengen maar wou dan wel open kaart spelen maar was geen probleem ☺️

één maand geleden

Ik vertel het pas na de 13 weken echo en NIPT uitslag. Heb net een tijdelijke promotie gekregen, dus wil geen onrust schoppen als dat wellicht niet nodig is