48 Reacties

één maand geleden

Donderdag mijn eerste echo en daarna licht ik mijn werkgever in. Dit omdat ik weer kans heb op een HG zwangerschap dus kan ieder moment uitvallen ☹️

één maand geleden

Ivm onzekerheid en een eerdere miskraam heb ik het gelijk verteld aan mijn collega’s, ze waren allemaal dolenthousiast en snappen nu ook als ik ineens moet rennen naar de wc, weten ze ook waar al het kotsen vandaan komt. Ik werk maar met 3 mannen en met 10 meiden dus vooral de meiden vinden het leuk. Mocht het wel misgaan wil ik dat namelijk ook kunnen delen. Scheelt natuurlijk wel hoe close je bent met je collega’s.. die van mij zijn (bijna allemaal) net mn vriendinnen..

één maand geleden

Heb het mijn leidinggevende vorige week verteld (was toen 8 weken), maar was meer omdat het ‘moest’. Was erg moe namelijk en kon daarom een belangrijke vergadering niet bijwonen. Hij houdt het in elk geval tussen ons tot ik het zelf aan de collega’s ga vertellen (na de 13 weken echo).

één maand geleden

Ik ben nu 7 weken zwanger van ons eerste kindje en ik heb nog niets verteld op mijn werk. Ik werk er net een jaar en heb het super naar mijn zin. Ik heb sinds kort een vast contract gekregen waar ik echt dolblij mee ben maar het voelt nu ook een beetje dubbel om te gaan vertellen dat ik zwanger ben. Ik ben een beetje ongerust dat daardoor de verstandhouding veranderd denk ik. Ik ben wel iedere dag mega misselijk en vind het lastig mijn concentratie erbij te houden. Het grote voordeel voor mij is wel dat ik veel vanuit huis werk.

één maand geleden

Hoi, Ja al vroeg verteld op werk, omdat ik in de zorg werken op een gesloten afdeling pg en onverklaar gedrag, er komt nogal wat agressie voor bij ons. Volgende week ga ik over naar een andere afdeling Wel ben ik nu extreem moe, en misselijk, vandaag voor het eerst overgegeven 🥹

één maand geleden

Reactie op danielle200611

ik zit prc in het zelfde schuitje
Precies heb ik ook gedaan!

één maand geleden

Ik heb het met 8+1 op mijn werk verteld. Was een opluchting. Mijn collega had de week ervoor al gezien aan mijn buik dat ik zwanger ben maar niks gezegd. Zie zelf ook echt een bolling die ik niet meer kan verbergen:)

één maand geleden

Tijdens de lesuren gaat het prima, daarna wel wat minder concentratie en thuis echt op, maar goed ik probeer het vertellen nog even uit te stellen.

één maand geleden

Ja. We hebben een positieve echo gehad met 8 weken. Ik ben erg moe en misselijk. Net weer begonnen na de zomervakantie op school en ik had geen zin om eerst nog een aantal weken stiekem te doen en het mezelf moeilijk te maken. Ik heb nu al mijn lessen kunnen verplaatsen naar de ochtend zodat ik 's middags rustig aan kan doen. Als het nu mis gaat zou ik het ook delen met mijn collega's

één maand geleden

Ik durft het nog niet te vertellen.. Mijn contract wordt deze maand verlengd en ben nog bezig met onderhandelingen. Ik ben nu 8+4 Maar ik hou het echt amper vol.. vandaag na de lunch naar huis gegaan met ‘een blaasontsteking’ en meteen een uur geslapen. Ik weet echt ff niet hoe ik de komende weken ga trekken blehhh

één maand geleden

Mijn leidinggevende heb ik het al 1 week na de positieve test verteld. Ik heb het dit keer eerder verteld dan bij mijn vorige zwangerschap. Vooral omdat mijn leidinggevende elk moment zelf met geboorteverlof kon gaan en ik zelf al wel last had van klachten. Eigenlijk was het al een erge opluchting. Het werkt zoveel gemakkelijker. Mijn collega's heb ik het na de eerste echo op 10 weken verteld. Ook wel wat eerder dan de vorige keer maar dat was omdat ik zelf een maand vrij was erna en ik zelf 14 weken dan weer wat laat vond.

één maand geleden

Ik heb het vanochtend aan mijn manager verteld, zodat het één en ander geregeld kan worden en ze op de hoogte is wanneer het even niet zo lekker gaat

één maand geleden

Ook ondernemers / zelfstandigen hier? Hoe doen jullie dit met klanten? Ik heb het verder nog niemand verteld in mn omgeving, dus beetje raar als ik klanten ga inlichten waarom ik me zo beroerd voel en waarom ik niet scherp ben…

één maand geleden

Reactie op BS

Ook ondernemers / zelfstandigen hier? Hoe doen jullie dit met klanten? Ik h ...
Ja, ik ben zelfstandig ondernemer. Ik heb het aan 1 klant (2 dames met wie ik samenwerk) wel verteld, omdat ik de beloofde uren niet meer in 3 dagen kan maken. Ik verdeel ze nu over 4 dagen en doe elke middag een dutje. Daar zijn ze helemaal tevreden mee. De andere mensen met wie ik daar samenwerk weten nog van niets, maar dat hoeft ook niet. Ik ben 16 uur per week voor ze aan het werk, dus mensen weten ook dat ik niet elke werkdag de hele dag bereikbaar ben. Ik vond het vooral vanwege eerdere miskramen spannend om het al vroeg te vertellen, maar het geeft me veel rust. 😊

één maand geleden

Reactie op BS

Ook ondernemers / zelfstandigen hier? Hoe doen jullie dit met klanten? Ik h ...
Mijn man heeft het gedeeld omdat hij dingen moest wijzigen om mee naar vk en echo's te kunnen, ookal was het nog pril. Evt met bericht dat het nog vroeg en nog ons geheim was. Mensen waren super toeschietelijk en een hele goede klant van hem bood hem zelfs hun oude maxi cosi en kinderwagen aan xD zo lief. Hij is personal trainer aan huis dus moet ook regelmatig trainingen en plannen aan hun gezondheid aanpassen en dat helpt andersom denk ik ook wel. En buiten dat, je bent niet ziek maar wel zwanger! Dat is geen excuus maar wel een goede reden en helpt vaak ook bij meer begrip en coulance..

één maand geleden

Ik heb volgende week de eerste echo. De week erna is mijn vakantie voorbij en ga ik het wel vertellen als de echo goed is. Mijn werk is best fysiek en soms mentaal zwaar, dus vind het handig als daar rekening mee kan worden gehouden.

één maand geleden

Ik heb dit meteen na de bloedresultaten verteld, eind augustus. Omdat ik op een nieuwe school moest starten en dus geen contact mag hebben met kleuters. Vandaar zo snel mogelijk omdat er anders later toch nog aanpassingen zouden moeten gebeuren

één maand geleden

Reactie op Izzy92

Ik heb dit meteen na de bloedresultaten verteld, eind augustus. Omdat ik op ...
Hoezo geen contact met kleuters? Ik werk elke dag met ze en moest alleen een extra bloedtest op de vijfde ziekte?!

één maand geleden

Reactie op inekehh

Hoezo geen contact met kleuters? Ik werk elke dag met ze en moest alleen ee ...
Neen dat is de standaard. Geen contact met kleine kinderen

één maand geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik werk bij de huisarts, en heb het wel al verteld meer omdat m'n contract ...
Wat fijn dat je er voor koos open kaart te spelen en ze daar dan goed op reageerden!