20 Reacties

2 maanden geleden

Zeker, vooral omdat ik het niet wist. Dan praat ik niet over glazen en dronken zijn. Maar wel een paar glaasjes (over 4 weken verspreid dan)

2 maanden geleden

Reactie op Roosje1997

Zeker, vooral omdat ik het niet wist. Dan praat ik niet over glazen en dron ...
Oké oké. Ik heb in de eerste 2 weken van zwangerschap (toen ik het nog niet wist) een aantal glazen gedronken. 2 zaterdagen 3 glazen per dag. Denk je dat dit kwaad kan? Uiteraard toen de test positief was niets meer gedronken

2 maanden geleden

Ik heb helemaal geen alcohol gedronken, maar dat kwam ook omdat ik IUI gehad heb. Dus ik wist heel bewust wanneer inseminatie zou zijn en ik hopelijk zwanger kon worden. Ik ben iets van 4 dagen voor de mogelijke ovulatie bewust gestopt met alcohol drinken. Nu was ik al geen grote drinker, alleen op vakantie was het dagelijks 1 glas. Maar thuis, in m'n eentje, nauwelijks.

2 maanden geleden

Ik heb ook gedronken, tot ik het wist. Niet buitensporig veel, maar wel 2 wijntjes soms… ben op reis en had absoluut niet verwacht dat het in 1 x raak zou zijn. Ik heb er het eea over opgezocht en het lijkt dat de eerste 4 weken nog niet suuuuper veel kwaad kan (natuurlijk altijd beter van niet!!), maar dit houd ik in gedachten om mezelf een beetje gerust te stellen

2 maanden geleden

Reactie op Shirley94

Ik heb ook gedronken, tot ik het wist. Niet buitensporig veel, maar wel 2 w ...
Zie hier de link https://www.kraamzorgzuidgelderland.nl/een-wijntje-als-je-zwanger-bent/

2 maanden geleden

Ik wist het afgelopen donderdag (nu 4 + 3weken) dat ik zwanger ben. Maar had die 2 weekenden daarvoor op een festival nog veel gedronken en dat andere weekend bij een bbq wel wat gedronken. Zal vast geen kwaad kunnen, wist toen nog niks. en vroeger dronken ze vast wel eens een glaasje tijdens de zwangerschap en zijn we ook groot geworden. Ik drink niks nu ik het weet en ga het ook niet doen. Maar logisch dat je het niet weet voor de positieve test toch.. je kan het wel vertellen aan je VK die zal je ook wel gerust stellen

2 maanden geleden

Reactie op Abigail1999

Oké oké. Ik heb in de eerste 2 weken van zwangerschap (toen ik het nog niet ...
Is niet gezond maar ik wist ook niet dat ik zwanger was.... ik had wel enkele nachtjes....

2 maanden geleden

Reactie op am25rox

Ik wist het afgelopen donderdag (nu 4 + 3weken) dat ik zwanger ben. Maar ha ...
Was jouw zwangerschap gepland? Wat is veel, hoe veel had jij gedronken? Ik dus 2 zaterdagen achter elkaar 2 tot 3 glazen wijn.

2 maanden geleden

Reactie op Wen727

Is niet gezond maar ik wist ook niet dat ik zwanger was.... ik had wel enke ...
Denk je dat het kwaad kan? In de eerste weken alcohol drinken?

2 maanden geleden

Als het niet overdreven is denk ik dat niet

2 maanden geleden

Reactie op Abigail1999

Denk je dat het kwaad kan? In de eerste weken alcohol drinken?
Ik heb 2 gezonde kinderen en dronk of en toe wel eens mee

2 maanden geleden

Reactie op Abigail1999

Denk je dat het kwaad kan? In de eerste weken alcohol drinken?
Zie de link die ik gedeeld heb ;). Die bron is beter dan wat andere mensen hier vinden denk ik. Daarnaast: je kunt er niks meer aan veranderen toch? Dus het helpt niet om er veel zorgen over te maken. Houd vooral in gedachten dat je de beste intenties hebt, het niet van tevoren wist en vanaf nu voor je kleintje gaat zorgen 😘

2 maanden geleden

Reactie op Abigail1999

Was jouw zwangerschap gepland? Wat is veel, hoe veel had jij gedronken? Ik ...
Het was niet gepland, wel met de pil gestopt maar waren er niet heel erg mee bezig. Ik had sowieso 4/5 glazen rosé & een aperol spritz. Dat was dan ‘voor de innesteling’ en die week daarvoor dus na de conceptie had ik wel veel meer op. Dat heb ik niet bij gehouden..

2 maanden geleden

Ik heb t/m week 5 nog heel veel gedronken. Ik leefde als een student met bijbehorende feestjes. 3x in de week en dan meerdere glazen. Helaas ook echt nog wel dronken geweest in die weken.. maarja ik wist het niet. Wel direct gestopt en geen druppel meer gedronken na de positieve test

2 maanden geleden

Ja zeker ik heb behoorlijk zitten drinken toen ik het niet wist😅..

2 maanden geleden

Reactie op Lisa1998

Ik heb t/m week 5 nog heel veel gedronken. Ik leefde als een student met bi ...
Ik ben ook een student!!

2 maanden geleden

Ik drink al niet meer sinds 4 maanden voor mijn vorige zwangerschap en sindsdien borstvoeding gegeven, geef ik nu nog. Afgelopen maanden misschien 2-3 glaasjes gedronken als ik wist dat ik voorlopig geen bv hoefde te geven. Alcohol voegt voor mij niets toe, ik ben net zo gelukkig met een 0.0%

2 maanden geleden

Ik heb sinds vanochtend een duidelijke positieve test en heb zaterdag nog een fles wijn achter m’n kiezen. Zit er wel een beetje mee maar de test was negatief dus kan er nu toch niets meer aan doen.

2 maanden geleden

Heb nog behoorlijk wat gedronken in mijn vakantie & dagen voor de test. Wist niet dat ik zwanger was😅 wel meteen gestopt na de positieve test, toen was ik 4 weken.

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap wist ik het niet en heb toen in de eerste 2 weken veel gedronken. Ook dronken geweest van de vele shotjes.( veel feestjes gehad die weken) alles is goed gekomen..