9 Reacties

22 dagen geleden

De ervaringen met BV zijn per persoon anders. Ik heb er zelf goede ervaringen mee, heb 14 maanden BV gegeven! Het is heerlijk dat je niet steeds s nachts een flesje hoeft te maken en door de hormonen van de BV slaap je snel weer. Wel een tip: geef 1x per dag wel een gekolfd flesje zodat je geen flesweigeraar hebt zodra je wil stoppen of de baby naar de opvang moet

22 dagen geleden

Ik heb ook angststoornissen die redelijk onder controle is met medicatie. Mij werd borstvoeding ook z茅茅r afgeraden wegens de vermoeidheid en dat dit mijn angsten kan triggeren maar zelf voel ik enorm de nood om wel borstvoeding te geven. De afspraak is dat ik het ga proberen maar dat mijn partner en ouders aangeven als ze merken dat ik mentaal er ga onder lijden. Dan zetten we het stop maar op die manier heb ik zeker geprobeerd en kan ik mezelf het niet verwijten!

22 dagen geleden

Ik zou advies inwinnen bij de POP poli. Ben zelf gevoelig voor angstklachten en heb 10 maanden fulltime gekolfd doordat de kleine de borst niet pakte, dat ging goed 馃槉

22 dagen geleden

Hi Ceydaah, Zelf heb ik erg geworsteld met sociale angsten en daardoor eetproblemen. Een beetje zoals jij, was ik grotendeels hersteld toen onze kinderwens werkelijkheid werd vorig jaar. (Nu zwanger van nummer 2) Ik was vooral bang voor een terugval door alle hormonen van een zwangerschap en alle nieuwe dingen erbij, maar heb wel een aantal maanden borstvoeding gegeven want dit wilde ik heel graag. Ik heb geen terugval gehad! Makkelijk was het zeker niet, maar heb niet het gevoel gehad dat de borstvoeding mijn angsten of andere klachten erg triggerden. Er zijn een boel uitdagingen en alles veranderd, maar ik hoop dat je het wel aandurft om te doen als je dit zelf graag wil. Het kan echt en je kan altijd afbouwen als het niet goed voelt. Zelf heb ik nog een borstvoedingscursus gedaan tegen einde zwangerschap, om mezelf er wat zekerder bij te voelen.

22 dagen geleden

Ik heb zelf ptss en angst stoornis en ga gewoon proberen bv te geven!

22 dagen geleden

Reactie op mylene123

Ik heb zelf ptss en angst stoornis en ga gewoon proberen bv te geven!
Knap van je! 馃槏

22 dagen geleden

Reactie op EvdBD

Hi Ceydaah, Zelf heb ik erg geworsteld met sociale angsten en daardoor eet ...
Ja hormonen en nieuwe dingen inderdaad zijn erg beangstigend! Wat fijn om te horen dat je hierdoor geen terugval gehad hebt. 馃槏

22 dagen geleden

De ervaringen met BV zijn per persoon anders. Ik heb er zelf goede ervaring ...
Ohja wat fijn zeg 14 maanden! Knap van je.

22 dagen geleden

Ik heb PTSS en een angststoornis en ook al 1x borstvoeding gegeven t/m 12 maanden. Het was zwaar zeker, maar dat is ook voor mensen die niks hebben. Ik deed zelf in de nacht kolven(mijn man gaf dan gekolfde melk), omdat ik mijn slaap ook echt nodig heb. Dit duurde namelijk korter dan een hele voeding. Meteen in de ochtend gaf ik gewoon weer live voeding. Mijn zoontje sliep rond 9 weken al door, dus die nachten vervielen al vrij snel. Als je het wil proberen, probeer het! Mijn gedachten was: als het niet gaat voor mij en/of mijn kindje dan stop ik. Jullie moeten het beide fijn vinden!馃馃徎 Het is een zware, maar ook een hele mooie tijd en ik hoop dat je zelf een fijne weg erin gaat vinden!馃槉