22 Reacties
2 maanden geleden
Ik slik dit idd ook, ben nu 10 weken. Hoop er zwangerschapsvergiftiging mee te voorkomen. (Vorige zwangerschap wel gehad)
2 maanden geleden
Reactie op Miss Wan
Mooi! Ik schrok zelf ervan, maar ben niet de enige dus ❤️
Zeker niet! Ken er genoeg! Als ik hiermee de vergiftiging kan voorkomen erg graag. Bij de 1e 5.5 week in t ziekenhuis gelegen. Nu een meerling zwangerschap, dus extra veel kans 🙈
2 maanden geleden
Reactie op Miss Wan
In land van waar ik afkomstig ben, mogen zwangere vrouwen geen aspirine inn ...
In principe wordt het gebruik van aspirine als pijnstiller tijdens de zwangerschap afgeraden. Je kunt dan beter paracetamol gebruiken als je pijnstilling nodig hebt.
In sommige gevallen wordt aspirine speciaal voorgeschreven, dit is dan niet als pijnstiller, maar vanwege de bloedverdunnende werking. Dit vermindert de kans op zwangerschapsvergiftiging, dus wordt voorgeschreven als je arts denkt dat je hier een verhoogd risico op hebt. Mocht je twijfels hebben, kun je het natuurlijk altijd met je arts bespreken, die kan je meer toelichting geven over jouw specifieke situatie en eventuele vragen beantwoorden 😊
2 maanden geleden
In mijn vorige zwangerschap had ik een verhoogde onderdruk, reden is alsnog steeds onbekend.
Mocht mijn onderdruk bij deze zwangerschap ook verhoogd worden mag ik ook aspirine gaan slikken. Zij hebben het advies wel gegeven. Zo voorkom ik dat ik opnieuw medisch ga worden en ik onder controle blijf bij de verloskundige.
2 maanden geleden
Ik slik het vanaf 6 weken. Mijn eerste zwangerschap met 20 weken al een zwangerschapsvergiftiging en het HELLP-syndroom gehad. Hier ter preventie van een eventuele nieuwe vergiftiging gezien de kans aanzienlijk hoog is.
één maand geleden
Ik slik vanaf het begin 1x 100mg voor betere doorbloeding en innesteling en ga door omdat het zwangerschap vergiftiging kan voorkomen