21 Reacties

15 dagen geleden

Oh nou.. ik vergeet het soms ook, denk niet dat het kwaad kan.

15 dagen geleden

Ik ben sinds ik er mee begonnen ben 7 dagen nu, het niet vergeten. Jij ook een tweeling?

15 dagen geleden

Gevaarlijk of schadelijk voor jou en of de baby zal het niet zijn! Wellicht toch goed om even te checken bij je verloskundige i.v.m. effectiviteit. Bij mij werd aangegeven dat het al onbetrouwbaar is bij eenmaal niet innemen en er dan net zo goed gestopt kan worden. Maar ik weet natuurlijk niet tot in hoeverre dat daadwerkelijk zo is, of dat mijn verloskundige mij op deze manier op het hart wilde drukken dat ik echt elke dag moest slikken haha. Bij mij lukt het om het wel elke dag te slikken door een vast moment te kiezen (ik neem het 's avonds na het tanden poetsen bijv. En de pilletjes liggen dan op het wastafel in het zicht).

14 dagen geleden

Ik heb alles wat ik in moet nemen op de eettafel staan, zodat ik het ook daadwerkelijk zie wanneer ik ontbijt馃槄 Anders vergeet ik het dus ongetwijfeld.

3 dagen geleden

Slik geen aspirine dames

3 dagen geleden

Reactie op FlinkeKikker039013

Slik geen aspirine dames
Er zijn vrouwen die dit met een reden toch voorgeschreven krijgen door een arts.

3 dagen geleden

Slik geen aspirine dames
Deze info is ook niet juist/volledig.

3 dagen geleden

Deze info is ook niet juist/volledig.
Moet je bij de maker zijn van de site, dit heb ik niet bedacht

3 dagen geleden

Moet je bij de maker zijn van de site, dit heb ik niet bedacht
Het gaat hier waarschijnlijk over aspirine die werd voorgeschreven voor een medische reden en niet zomaar als pijnstilling :)

3 dagen geleden

Reactie op Cottonlily

Het gaat hier waarschijnlijk over aspirine die werd voorgeschreven voor een ...
Aspirine is schadelijk voor de baby dat staat er toch. Of het nou medisch is of als pijnstiller het blijft een aspirine en komt bij je baby terecht

3 dagen geleden

Hi! Het plaatsen van medische misinformatie is niet toegestaan op het forum. Het is wetenschappelijk bewezen dat een (lage) dosis aspirine kan helpen een zwangerschapsvergiftiging of een groeirestrictie van de baby voorkomen. Je kan hier bijvoorbeeld dit artikel over lezen: https://www.degynaecoloog.nl/onderwerpen/aspirine-in-de-zwangerschap-om-pre-eclampsie-en-groeivertraging-te-voorkomen/ Heb je vragen over medicijngebruik? Stel deze dan aan je verloskundige, gynaecoloog of huisarts. Liefs, Eliza

3 dagen geleden

Reactie op Eliza I Moderator

Hi! Het plaatsen van medische misinformatie is niet toegestaan op het foru ...
Staat toch op jullie eigen site. En zwangerschapsvergiftiging is altijd nog erfelijk heeft mijn gynaecoloog me zelf verteld

3 dagen geleden

Staat toch op jullie eigen site. En zwangerschapsvergiftiging is altijd nog ...
Er is genoeg onderzoek gedaan vooraleer artsen iets voorschrijven tijdens een zwangerschap.

3 dagen geleden

Reactie op Eliza I Moderator

Hi! Het plaatsen van medische misinformatie is niet toegestaan op het foru ...
Dit staat wel op jullie eigen site..?

3 dagen geleden

Reactie op Cottonlily

Er is genoeg onderzoek gedaan vooraleer artsen iets voorschrijven tijdens e ...
Dat moet in de toekomst uitwijzen wat het onderzoek doet bv over 20 jaar.

3 dagen geleden

Dit staat wel op jullie eigen site..?
Hi, Ook op onze site vind je de informatie dat aspirine in lage doses soms wel wordt voorgeschreven aan zwangere vrouwen om de kans op hoge bloeddruk of zwangerschapsvergiftiging te verlagen. Maar overleg altijd eerst met een professional, zoals je gynaecoloog of verloskundige, voordat je dit middel gebruikt. Veiligheid staat voorop! Liefs, Eliza

3 dagen geleden

Slik geen aspirine dames
Ik haak hier ook even op in. Dit gaat namelijk om een hoge dosis aspirine. Gynaecologen schrijven dit wel voor in lage dosis van 80mg. Ik zal de redactie vragen om dit te verduidelijken :). Slik het uiteraard niet op eigen initiatief, maar overleg altijd met je verloskundige of gynaecoloog. Zij schrijven dit voor op recept. Liefs, Micky

3 dagen geleden

Reactie op Micky | 24baby

Ik haak hier ook even op in. Dit gaat namelijk om een hoge dosis aspirine. ...
-Edit mod Eliza- Reactie weggehaald. Onjuiste medische informatie

3 dagen geleden

Reactie op Micky | 24baby

Ik haak hier ook even op in. Dit gaat namelijk om een hoge dosis aspirine. ...
Dit is correct! Onderzoek wijst uit dat een dosering tot 160mg veilig is, bij hogere doseringen is er een verhoogde kans op bloedingsneiging en lijkt het preventieve effect waarvoor het in de zwangerschap wordt voorgeschreven ook te verdwijnen. Dit betekent idd niet dat het voor iedere zwangere nuttig en of veilig is te gebruiken. Dus enkel na advies en counseling van een huisarts/verloskundige/gynaecoloog. De dosering kan per indicatie/ziekenhuis verschillen maar zal volgens de richtlijn tussen de 80-150mg liggen. Consequente inname is belangrijk maar het is niet zo dat na 1 keer vergeten de gehele behandeling geen zin meer heeft. Zelfs na staking werkt het medicijn ongeveer een week tot 10 dagen na. Vandaar dat je met 36 weken ook moet stoppen om een verhoogd bloedingsrisico tijdens de bevalling te voorkomen. Correcte inname is wel van belang om de spiegel in je bloed zo constant mogelijk te houden. Voor meer evidence based informatie is de richtlijn https://richtlijnendatabase.nl/richtlijn/hypertensieve_aandoeningen_in_de_zwangerschap/acetylsalicylzuur_pre-eclampsie_zwangerschap.html Aan te raden. Of voor meer compacte info over ascal kun je kijken in het farmacotherapeutisch kompas en dan zoeken op acetylsalicylzuur.