95 Reacties

één maand geleden

Reactie op twinwolfje

Hier ook autisme en erge trauma uit mijn jeugd en eerste keer zwanger. Ik w ...
Hier autisme en ptss heerlijke combinatie. Ik ben nu zwanger van de 2e en heb een zoontje uit mei 2023. Of ik het wel aan kan daar zit ik nu en ongeveer altijd mee. Ook dat ik zwanger was van mijn zoontje. Ik denk eerlijk gezegd ook dat dit heel normaal is. Bij andere meiden die ik leerde kennen met zwangerschapszwemmen die hadden en hebben ook die gevoelens. Misschien dat wij ze iets meer hebben en misschien wel meer durven uit te spreken vanwege het autisme. Wat voor mij helpt is echt rust pakken wanneer kan, goed communiceren met mijn man(geen autisme) en vooral wees soms een beetje lief voor jezelf. Niet perfect is ook goed!!! Zolang je handel uit liefde en je voor jezelf kan zeggen ik heb mijn best gedaan vandaag dan heb je het gewoon goed gedaan. Tuurlijk wil ik ook net als de "andere" moeders al die gekkigheid doen en van Hot naar her maar dat gaat niet. Wij gaan lekker fietsen, wandelen of naar een speeltuin.... niet naar een monkeytown 🤣 Via de gemeente kan je een smi aanvragen mocht je niet werken. Dan heb je wel een periode recht op kinderopvang, via de wmo kan je eventuele huishoudelijke hulp aanvragen en begeleiding. Geloof in jezelf dan komt alles goed!!!!

één maand geleden

Reactie op Mka94

Hier autisme en ptss heerlijke combinatie. Ik ben nu zwanger van de 2e en ...
Wat is smi precies ik werk inderdaad niet en we komen dus niet in aanmerking tot vergoeding kinderopvang. En zonder is het erg duur. Ja ik denk dat de meeste aanstaande moeder die angsten hebben en onzekerheden. Vooral bij de eerste want je weet niet echt wat je kan verwachten behalve van wat je hoort. Bedankt voor de lieve woorden Ik ben nu bijna 14 weken dus ik heb ook nog even om me voor te bereiden. Het voelt nu nog erg als afwachten of iets 😅

één maand geleden

Reactie op twinwolfje

Wat is smi precies ik werk inderdaad niet en we komen dus niet in aanmerkin ...
Een smi is een sociaal medische indicatie. Ik heb in mijn vorige zwangerschap naar de gemeente gebeld om deze aan te vragen. Door deze vergoeding is het net alsof je wel kinderopvangtoeslag krijgt.

één maand geleden

Reactie op Mka94

Een smi is een sociaal medische indicatie. Ik heb in mijn vorige zwangersch ...
Ligt wel een beetje aan de gemeente, je krijgt dit niet alleen op grond van autisme bij de meeste.

24 dagen geleden

Kunnen jullie de baby al voelen? Ben nu bijna 17 weken en heb het idee dat ik een nieuw soort sensatie voel. Alsof iemand een glas bubbelwater inschenkt. Bruisend gevoel. Maar echt mega laag, praktisch achter m’n schaambot. Het gevoel beeld ik me niet in, maar of de baby is die ik voel weet ik niet…

23 dagen geleden

Reactie op lb9294

Kunnen jullie de baby al voelen? Ben nu bijna 17 weken en heb het idee dat ...
Zelf nog niet heel veel gevoeld (placenta vooraan), maar bij onze 20-wekenecho zei die vrouw dat alles wat onder mijn navel te voelen is, de baby is. Je darmen en alles kan het niet zijn, want die zijn inmiddels allemaal al weg gedrukt naar boven, dus denk dat het dan inderdaad de baby is die je voelt. Wat leuk!😄

22 dagen geleden

IK had gisteren een avondje uit naar anneke van giersbergen. Muziek optreden. Tijdens de Muziek die ik erg mooi vond legde ik mijn hand op mijn onderbuik en voelde voor het eerst duidelijk een soort bubbelgevoel. Alsof er lucht in je darmen borrelt alleen zitten mn darmen idd daar niet meer. Zo bijzonder en mooi. Ben nu 17+6 en morgen de geslachts echo🩵🩷

5 dagen geleden

Iemand tips qua werk en overbelasting? Nu 19+3 en echt klaar met alles. Nul concentratie/motivatie. Zit in een heel klein bedrijf met geen enkele mogelijkheid om taken over te dragen aan een team, want er ís geen team. Probleem is bekend bij m’n baas en mag vaker thuiswerken (meer prikkelarm), en probeer 80% te geven ipv m’n gebruikelijke 120%😅 Maar krijg m’n batterij maar niet opgeladen. En moet in de komende maanden m’n vervanger gaan inwerken 😵‍💫 Met de baby gaat alles gelukkig goed. Vandaag bij de 20 weken echo ontdekt dat het een meisje is. ♥️

4 dagen geleden

Hallo allemaal, wij hebben op 2november een geslachtsecho gehad bij een extern echo bureau en daar te horen gekregen dat we een meisje krijgen.🩷.... helemaal leuk en allebei trots en blij. Ondertussen leuke 1ste kleertjes en spulletjes gehaald. Vandaag bij de 20 weken echo. Kregen we bij onze eigen praktijk te horen dat we een jongetje krijgen🩵 en nee het zijn er geen 2. Dus vandaag ben ik even in de war en doe mijn best om te schakelen tussen deze twee. 🩷🩵 en tja dat is best lastig dat schakelen. Niet dat een jochie niet welkom is alleen is het anders en dus schakelen. Gelukkig is hij helemaal gezond bovenste echo foto is van onze eerst geslachts echo. De onderste foto van vandaag. Wel duidelijk te zien nu

4 dagen geleden

Zo, dat is wel even schakelen inderdaad! Maar vooralsnog gefeliciteerd!🩵

4 dagen geleden

Reactie op Justme_1988

Hallo allemaal, wij hebben op 2november een geslachtsecho gehad bij een ex ...
Begrijpelijk dat dit even wennen is! En dat doet inderdaad niks af aan jullie blijdschap. Ik had de afgelopen weken ook steeds het idee dat wij een jongen zouden krijgen. Omdat we dat op de 13 weken echo dachten te zien. En gisteren dan dus de duidelijk een meisje.

4 dagen geleden

Reactie op lb9294

Iemand tips qua werk en overbelasting? Nu 19+3 en echt klaar met alles. Nul ...
Misschien met arts of gynaecoloog bespreken. Even op adem komen door ziekteverlof kan misschien aangewezen zijn

4 dagen geleden

Reactie op WAZI

Misschien met arts of gynaecoloog bespreken. Even op adem komen door ziekte ...
Ben er al over in gesprek met de praktijkondersteuner van de huisarts. En (gedeeltelijk of volledig) ziekmelden is al aan ter sprake gekomen. Maar lijkt me niet ideaal. De verloskundige beaamde mijn gevoel: dat een beetje houvast/regelmaat van werk wel fijn is. Maar moet wel meer op m’n rust letten (ja maar hoe dan?! Denk ik dan altijd. Ben er slecht in m’n grenzen aangeven en bewaken)