27 Reacties

2 maanden geleden

Je leeft er echt naartoe! Bij de eerste thuis bevallen zonder pijnstilling en ik zou die bevalling zo weer opnieuw doen! Nee, het is zeker geen pretje. Maar je leeft ernaar toe en raakt zo in een bepaalde bubbel, waardoor je er echt doorheen komt! En nog maanden de tijd om je erop voor te bereiden, dus wees er ook open over tegen de verloskundige. Die heeft vast goede tips om je voor te bereiden! 😊

2 maanden geleden

Ik heb een pittige bevalling gehad maar kijk er niet op terug met grote angst voor een volgende.. vooraf had ik een bevalplan gemaakt maar had me op advies wel voorgenomen loopt het anders dan is dat zo en is dat ook prima, en werd compleet anders haha .. spreek je vooral uit wat je wel en niet wilt en stel vragen vooraf bv aan je vk maar bereid je ook voor dat het anders kan lopen dan gewenst dan is dat niet frustrerend op het moment zelf

2 maanden geleden

Jaa pff ik ben de eerste bevalling er blind in gegaan zonder verwachtingen en heb een 20uurige bevalling die eindigde in een horror semi spoed keizersnede gehad. Ik heb zo een spijt gehad van mijn ruggenprik omdat hierdoor mijn ontsluiting is gestopt is dit allemaal gebeurd dat ik dus de volgende bevalling heeelemaal natuurlijk wil doen maar vind het zo eng dat het toch weer in een keizersnede kan eindigen😅

2 maanden geleden

Ik snap het helemaal, het is ook nogal iets. Ik heb nu een bevalling mee gemaakt en het is ook echt een … bevalling haha! Maar wat ik heel erg merkte bij de vorige is dat je er ook soort van naartoe groeit! Tegen de tijd dat je moet gaan bevallen ervaar je ook wel dat je er klaar voor bent, tenminste ik wel! Ik was er echt aan toe om te bevallen! Klinkt gek misschien maar de natuur heeft het niet voor niets zo gemaakt dat je na zoveel weken het kind eruit perst hihi. Geniet vooral van je zwangerschap. Waar ben je het meeste bang voor? Misschien helpt het om van daaruit ook na te denken hoe je wilt bevallen (ziekenhuis/thuis/pijnstilling etc)

2 maanden geleden

Ik snap het hoor, dit zal mijn tweede bevalling zijn Ik kan je zeggen dat het allemaal vanzelf gaat Je gaat op een gegeven moment in een bubbel en dat is hartstikke fijn Je trekt je helemaal terug eigenlijk Je moet van de vk van te voren een bevalplan maken maar 9/10 keer verloopt dit toch anders Probeer het allemaal op je af te laten komen Ook je hele zwangerschap Niet teveel over nadenken, alles is erg wonderlijk Ondanks de kwaaltjes, probeer er toch van te genieten, de schopjes en het gevoel in je buik ga je missen na de tijd Je krijgt zo'n prachtig wonder ervoor terug ♡ de tijd gaat bizar snel

2 maanden geleden

Ik was ook heeel bang bij mn 1e. Achteraf totaal niet nodig. Ik had bij mijn eerste een super bevalling. Ze kwam 10 dagen later dan gepland en ik was toevallig in het ziekenhuis voor controle omdat dat standaard is als je zo lang over tijd bent en toen braken m'n vliezen. Omdat er poep van de baby door get vruchtwater zat mocht het niet te lang duren dat ik ging bevallen dus infuus met weeenopwekkers en toen duurde het 3 a 4 uur geleidelijk en toen 12 minuten persen en toen was ze er. Direct de pijn vergeten en meteen op een roze wolk. Nu pril zwanger van de tweede en zoveel meer vertrouwen dan bij de 1e mbt de bevalling.

2 maanden geleden

Ik was doodsbang voor de bevalling. Voor mij was het heel belangrijk dat ik er echt vertrouwen in had dat mijn lichaam weet wat het moet doen en ik heb heel erg gelet op mijn ademhaling. Kreeg uiteindelijk complimenten van de verloskundige dat ik zo in controle was.