21 Reacties

2 maanden geleden

Ik werd er net wakker van zoveel pijn dat het deed. Ben nu dan ook klaar wakker weer. Misselijkheid is wel weg maar anders kon ik ook mee gaan spugen. Ellende

2 maanden geleden

Hier ook die pijn is verschrikkelijk was even vergeten hoe vervelend dit was gelukkig is de misselijkheid weg

2 maanden geleden

Ja ik heb er ook last van. Vanaf het moment dat ik zwanger ben kan ik niet naar de wc. Was bij mijn vorige zwangerschap ook. Ik gebruik nu macrogol en dan gaat het beter. Doet anders z’n pijn

2 maanden geleden

Hihi misschien een tip wat bij mij heel goed helpt: klein ikea krukje onder je voeten zetten. Dan heb je een meer natuurlijke houding waardoor poepen makkelijk wordt 😄 het werkt bij mij! En de pruimen zijn op het moment erg lekker! De verse… wordt je ontlasting wat dunner van. Vorige zwangerschap gebruikte ik van die vezelzakjes haha

2 maanden geleden

Pff ik heb ook ontzettend last van m’n buik dat ik gewoon sta te puffen. Na veel lezen lijken dit gewoon mijn darmen te zijn..

2 maanden geleden

Ik heb denk ik ook heel veel last van mijn darmen. Kunnen jullie beetje aanwijzen waar jullie pijn zit?

2 maanden geleden

Reactie op Julianna20

Ik heb denk ik ook heel veel last van mijn darmen. Kunnen jullie beetje aan ...
Bij mij trekt het echt vanaf me flanken over me hele onderbuik en navel ! Zo pijnlijk

2 maanden geleden

Ik poep ook echt maar een keer per dag, maar dat van mij is juist meer een drap dan dat het hard is😂 Maar inderdaad elke ochtend wakker met kramp.

2 maanden geleden

Reactie op Sylvia1419

Bij mij trekt het echt vanaf me flanken over me hele onderbuik en navel ! Z ...
Ja ik heb precies hetzelfde!

2 maanden geleden

Ik heb er ook heel veel last van! Wanneer schakel je de huisarts in? Mijn echo is pas over 2 weken, maar begin zo wel echt te stressen…..

2 maanden geleden

Reactie op nikkivb

Ik poep ook echt maar een keer per dag, maar dat van mij is juist meer een ...
Nog steeds last?

2 maanden geleden

Reactie op Henrike97

Pff ik heb ook ontzettend last van m’n buik dat ik gewoon sta te puffen. Na ...
Nog last? Ik ben nu 6 weken en heb hier nu 1,5 week non stop last van…

2 maanden geleden

Ik heb hier ook last van. Heb prikkelbare darm maar nu nog erger geworden. Harde ontlasting en krampen.

2 maanden geleden

Ik ben nu 6+2 weken en mijn darmen doen ook nog steeds zo zeer. Hier heb ik al bijna 2,5 week last van icm een opgeblazen buik. Nu de weken iets vorderen wordt m’n opgeblazen gevoel gelukkig wel wat minder, maar nog steeds vanaf het einde van de dag zo’n enorm harde buik. Ik las dat je darmen door invloed van hormonen trager werken en dit de oorzaak is?

2 maanden geleden

Tip: gebruik norrit. Ik heb PDS en ga nooit op vakkantie zonder Norrit, dat is actieve houtskool. Tegen diarree, maar helpt bij mij ook tegen gasvorming en rommelige darmen. Ben nu ook regelmatig enorm opgeblazen, en hoewel de klachten niet helemaal verdwijnen (ahem ben immers zwanger) helpt het wle tegen de eerste druk en opgeblazenheid, maakt het meestal wel dragelijker. Kost niet veel bij een drogist en is volledig onschadelijk! In de rimboe in azie eten ze ook houtskool tegen buikklachten, eeuwenoud middel. Ik geloof moeder natuur en het helpt dus meestal wel verlichten.. dosis van de twbletjes is 6-9(!) per keer, maar als ik get tegen gas neem is vaak vier of vijf genoeg. Ik ben niet groot en heb een snel metabolisme. Hoop dat dit iemand helpt

2 maanden geleden

Reactie op Kimmst

Ik ben nu 6+2 weken en mijn darmen doen ook nog steeds zo zeer. Hier heb ik ...
Klopt, en herkenbaar, hier ook vooral in de avonden zodat je lekker oncomfortabel je bed in gaat :"(

2 maanden geleden

Tip: eet een in ieder 1 of twee kiwi’s per dag. Helpt mij enorm dat die stoelgang opgang blijft. Niet dagelijks meer maar in ieder geval 1x per twee dagen

2 maanden geleden

Reactie op MMKKT

Tip: eet een in ieder 1 of twee kiwi’s per dag. Helpt mij enorm dat die sto ...
Oh dit is een goede! Dit ga ik ook proberen! :)

2 maanden geleden

Iemand die vezel zakjes gebruikt ?

2 maanden geleden

Vooral na het eten van Pizza 🍕 of roti 🫓 buik zwelt op na het eten 🍽️ zulke krampen niet leuk 😐