9 Reacties

één maand geleden

Ik heb sinds mijn zwangerschap ook meer last van eczeem. Heb ‘t wel altijd al gehad. Maar was voor een aantal jaar weg, en weer terug sinds mijn zwangerschap. Ik wil binnenkort naar huisarts gaan en dan een creme aanvragen. Weet bijna 100% zeker dat dit door m’n hormoonschommeling komt

één maand geleden

Reactie op Amnusalt

Ik heb sinds mijn zwangerschap ook meer last van eczeem. Heb ‘t wel altijd ...
Jaa heb ik ook idd, kan niet anders bijna dan daar door komen. Ik gebruik op het moment bepanthen eczeem crème, werkt fijn, gaat er niet van weg, helpt wel goed tijdelijk

één maand geleden

Ik heb geen eczeem maar dermografisme (contactstoornis). Hierdoor krijg ik onuitstaanbare jeuk wat vervolgens door krabben enorm opzwelt. Al keer op de huisartsenpost gezeten omdat mijn ogen zo dik waren dat ik ze niet meer open kon doen. Slik daar histamine voor wat redelijk hielp, maar sinds ik zwanger ben dus niet helemaal optimaal meer. Heb nu wel koelzalf erbij gekregen. Vette zalf wat m'n huid wel kalmeert. Misschien is dat een optie?

één maand geleden

Ik heb ook een eczeem uitbraak sinds mijn zwangerschap. Heb er altijd al wel last van, maar redelijk onder controle. Nu zat het overal, armen, benen, rug, nek.. ik heb een hormoonzalf meegekregen, de lichtste die er is, is onderzoek naar gedaan en je kan dit veilig gebruiken tijdens de zwangerschap.. anders gaat het gewoon niet weg en de jeuk is ondraaglijk. Mag ik vragen waarom ze een biopt hebben genomen? Wat vermoeden ze?

één maand geleden

Bleek bij mij psoriasis te zijn. Dit kan uitbreken door de hormonen. Mijn collega zat onder het zwangerschaps eczeem over haar hele lichaam.

één maand geleden

Reactie op Firefly

Ik heb ook een eczeem uitbraak sinds mijn zwangerschap. Heb er altijd al we ...
Ja ben ook wel benieuwd waarom ze een biopt hebben afgenomen! Was dat in een ziekenhuis?

één maand geleden

Ik heb ook eczeem in de binnenkanten van me ellebogen en tussen en onder me borsten, hele vervelende plekken. Het jeukt niet elke dag maar echt op sommige momenten krijg ik ineens hele erge jeuk. Ik heb er geen zalf voor want ben bang voor hormoonzalf. ik smeer nu cetamacrogol, dat verlicht het wel opzich.

één maand geleden

Reactie op Firefly

Ik heb ook een eczeem uitbraak sinds mijn zwangerschap. Heb er altijd al we ...
Weet niet precies waarom, volgens mij zei ze vermoeden zwangerschapsdermatose, zo goed al geen 1 soort eczeem is gevaarlijk voor het kindje maar volgens mij wilden ze een biopt om de behandeling te kunnen bepalen

één maand geleden

Reactie op AnneSch

Ja ben ook wel benieuwd waarom ze een biopt hebben afgenomen! Was dat in ee ...
Zie bericht hierboven, maar idd in het ziekenhuis, bij dermatoloog