71 Reacties

één maand geleden

Oké ik juich te vroeg 😅. Emesafene slik ik inmiddels 2x per dag en ook dan eet ik minimaal.. ben vandaag 6+6. Iemand een alternatief wat goed werkt? En tips voor eten? Ik hou het nu vooral bij vloeibaar en soms stokbrood als het echt ‘goed’ gaat. Slaap enorm veel ik denk ivm de bijwerking van de pil? Het wordt inderdaad niet meer vergoed vanaf 1 februari 2024.. super zuur!

één maand geleden

Reactie op kyra2020-24

Oké ik juich te vroeg 😅. Emesafene slik ik inmiddels 2x per dag en ook dan ...
Heb ik ook… heb het nu sinds een week, het haalt de scherpe randjes van de misselijkheid af waardoor ik kan eten en ook het lege maag gevoel tegen kan gaan waardoor de misselijkheid te behappen is… Heb je geprobeerd om af een toe een beschuitje te eten?

één maand geleden

Ik heb ze nu 1 keer genomen voor de nacht .. maar kon gewoon niet wakker worden vandaag .. meer die hier last van hebben ? 😅

één maand geleden

Ik ben er vandaag mee begonnen. Had eerst suprimal maar dat werkte niet voldoende. Maar wat een geld zeg! Ik las dat de klachten na 7-10 dagen wel weg moeten zijn, iemand die hier ervaring mee heeft? Want €51 voor 15 pillen vind ik wel heel veel..

één maand geleden

Reactie op Svooyen

Ik ben er vandaag mee begonnen. Had eerst suprimal maar dat werkte niet vol ...
Jeetje! De mijne waren 47 voor 30 tabletten. Misschien dat je kunt vragen naar een ander merk?

één maand geleden

Reactie op Svooyen

Ik ben er vandaag mee begonnen. Had eerst suprimal maar dat werkte niet vol ...
Suprimal is bijna hetzelfde als emesafene.

één maand geleden

Suprimal is bijna hetzelfde als emesafene.
En toch werkte de suprimal niet voldoende meer en moest ik ondanks de dosis suprimal nog spugen. De emesafene lijkt nu wel wat te doen!

één maand geleden

Ik heb in het ziekenhuis gelegen met 7 weken en 1 dag door een buikgriep bovenop mijn zwangerschapsklachten en toen ik weer naar huis mocht heb ik voor 3x daags Emesafene gekregen en 3x daags een zetpil. Dit moet ik een week gebruiken en dan kan ik langzaam afbouwen in de aankomende 4 weken..

één maand geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik heb ze nu 1 keer genomen voor de nacht .. maar kon gewoon niet wakker w ...
Ja je wordt er mega suf van, maar na een week was dat over bij mij! Althans ik slaap nog steeds 9+ uur per nacht maar overdag niet extreem moe

één maand geleden

Reactie op Svooyen

En toch werkte de suprimal niet voldoende meer en moest ik ondanks de dosis ...
Gelukkig dat het iets lijkt te doen! Dan vooral blijven gebruiken😊 ik bedoelde meer te zeggen dat de suprimal uiteraard goedkoper is

één maand geleden

Reactie op Anna Noadja

Heb ik ook… heb het nu sinds een week, het haalt de scherpe randjes van de ...
Wat fijn dat het een soort balans lijkt te geven. Had je dat pas na 1 week of sneller? Inderdaad droge crackers en aquarius en verder alleen dingen als ik er zin in heb.. vooral vloeibaar en weinig. Sinds dinsdag slik ik primperan dat lijkt sinds vandaag meer effect te hebben.. al is een lege maag hebben misschien wel het beste gevoel 🤷🏼‍♀️. Geen misselijkheid en lichte honger. Pff wat is dit zoeken..

één maand geleden

Reactie op EA150425

Ik heb in het ziekenhuis gelegen met 7 weken en 1 dag door een buikgriep bo ...
Jeetje wat heftig! Hoe gaat het nu met je?

één maand geleden

Reactie op kyra2020-24

Jeetje wat heftig! Hoe gaat het nu met je?
Nu nog steeds erg duizelig, maar ik hou gelukkig het eten wel weer wat binnen, dus ik hoop dat we nu een stijgende lijn in gaan. Met het kindje was alles echt heel goed, dus dat is echt super!

één maand geleden

Reactie op kyra2020-24

Wat fijn dat het een soort balans lijkt te geven. Had je dat pas na 1 week ...
Nee, ondanks dat ik het nu een tijdje gebruik wisselt het effect bij mij nog per dag…

één maand geleden

Reactie op kyra2020-24

Wat fijn dat het een soort balans lijkt te geven. Had je dat pas na 1 week ...
Wel fijn dat jij nu iets gevonden hebt… ja het is onwijs zoeken..

één maand geleden

Gelukkig dat het iets lijkt te doen! Dan vooral blijven gebruiken😊 ik bed ...
Ja is ook goedkoper! Schrok echt van de prijs van emesafene. Die laatste haalt wel de scherpe kantjes eraf maar echt goed functioneren lukt nog niet

één maand geleden

Reactie op Svooyen

Ja is ook goedkoper! Schrok echt van de prijs van emesafene. Die laatste ha ...
Nee herken ik, enige wat mij hielp (vorige zwangerschap) was zofran maar dat geven ze vrijwel nooit in t eerste trimester. Hopelijk voel jij je snel beter 🍀

één maand geleden

Ik ken emesafene niet, ik gebruik suprimal en als ik het voor het slapen neem werkt het ook maar tot een uurtje of 15:00 Wat bij mij help is dat ik het ‘s nachts neem als ik voor de 2e keer wakker word (meestal tussen 03:00 en 05:00 en sinds dien werkt het prima voor mij. Af en toe wel vlagen van misselijkheid eind van de dag, maar veel minder als daarvoor. En ik hou m’n eten nu gelukkig binnen. Misschien kun je ook eens proberen om het in de nacht te nemen.

één maand geleden

Reactie op L.E.A.

Ik ken emesafene niet, ik gebruik suprimal en als ik het voor het slapen ne ...
Fijn om te horen. Heb sinds gisteren ook suprimal voor de misselijkheid maar ben er nog een beetje een schema in aan het vinden.. Gisterenavond genomen, heeeerlijk geslapen, en vanmorgen weer tabletje. Merk nu dat misselijkheid een beetje terug komt dus ik ga er zo weer een nemen denk ik. Geloof dat het om de 8 uur mag idd?

één maand geleden

Nemen jullie 1 pil of 2 pillen? Ik heb het laatst geprobeerd. Ik nam 2 pillen rond een uur of 09:30 maar ik was de hele dag doodmoe en wilde alleen maar slapen 🥲