71 Reacties

één maand geleden

Reactie op iLa-D

Nemen jullie 1 pil of 2 pillen? Ik heb het laatst geprobeerd. Ik nam 2 pill ...
Ik neem sinds gisteren 2 pillen en het gaat een stuk beter! Bij mij in de bijsluiter staat dat je als zwangere de eerste voor het slapen moet nemen en de tweede zo nodig in de ochtend als je iets als ontbijt op hebt..

één maand geleden

Ik slik emesafene, suprimal werkt voor mij ook goed! Voorschrift is 1 pil voor het slapen en ik neem er eentje bij mn ontbijt. Zo kom ik de dagen een stuk beter door. Wel heel vermoeid maar dat was ik er voor ook al!

één maand geleden

Ik neem er 1 's ochtends als ik wakker word en 1 als die is uitgewerkt rond 16.00 uur. Mijn misselijkheid houdt de hele dag aan, dus ik heb er zo meer aan. 's Nachts gaat het wel goed.

één maand geleden

Reactie op nsbaby

Ik neem er 1 's ochtends als ik wakker word en 1 als die is uitgewerkt rond ...
Dat doe ik dus inderdaad ook Ik merk dat ik er het meeste last van heb tot een uur of 17:00. In de nacht eigenlijk geen last, ik maak meestal nachten van meer dan 8 uur dus als ik hem voor het slapen in zou nemen, heb ik er naar mijn idee geen profijt van… Probeer hem sochtends het liefst 2 uur voor ik ga eten in te nemen en dan hopen dat het dan beetje afgezakt is zodat ik kan eten… En dan neem ik zo nodig nog 1 als hij uitgewerkt is, hangt er een beetje vanaf hoe laat ik hem genomen heb… als hij na 5e uitgewerkt is dan zakt het meestal uit zichzelf af en redt ik het zonder tot ik naar bed ga… Hoe lang gebruik je het nu? Soms heeft het een paar dagen nodig voor een spiegel waarna je er meer profijt van krijgt…

één maand geleden

Reactie op Anna Noadja

Dat doe ik dus inderdaad ook Ik merk dat ik er het meeste last van heb tot ...
Ik gebruik het nu 3 dagen en het lijkt wel steeds iets meer effect te hebben. Hoop dat dat nog even doorzet inderdaad!

één maand geleden

Ik krijg dit vanaf morgen. Zetpillen. In de ochtend en de avond 1.

één maand geleden

Vorige zwangerschap kort Emesafene gebruikt, maar toen bood het weinig verlichting. Wilde het toch wel weer proberen. Vanmorgen met de huisartsenpraktijk gesproken, die gaven aan dat Emesafene niet meer gangbaar is bij zwangerschapsmisselijkheid? 🤷‍♀️ Heb nu Metoclopramide 3 dd gekregen, hoop dat het wat gaat doen, want Supramil deed weinig. Werd wel gewoon vergoed trouwens.

één maand geleden

Ik krijg dit vanaf morgen. Zetpillen. In de ochtend en de avond 1.
Misschien een gekke tip maar mocht je op de wc windjes laten hou dan even een wc papiertje ervoor🤣 dat had ik namelijk de vorige x en anders blijven er van die vettige dingetjes in de pot op t water drijven wat lijkt op kaarsvet. Als je snapt wat ik bedoel.

één maand geleden

Reactie op LisaDeEerste

Misschien een gekke tip maar mocht je op de wc windjes laten hou dan even e ...
Hahahaha ik snap wat je bedoelt. Goeie tip!!

één maand geleden

Fijn.. blijkbaar worden de pillen niet meer vergoed🥲 €83 voor 30 pillen😫

één maand geleden

Reactie op Eline90

Vorige zwangerschap kort Emesafene gebruikt, maar toen bood het weinig verl ...
Ik krijg nu ook deze pillen. Blijkbaar vallen deze wel onder de zorgverzekering.

één maand geleden

Ik gebruik het sinds gister en het is echt top! Ik gebruik er wel 2 per dag, dus 1 per 12 uur. En ze werden bij mij trouwens nog wel gewoon vergoed 😊

één maand geleden

Fijn.. blijkbaar worden de pillen niet meer vergoed🥲 €83 voor 30 pillen😫
Ik heb laatst 45euro voor 30 betaald. Ik snap niks van die prijsverschillen. Laatst weer 10 gehaald en toen was het 18 euro. Lijkt wel of ze die prijzen gewoon zelf mogen verzinnen.🤯

één maand geleden

Reactie op jdbx

Ik gebruik het sinds gister en het is echt top! Ik gebruik er wel 2 per dag ...
Dan heb je geluk want door de regering is verzonnend dat dit niet meer vergoed word.

één maand geleden

Als Emesafene zo duur is, kun je dus net zo goed Suprimal kopen en erbij een willekeurige vitaminepil met B6 slikken. Mijn huisarts bevestigde dat dat hetzelfde is. Al die extra kosten bij de apotheek naast de prijs van de pillen zelf loop je zo mis.

één maand geleden

Reactie op Feather

Dan heb je geluk want door de regering is verzonnend dat dit niet meer verg ...
Hier vorige week gehaald en ook niks hoeven te betalen bij de apotheek

één maand geleden

Reactie op Prax

Als Emesafene zo duur is, kun je dus net zo goed Suprimal kopen en erbij ee ...
Suprimal moet je er 2 per dag van. En dat is 5 zoveel voor 5 dagen. Dus kom je alsnog duur uit als je dit iedere dag slikt. Plus ik wil echt zo weinig mogelijk pillen slikken dus geef mij maar 1 pil per dag ipv 2.

één maand geleden

Reactie op Feather

Suprimal moet je er 2 per dag van. En dat is 5 zoveel voor 5 dagen. Dus kom ...
Emesafene gebruik ik er ook 2 van 🫠 max 3 per dag zei de huisarts maar hoop die 3e niet nodig te hebben

één maand geleden

Reactie op jdbx

Emesafene gebruik ik er ook 2 van 🫠 max 3 per dag zei de huisarts maar hoo ...
Ja ik slikemesafeme + primperan dus ik red het met 1 nog. Maar ik bedoelde 2 tegelijk ipv 1 😊 bj suprimal staat voor volwassene 2 pillen innemen.

één maand geleden

Reactie op jdbx

Emesafene gebruik ik er ook 2 van 🫠 max 3 per dag zei de huisarts maar hoo ...
Dus jij zou bijvoorbeeld 4 suprimals moeten slikken per dag . Dan gaat er zo'n doosje per 2,5 dag doorheen en is het alsnog een hele dure grap.