43 Reacties

vor einem Monat

Hi dames, Ik haak hier even op in. Allereerst heb ik het gedeelde artikel weggehaald, omdat dit van een niet betrouwbare website afkomt als het gaat om medische informatie. Op het forum is het plaatsen van medische misinformatie dan ook niet toegestaan. We hebben heel wat artikelen over echo's en de veiligheid hiervan. Deze kan je hier allemaal lezen: https://www.24baby.nl/zwanger/echo/ Er is veel onderzoek verricht naar de vraag of echo’s schadelijk zouden kunnen zijn voor de moeder of de baby, maar dit is nog nooit gebleken. Natuurlijk is het goed om vragen te stellen als je iets niet zeker weet of twijfel hebt. Maar doe dit dan ook bij een medisch professional zoals je gynaecoloog, verloskundige of huisarts. Zij kunnen je hier het beste in begeleiden. Liefs, Micky

vor einem Monat

Reactie op Micky | 24baby

Hi dames, Ik haak hier even op in. Allereerst heb ik het gedeelde artikel ...
Website was medischdossier.org een hele betrouwbare site! En ik had er ook heel veel bronnen bij vermeld die de site gebruikt heeft. Vind het best een naar idee dat het artikel verwijderd is. Krijg nu nog meer het gevoel dat het niet bekend mag worden dat het gevaarlijk is? Omdat echo’s een verdienmodel zijn? Ging hier heel onschuldig in en wilde oprecht weten hoe andere vrouwen hier in staan, maar na dit bericht voelt het echt heel onbetrouwbaar hier 🫨 Verloskundigen zeggen dat het veilig is en er is weinig over bekend, juist daarom dat ik hier wilde sparren met andere vrouwen.

vor einem Monat

Reactie op charlotteeeee

Website was medischdossier.org een hele betrouwbare site! En ik had er ook ...
Je bent helaas het slachtoffer geworden van desinformatie. Kan gebeuren, betekent niet dat je kwaad in de zin hebt. Maar het zou denk ik wel fijn zijn als je dan nu ook kon stoppen met het onterecht onzeker maken van andere vrouwen. Als zwangeren op grotere schaal echos gaan weigeren op basis van deze informatie gaat dat een heleboel onnodig leed veroorzaken. Uiteraard heb je zelf het volste recht om echos te weigeren, maar de informatie die je deelt is niet betrouwbaar en gaat tegen decennia van onderzoek én ervaring in.

vor einem Monat

Reactie op charlotteeeee

Website was medischdossier.org een hele betrouwbare site! En ik had er ook ...
Dan doe je het zelf lekker niet. Ik denk dat jij zelf niet door hebt dat je mensen onzeker maakt of onwijs kan triggeren hiermee. Er is namelijk al een topic geopend door iemand die nu onzeker is door jou verkeerde informatie, was dat wat je wou?

vor einem Monat

Reactie op Jenny123

Je bent helaas het slachtoffer geworden van desinformatie. Kan gebeuren, be ...
Lijkt me raar als mensen door 1 iemand echo’s gaan weigeren, ik wilde er gewoon even over sparren en ben nu erg geschrokken van het verwijderen van het artikel 🫨 Heb morgen ook gewoon een echo staan, wilde gewoon even wat kletsen over dit onderwerp en kijken hoe anderen hier in staan.

vor einem Monat

Dan doe je het zelf lekker niet. Ik denk dat jij zelf niet door hebt dat j ...
Doordat het artikel verwijderd is denken mensen nu dat er veel ergere dingen in stonden dan er in stonden. Daar kan ik niks aan doen. Ik was puur benieuwd of er mensen zijn die hier meer van weten en daar naar handelen, omdat ik er verder weinig over kan vinden.

vor einem Monat

Reactie op charlotteeeee

Doordat het artikel verwijderd is denken mensen nu dat er veel ergere dinge ...
Dan open je een artikel in het algemene forum ipv je geboorteclub.

vor einem Monat

Dan doe je het zelf lekker niet. Ik denk dat jij zelf niet door hebt dat j ...
Precies dit!!

vor einem Monat

Dan open je een artikel in het algemene forum ipv je geboorteclub.
Wist niet dat ik het alleen in de geboorteclub gedaan had. Bedoel hier helemaal niets slechts mee, maar voel me wel naar bij alle reacties die erdoor ontstaan 🫨 Wist niet dat je alleen veilige en standaard vragen mocht stellen hier 😔

vor einem Monat

Reactie op Elineexx

Precies dit!!
Ik weet niet wat ik ermee moet. Mijn schoonmoeder is abonnee van het blad en stuurde het door. Ik wilde erover sparren met anderen, that’s it.

vor einem Monat

Reactie op charlotteeeee

Website was medischdossier.org een hele betrouwbare site! En ik had er ook ...
Ik denk niet dat dit de plek is om hierover te gaan sparren. Met deze vraag maak je al onzekere mama's to be nog meer onzeker. Je brengt veel onrust.Zover bekend zijn er nog geen baby's geboren met twee armen of twee hoofden vanwege het gebruik van echo's. Je zegt dat je zelf wel gewoon gebruik maakt van echo's, maar plaatst hier wel een bericht over dat het misschien wel hartstikke gevaarlijk is. Is ook niet helemaal fair toch? Als je over dit onderwerp graag wilt sparren dan kan je beter naar medische sites of zulke forums gaan, maar niet hier.

vor einem Monat

Ik heb morgen m’n eerste echo en kreeg dit artikel doorgestuurd. Wilde er dus even over sparren. Jammer dat het zo onveilig wordt gemaakt voor mij hier. Lijkt wel de middelbare school. Ben er wel klaar mee.

vor einem Monat

Reactie op charlotteeeee

Wist niet dat ik het alleen in de geboorteclub gedaan had. Bedoel hier hele ...
Nogmaals denk ik dat je niet door hebt of in ziet dat dit voor veel mensen onwijs als een trigger over kan komen, ikzelf inclusief. Misschien heb je mijn eerdere reactie gezien dat ik mijn zoon dit jaar verloren ben omdat hij niet levensvatbaar was, dit wisten wij door de echo’s. Stel jou NIPT is niet goed (wat ik niemand toewens) en je moet voor een vlokkentest, wordt dat ook met behulp van echo gedaan als het via de buik gebeurd. Stel je moet voor GUO, krijg je ook een echo. Zie je welke kant ik op ga? Of snap je het nog steeds niet? Zo zijn er ook mensen die jaaaaren proberen zwanger te worden, fertiliteitstrajecten doorlopen etc, en wat als die nu eindelijk zwanger zijn en zich nu zorgen maken om de extra echo’s die ze in het ziekenhuis (!!) hebben gehad? Mensen die miskramen hebben gehad en met extra echo’s gerustgesteld worden?? Denk eerst goed na voor je zoiets plaatst.

vor einem Monat

Wij willen juist ook alle mogelijke onderzoeken doen, daarom schrok ik van het artikel. En ging ik even achter de oren krabben, omdat ik niet weet wat ik er mee moet. Maar was niet gelijk overtuigd door het artikel, dus wilde hier even sparren.

vor einem Monat

Je zegt dat je alleen wilde sparren, maar je initiële post is heel suggestief: 'mensen die op de hoogte zijn dat echos blijkbaar toch wel schadelijk zijn voor je baby'. Vervolgens worden jij en je artikel meermaals weerlegd en wordt je uitgelegd waarom je post niet zo onschuldig is (ongeacht je bedoelingen). En dan zeg je: 'wist niet dat je alleen veilige en standaard vragen mocht stellen hier' en verwijt je ons van middelbare school gedrag en het creëeren van een onveilige sfeer voor jou. Probeer eens de reacties ter harte te nemen en niet zo in de verdediging te schieten. Volgens mij verwijt niemand je van kwade opzet, maar wat je doet en zegt heeft wel gevolgen bij anderen. Dat proberen ze je duidelijk te maken.

vor einem Monat

Hi! Ik snap dat het vervelend is als we iets weghalen, maar dat doen we niet voor niks. In de gedragsregels van 24baby staat dat het plaatsen van onjuiste medische informatie niet is toegestaan. En het artikel wat je plaatste viel hieronder. Dat doen we niet om leden te pesten of te misleiden, maar puur omdat we hier toch met een kwetsbaardere doelgroep te maken hebben. Als 24baby staan we achter de wetenschap en je mag er natuurlijk zelf anders instaan, maar dan zijn er andere plekken op het internet om het daarover te hebben. Op Facebook en X zijn hier plekken voor. Uit vele onderzoeken blijkt dat echo’s niet gevaarlijk zijn voor je kindje. Daarom adviseren medische professionals ook om op deze manier te kijken (en bijvoorbeeld met de NIPT) of het goed gaat met je kindje. Wil je dat niet? Dan ben je daar natuurlijk helemaal vrij in en kan je dit ook overleggen met je verloskundige of huisarts. We doen ons best om het forum een veilige plek te houden voor alle (aanstaande) ouders en onze gedragsregels helpen daarbij :). Heb je vragen waar je zelf niet uit komt mbt je zwangerschap? Stel die dan altijd aan het verloskundige, gynaecoloog of huisarts. Liefs, Micky

vor einem Monat

@Mods, misschien beter om deze hele post te sluiten?

vor einem Monat

Kan de admin dit forum verwijderen? Mij lukt het niet. Ben er wel een beetje klaar mee inmiddels. Delen van minder bekende info is blijkbaar niet verstandig hiero.

vor einem Monat

Yes, Ik sluit het topic. Ik wens jullie allemaal een fijne en gezonde zwangerschap toe ❤️