1305 Reacties
3 maanden geleden
Heyhey, ik ben 5+2. Dit is mn tweede zwangerschap en het is echt heel anders dan de eerste keer, toen voelde ik heel erg het opgeblazen gevoel en deden mn borsten echt zeer. Nu (ik geef nog borstvoeding) voel ik ze nauwelijks en heb ik iets meer last van scheetjes maar niks waarvan ik denk wow dit is heftig. Wel ben ik als mn maag leeg is, echt leeg, gelijk misselijk en lijkt het wel of ik prikkelbaarder ben, kan minder hebben. Oh en slapen is lastiger snachts, terwijl ik overdag flink moe ben haha maar ja heb een peuter dus wat is moe 😂
3 maanden geleden
Reactie op Dromer19
Hier ook.. soms erg fel en lelijk tegen m’n vriend 😳
Hier ook! 😬
3 maanden geleden
Hoe gaat het met jullie stemming? Ik merk dat ik nu best down ben, beetje c ...
Ja ik ook. Echt een beetje somber. Ik kan niet wachten op het volgende trimester ☺️🙏 m'n vorige zwangerschap ook zo down de eerste weken en dat tweede trimester was zo fijn! Op een wolkje zo happy🩵🥰🩷
3 maanden geleden
Reactie op Maria29
Ja ik ook. Echt een beetje somber. Ik kan niet wachten op het volgende trim ...
Oh hoop dat dit ook bij mij het geval gaat zijn! 🤞
3 maanden geleden
Reactie op Dromer19
Hier ook.. soms erg fel en lelijk tegen m’n vriend 😳
Haha die arme partners van ons allemaal! Ik ben ook heel fel tegen mijn vriend. En gisteren naar de pride in Amsterdam geweest en kreeg een spontane huilbui door de drukte, trok het heel slecht! Alle sombere klachten herken ik ook, ik ben super angstig dat het niet goed gaat! Hebben jullie dat ook? Verder geen gekke klachten, ben nu 5+4.
3 maanden geleden
Sinds een week gevoelige borsten en branderige tegels. Dit had ik bij mijn eerste niet zo. Ook ervaar ik al een soort van bandenpijn. Dit had ik zaterdag avond toen ik net op bed lag en even moest hoesten. Voelde als een verkramping in de baarmoeder. Was voor mij ook wel het signaal om de volgende ochtend een zwangerschapstest te doen🤭 het verkrampende gevoel kom vooral savonds voor bij te snel opstaan, draaien o.i.d. zal wellicht iets met het groeien van de baarmoeder en vermoeidheid te maken hebben🤭. Verder heb ik vandaag toevallig last van hoofdpijn en voelen me benen moe en zwaar. Maar ook dit is niet gek na een spoken peuter tot 0330 vanacht🤣💙.
3 maanden geleden
Reactie op sofiamaria
Haha die arme partners van ons allemaal! Ik ben ook heel fel tegen mijn vri ...
Ja sneu he haha.
Ja wij zijn zwanger geraakt van onze tweede IUI eerste zwangerschap. Maar ook ik vind het super spannend met ieder dingetje als ik wat voel ( vooral in de avond krampjes/ einde van de dag. ) denk ik zou dit wel goed zijn.. maar blijf positief en blijf zeggen dat het goed komt. Me testen lopen ook mooi op steeds ieder donkerder dat doet me ook wel ergens goed. 21 augustus eerste echo 🥹❤️
3 maanden geleden
Hier ook vanaf de innesteling bruin verlies en 's avonds pijn in de onderrug en gespannen gevoel in de buik, dat vind ik ook echt wel spannend, het hoort erbij maar kan ook een voorteken van iets anders zijn.
Verder pijnlijke borsten, met vlagen licht misselijk maar nog niets vergeleken bij wat nog zal komen, zelfde geld voor de vermoeidheid. Sochtends sta ik best energiek op en vroeg wakker maar smiddags klapt die vermoeidheid er wel in.
En ik heb ook echt last van obstipatie en mijn buik is mede daardoor al enorm opgezet.
3 maanden geleden
Reactie op adlx
Had ik ook! Maakte me echt gelijk weer heel erg zorgen. Ben ook erg moe. Ve ...
Ik heb ook geen pijn in m’n borsten…Maakt me toch ongerust ofzo🫠
3 maanden geleden
Reactie op sofiamaria
Haha die arme partners van ons allemaal! Ik ben ook heel fel tegen mijn vri ...
Vreselijk hè dat wachten? Pffff ik bel morgen om een afspraak te maken voor een echo
3 maanden geleden
Bij mij nog steeds gevoelige en grotere borsten, misselijkheid is een stukje minder maar nu ook onderin mijn buik steekjes, vooral met draaien en hoesten en dat soort dingen.
Ik heb ook een beetje dat down gevoel, ook omdat ik echt wel angstig ben door licht bloedverlies. Het is echt heel licht roze, en zie het alleen met afvegen. Vandaag toen ik langere tijd niet geplast had, was er ook ietsjes roder. Heel spannend dus!
3 maanden geleden
Dag 5+3 nu; misselijkheid en overgeven -hou niks binnen qua eten en drinken
3 maanden geleden
Hi allemaal! Ik zou nu 3 weken en 2 dagen zijn.. gisteren voor het eerst getest, maar helaas negatief. Mijn borsten zijn gevoelig en het luchtje van mijn vriend ruikt nu opeens naar verrotte sinaasappel (en vond ik eerst heerlijk ruiken). Het zou mijn eerste zwangerschap zijn en wil het zo enorm graag, dat ik ga twijfelen of wat ik voel wel echt is, als dat logisch klinkt.. :-/ In mijn plas zitten allemaal witte vlokjes en misschien is dit wel een blaasontsteking? Herkent iemand dit? Plassen zelf doet geen zeer. Op internet lees ik dat als je een blaasontsteking hebt, de test ook vals negatief kan uitslaan. Ik vind het allemaal maar spannend en verwarrend. Wel het gevoel dat ik mijn eisprong duidelijk voelde en dat ik de innesteling-krampen en steken ook echt heb gevoeld. Nu even wachten met testen tot mijn ongesteldheid uitblijft. Wat denken jullie?