1305 Reacties

3 maanden geleden

hier rond de 4 weken ook veel krampjes gehad, nu 5+4 en is dat voor een groot deel helemaal weg maar toch blijft het wat rommelen. Ik (probeer) maak me er niet zoveel zorgen om, dit is de 3e zwangerschap en bij de vorige 2 keer ook veel last gehad van die steekjes en krampjes. Verder ook aardig hormonaal tegen m’n vriend🫣 en dan gister heel hard huilen nadat ik enorm boos was geworden om iets kleins. Hij kan er zelf gelukkig om lachen. Ik ben nog niet aan het overgeven, wel pijnlijke borsten en onwijs moe. Vorige week veel last van winderigheid maar dat is ook redelijk weg nu. Ben wel grieperig en dat is echt naar al met de moeheid, meerdere ziek?

3 maanden geleden

Reactie op louzapoes

Ik ben nu precies 4 weken en heb mega kramp, alsof ik heel erg ongesteld be ...
Dat heb ik ook.. ik ben morgen 5 weken, en heb afgelopen nacht zo gehuild van de pijn. Het was veel erger dan mijn normale menstruatiepijn, die is best mild, het maakt me zo bang. Dit is onze tweede zwangerschap, na een miskraam 4 jaar geleden en een lang fertiliteitstraject. Je maakt je overal zorgen om. Afgelopen nacht dacht ik dit gaat helemaal fout. Maar geen bloedverlies gelukkig..

3 maanden geleden

Reactie op annelies3004

Dat heb ik ook.. ik ben morgen 5 weken, en heb afgelopen nacht zo gehuild v ...
Ik heb exact hetzelfde! Nu al 2 weken. Afgelopen weekend weer erger dat daarvoor. Maar geen bloedverlies. En de symptomen nemen toe. Vanochtend kokhalzend boven de gootsteen gehangen. Dus het hoeft niet mis te gaan, al voelt het soms wel zo....succes!

3 maanden geleden

Ik heb exact hetzelfde! Nu al 2 weken. Afgelopen weekend weer erger dat daa ...
"Fijn" om te horen dat het vaker voorkomt, je raakt er zo paniekerig van he?

3 maanden geleden

Reactie op Marielleolthof

Hier ook vanaf de innesteling bruin verlies en 's avonds pijn in de onderr ...
Voor de verloskundige een reden om te testen op blaasontsteking en dat blijkt het ook te zijn, dus misschien een tip voor dames die ook roze/bruin verlies hebben in combinatie met lage rugpijn en gespannen gevoel in de onderbuik

3 maanden geleden

Dit is mijn 2e zwangerschap en vandaag 4 weken en wat ben ik beroerd! Ik had vannacht ook koorts… Dat is nu gelukkig wel weg maar ben alsnog een vaatdoek. Denk door laag afweersysteem? Heb ook na mijn 1e zwangerschap voor t eerst een koortslip gekregen en die had ik nu van de week ook. Ik herken dit helemaal niet van de vorige keer. Toen kwamen de “klachten” pas rond 8 weken en waren ook snel weer weg. Was toen ook de hele zwangerschap niet ziek, in de winterperiode dus echt uniek voor Nederland haha.

3 maanden geleden

Reactie op SB9

Dit is mijn 2e zwangerschap en vandaag 4 weken en wat ben ik beroerd! Ik ha ...
Hier had ik dat ook vorige week , de 4e week, maar mijn dochter had het ook ;). Misschien toevallig een virusje ivm lage afweer?

3 maanden geleden

Reactie op Kailua

Hier had ik dat ook vorige week , de 4e week, maar mijn dochter had het ook ...
Ja dat zou goed kunnen! Wat valt dat dan tegen haha.

3 maanden geleden

Zeer gevoelige borsten en moe. Sinds vandaag zwaar verkouden maar dat zal niks met de zwangerschap te maken hebben

3 maanden geleden

Reactie op Marielleolthof

Voor de verloskundige een reden om te testen op blaasontsteking en dat blij ...
Ik kreeg toevallig ook dat advies net van de verloskundige. Al 3 dagen licht roze bloedverlies (alleen bij afvegen) en moet elk uur wel plassen. Kan nog vaker, maar dat probeer ik maar in te houden… Af en toe iets roder bloed, maar het blijft heel weinig nog. Verloskundige maakte zich geen zorgen nog. Ik zelf wel 😅

3 maanden geleden

Reactie op Sabrina0805

Zeer gevoelige borsten en moe. Sinds vandaag zwaar verkouden maar dat zal n ...
Ik zelf heb last van de zelfde klachten, en juist wel het idee dat de verkoudheid komt door de zwangerschap (lagere weerstand dacht ik). Werkelijkwaar nooit verkouden en nu al bijna twee weken hihi. Zelf ben ik vandaag 6 wkn :)

3 maanden geleden

Allereerst gefeliciteerd voor alle zwangere mama's. Hopelijk hebben jullie allemaal een fijne zwangerschap. Wij hebben vorige week onze eerste echo gehad en een kloppend hartje gehoord met 6 weken+6 dagen. Zo ontzettend bijzonder. Na de zwangerschapstest heb ik veel last gehad van bloedverlies, dus was ontzettend zenuwachtig. Maar gelukkig is alles goed 🍀

3 maanden geleden

Echt enorme krampen/steken al 2 dagen. Ik had de 1e zwangerschap ook wel krampen, maar nu bij elk toiletbezoek bang dat ik toch ongesteld ben. Nu 5+4, meer mensen hier last van?

3 maanden geleden

Ik heb echt last van onwijze misselijkheid in de ochtend. Overgeven komt er vooral bij kijken in de ochtend, iemand tips wat ik hieraan kan doen? Eten en drinken is zelfs lastig aan het worden. (Eerste zwangerschap dus alles is nieuw voor me)

3 maanden geleden

Reactie op TaylorG11

Ik heb echt last van onwijze misselijkheid in de ochtend. Overgeven komt er ...
Gemberthee met schijfje citroen of sinaasappel. Vitamine B6 is ook heel belangrijk, deze vindt je o.a. in Multi Mama van Vitakruid. Diffuser met citrusgeuren in de vorm van etherische oliën kan ook helpen.

3 maanden geleden

Reactie op TaylorG11

Vervelend is dat.. Zorgen voor kleine snacks bij je nachtkastje zou kunnen helpen. Koekjes, crackers, iets dat zorgt dat je wat vulling in je maag hebt. Gemberthee hielp mij ook enorm

3 maanden geleden

Reactie op Kailua

Echt enorme krampen/steken al 2 dagen. Ik had de 1e zwangerschap ook wel kr ...
Hier 5.2 maar ook veel last van krampen en steken. Echt ongesteldheidsbuikpijn… Precies zelfde gevoel met toiletbezoeken…

3 maanden geleden

Reactie op TaylorG11

Bij mij hielpen witte zachte bolletjes. Elke keer een plukje van zo’n bolletje de hele dag door. Maar is weer niet top voor stoelgang

3 maanden geleden

Reactie op melaniemalee

Allereerst gefeliciteerd voor alle zwangere mama's. Hopelijk hebben jullie ...
Oh gefeliciteerd en wat fijn te horen dat het bloedverlies niets betekende.. ik heb elke keer roze bloed in de afscheiding en hiervoor al 3 miskramen gehad, dus angstig. Heb nog geen krampen gelukkig

3 maanden geleden

Reactie op Saarrow

Oh gefeliciteerd en wat fijn te horen dat het bloedverlies niets betekende. ...
Lief je berichtje, dankjewel. In jouw geval begrijp ik heel goed dat het je angstig maakt. Lets hope for the best 🍀