18 Reacties

18 dagen geleden

Heel herkenbaar.. ik ben 37 en zwanger van mijn 2e kindje. Mijn eerste is bijna 16 jaar oud en ik vind ook zo ontzettend veel vernadert. Vooral wat je niet meer mag eten of drinken zelfs. Ik hou me er maar aan maar vind sommige dingen echt de grootste onzin. Verder zijn alle onderzoeken behalve de nipttest voor mij wel het zelfde. Alleen was ik 16 jaar geleden medisch en nu niet. Maar de onderzoeken zijn gelijk met toen. Sommige dingen vind ik dan ook wel weer leuk zoals dat de geslachtsbepaling nu eerder kan dan 20 weken.

18 dagen geleden

Wat fijn dat ik hierin niet alleen ben. Ik hou vast aan de dingen zoals ik ze ken omdat het goed was. Ik wil me weer zo goed voelen en niet beperkt en bang voor wat er allemaal mis kan gaan. Teveel informatie werkt simpelweg niet voor mij, maar het is helaas in deze tijd van overinformatie niet anders.

18 dagen geleden

Heel herkenbaar! Ik was 9 jaar voor het laatst zwanger en ik krijg nu het idee dat je als zwangere op zoveel moet letten. Zoveel informatie, zoveel waarschuwingen.

18 dagen geleden

Heel herkenbaar! Ik was 9 jaar voor het laatst zwanger en ik krijg nu het i ...
Ja, precies dat bedoel ik! Ik ben er constant mee bezig en ben een beetje jaloers op de mama's die in deze tijd hun 1e kindje krijgen en voor wie dit normaal is 😅

18 dagen geleden

Ik las dit echt zo verkeerd ! 🤣 ik ben 20 jaar en 8 jaar geleden ook zwanger geweest .. dat ik dacht huh op je 12e?! 🫣🤣🤣

18 dagen geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik las dit echt zo verkeerd ! 🤣 ik ben 20 jaar en 8 jaar geleden ook zwang ...
Ja dit dacht ik dus ook🤣🤣🤣

18 dagen geleden

Nou ik ben 25 en voor het eerst zwanger en schrok oprecht van alles wat je niet mag 😅 ik at laatst risotto met parmezaanse kaas maar dat mag dus blijkbaar niet omdat er rauwe melk in zat (wist ik niet). Of bijvoorbeeld garnalen wat je eerst wel mocht en nu ineens niet meer

18 dagen geleden

Reactie op Sylvia1419

Ik las dit echt zo verkeerd ! 🤣 ik ben 20 jaar en 8 jaar geleden ook zwang ...
Nu je het zegt.. je hebt gelijk 😅 ik heb het zelfs nog nagelezen voordat ik het postte haha!

18 dagen geleden

Reactie op LisaDeEerste

Ja dit dacht ik dus ook🤣🤣🤣
Oeps 😅

18 dagen geleden

Reactie op Rosa ✨

Nou ik ben 25 en voor het eerst zwanger en schrok oprecht van alles wat je ...
Nou ja dat dus! En als je dan gewend bent aan 'anders' zwanger zijn, dan vind ik het erg lastig om me daarin aan te passen..

18 dagen geleden

Reactie op Rosa ✨

Nou ik ben 25 en voor het eerst zwanger en schrok oprecht van alles wat je ...
Je mag inderdaad heel veel niet tijdens zwangerschap, maar Parmezaanse kaas is gewoon veilig volgens de ZwangerHap app gelukkig. Harde kazen met rauwe melk mag wel, omdat volgens het Voedingscentrum eventuele listeria dan niet tot grote aantallen kan uitgroeien. Ik vind het wel echt slikken inderdaad wat je niet mag. Vaak krijg ik dan ook verbaasde reacties van personen die een tijdje geleden zwanger zijn geweest haha.

18 dagen geleden

Ja! Herken dit enorm! Wat een verschil hè!!

18 dagen geleden

Ik was afgelopen week in Italië en heb daar ook wel wat parmezaanse kaas gegeten 🙈 m’n moeder zei laatst, jeetje, mag je nog wel leven? 😂 alles wat nu niet meer mag mocht toen ook gewoon. Ik kijk wel uit met rauw vlees/vis. En andere dingen eet ik echt met mate (dus meer een beetje voor de smaak en niet te vaak zeg maar)..

17 dagen geleden

Reactie op Rosa ✨

Nou ik ben 25 en voor het eerst zwanger en schrok oprecht van alles wat je ...
Parmezaanse kaas mag wel omdat in harde kazen de listeria bacterie niet kan groeien door de zuurgraad. Je kan de zwangerhap app downloaden als je twijfelt!

17 dagen geleden

Mijn dochter is 4, en ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje. Er zit dalijk 5 jaar tussen onze kindjes. Zelfs binnen die 5 jaar vind ik al onwijs veel veranderd 😂

17 dagen geleden

Reactie op Netje87

Ik was afgelopen week in Italië en heb daar ook wel wat parmezaanse kaas ge ...
Goeie reactie van je moeder! Zo voelt t dus precies 🤭

17 dagen geleden

Reactie op Wondertje0425

Goeie reactie van je moeder! Zo voelt t dus precies 🤭
😂 ja met sommige dingen moet je gewoon echt uitkijken maar met de meeste dingen 🙈 beetje met mate toch 😂

17 dagen geleden

Reactie op Glob

Parmezaanse kaas mag wel omdat in harde kazen de listeria bacterie niet kan ...
Dat is dus niet helemaal waar! Laatste pakte ik bij de AH van hun merk (wit zakje) parmezaanse snippers en daarop stond echt dat het gemaakt was van rauwe melk (en dus grotere kans op listeria) terwijl op het rode zakje wel stond dat het gepasteuriseerd was.