47 Reacties

5 dagen geleden

Reactie op Rianne03-22

Onze zoon heet Jake en krijgen nu weer een jongen.. Wij hebben nog geen ide ...
Jake en Luuk (of Luke) Jake en Noah Jake en Finn Jake en Jonah

5 dagen geleden

Reactie op dbdb27745

Natuurlijk mag je dat vragen. Bij onze tweede hebben we het ook al gedeeld ...
Ik ga het ook gewoon vertellen😋 het wordt een meisje en Bobbi staat nu wel bovenaan. Verder vind ik Charlie, Mia ook wel leuk. Lexi en Lola ook maar ze krijgt mijn achternaam dus dan is het 2x L. 'Achternaam' en dat is niet praktisch🥲 Ik ben niet van meerdere namen😋

5 dagen geleden

Wij twijfelen nog tussen ralph en olivier. Ons boeit het niet of de namen van onze kinderen bij elkaar passen. Dus dat maakt voor ons de zoektocht makkelijker🤭

5 dagen geleden

Als het een jongentje wordt gaan we voor Neav. 🩵 en als we een meisje krijgen Neve. 💖 Beide zelfde uitspraak. (nieeef) 😄

5 dagen geleden

Reactie op Lindaa100

Ik ga het ook gewoon vertellen😋 het wordt een meisje en Bobbi staat nu wel ...
Hey wat leuk! Zelfde smaak hoor! Ik vond Lexi en Bobbi geweldig, maar onze dochter heet uiteindelijk Charlie 💜. Nu zwanger van een jongetje en vind het heeeeel moeilijk, dus mocht je nog suggesties hebben, let me know 🤣

5 dagen geleden

Voor ons wordt het een dubbele naam J. J. Namen zijn we nog niet uit maar de betekenis achter de J. J. is dat ons zoontje de zelfde initialen krijgt als de overleden vader van mijn partner.

4 dagen geleden

Reactie op kuss_ies

AE is de lange E, kijk maar naar Phaedria, Laetitia, etc. Het zou ook idd k ...
Phaedria en Laetitia zijn namen geinspireerd op Latijnse namen, daarin spreken we de ae inderdaad uit als ee maar bij de Germaanse ae is de e een verlenger van de a en is het dus een aa. Maes is Germaans en dus Maas. Je moet het totaal zelf weten, alleen het is niet intuïtief en je zult altijd aan iedereen moeten uitleggen hoe je naam wordt uitgesproken.

4 dagen geleden

Reactie op Prax

Phaedria en Laetitia zijn namen geinspireerd op Latijnse namen, daarin spre ...
Iedereen in onze omgeving snapt het prima. Buiten dat om zijn wij niet germaans, dus is dit het zelfde als tegen een dame van Marokkaanse afkomst melden dat haar zoons naam in het germaans anders word uitgesproken

4 dagen geleden

Wij hadden hier ook Maes op ons lijstje! ook met uitspraak ‘Mees’. Maar het klopt wel wat Prax zegt, eigenlijk zou je het als Maas uitspreken, Nederlands is (ook) een germaanse taal:)

4 dagen geleden

Reactie op Madelief34

Wij hadden hier ook Maes op ons lijstje! ook met uitspraak ‘Mees’. Maar het ...
Ik vind beide versies heel gaaf. Nederlands is idd germaans, maar wij zijn hier thuis niet germaans waardoor wij de latijnse æ gebruiken (Roemeens&Romani is afgeleid vanuit latijn)

4 dagen geleden

Wij hebben voor zowel een jongen als een meisje een naam nu, we weten op dit moment (18+3) nog niet wat het is. Volgende week vrijdag de 20 weken echo en dan horen we ook wat voor geslacht ons kindje heeft. Dan gaan we "oefenen" of de naam die we hebben ons goed in de oren klinkt haha

4 dagen geleden

Reactie op BriljanteCactus195955

Zijn er nog leuke, korte meisjesnamen? 🩷
Wij vonden Daan, Sam of Sem ook leuk voor een meisje! En Nena, naomi.

4 dagen geleden

Reactie op BriljanteCactus195955

Zijn er nog leuke, korte meisjesnamen? 🩷
Lya, Faye, Vivé, Aymé, Loua 🩷

2 dagen geleden

Iemand nog inspritatie voor jongensnamen?

2 dagen geleden

Wij zoeken een jongensnaam die past bij onze dochter Emilia. Heeft iemand een leuke suggestie?

2 dagen geleden

Wij hebben al een Floris en denken nu aan Thijs voor zijn broertje. Ik vond Ralph ook leuk, maar dat wil mijn man niet.

2 dagen geleden

Wij krijgen een jongetje en hij gaat Moos heten🥰

één dag geleden

Ik vind een jongensnaam zoveel makkelijker dan een meisjesnaam, maar we mogen nog een keer een meisjesnaam bedenken🙈😜 Op het lijstje staat nu Anna, Lize of Lise, Saar, Mae, Esmee Ik vind Nomi heel leuk maar dat vind mijn man verschrikkelijk. Als iemand nog meer inspiratie heeft🙏🏻

één dag geleden

Reactie op Koraaltje

Ik vind een jongensnaam zoveel makkelijker dan een meisjesnaam, maar we mog ...
Ik moet zeggen, leuke namen vinden voor een meisje vind ik easy. Maar DE naam lastig. Terwijl met jongens namen schreef ik naam nr 3 op en zei ik tegen me vriend "Ja deze wil ik, is me top 1 dit" En voor meisjes had ik echt 25 namen ofzo

één dag geleden

Reactie op Skoeneroenies

Wij krijgen een jongetje en hij gaat Moos heten🥰
Vind dat geweldig, helaas het mn oudere neef Moos, dus wij gaan nu voor Maes haha