87 Reacties
3 dagen geleden
Reactie op Wondertje0425
Het lijkt idd wel of veel mensen óf op een lullige (in hun ogen grappige) m ...
Ja dat snap ik ook niet idd! Laat die lullige opmerkingen gewoon achterwege, je weet toch niet wat iemand heeft meegemaakt of wat de redenen etc zijn.
Als ze niet blij zijn of alleen maar lullige opmerkingen maken kunnen ze beter niks zeggen😂
3 dagen geleden
Reactie op Krissy790
Waren op een verjaardag hoor ik mijn schoonmoeder zeggen: Weet je wat wij k ...
Omg, hoop dat je je schoonmoeder goed op afstand weet te houden. Dit soort uitspraken associeer ik met schoonmoeders die wit dragen naar de bruiloft van zoon 😅
Mijn schoonmoeder was bij mijn schoonzus super beoordelend over het feit dat ze borstvoeding ging geven. Bij mij is ze nu vooral over dat het al delen van het geslacht en naam er zo voor zorgt dat er geen verrassing meer is... Zeg dan altijd dat de baby de verrassing is.
3 dagen geleden
Reactie op StijlvolleTijger811031
Omg, hoop dat je je schoonmoeder goed op afstand weet te houden. Dit soort ...
Hahah ja ze weet hoe ik over bepaalde dingen denk. Ze zal ook nooit meer onverwachts langskomen 🫣🤭 ze wil zich graag overal mee bemoeien (ze bedoelt het goed) maar dan is ze bij mij aan het verkeerde adres hahah.
Oh dat is ook wel bijzonder van je schoonmoeder dat ze daar zo beoordelend over is😅
3 dagen geleden
Reactie op Krissy790
Waren op een verjaardag hoor ik mijn schoonmoeder zeggen: Weet je wat wij k ...
Ik begrijp de irritatie hierover wel. Hoewel het lijkt alsof het met goede bedoelingen is gezegd, het zou bij mij in m'n allergie zone komen. Heel irritant...
3 dagen geleden
Blij dat ik niet de enige ben met vervelende opmerkingen 😅 hier ook een aantal opmerkingen van schoonmoeders die erg geobserdeerd is met 'gewicht'. Elke keer roept ze wel weer iets.
- Hey daar is de dikke dame
-Hoeveel kilo ben je al aangekomen?
-Of ik de baby al voel (nu 17+5). Nee nog niet. Opmerking die daarna kwam, ja dat zal ook nog wel even duren gezien je altijd al wat dik bent daar.
Overigens is ze een schat van een vrouw en weet ik wel dat ze het niet gemeen bedoelt. Maar ik ben zo klaar met de opmerkingen, leave me be....
Geven jullie het overigens aan als je het vervelend vind of laat je het erbij?
3 dagen geleden
Reactie op Onsmooiewonder
Blij dat ik niet de enige ben met vervelende opmerkingen 😅 hier ook een aa ...
Ik heb één keer de gevraagd om niet meer de vraag te stellen 'hoeveel ben je al bijgekomen ' en mijn schoonmoeder voelde zich daardoor persoonlijk aangevallen en vraagt nu niks meer over de zwangerschap. Ik ben nu de 'slechte schoondochter '... Mijn gewicht is de laatste jaren een probleem geweest. Van veel bijkomen tot om medische redenen veel afvallen en ik had gewoon aangegeven dat ik die vraag niet zo fijn vond. Daar trok zij dus haar conclusies uit :/ heb al schrik voor de rest van de zwangerschap en alles na de geboorte
3 dagen geleden
Ik vind dat wij als zwangere vrouw wel mogen aangeven wanneer we een opmerking niet fijn vinden. Onze hormonen maken het ons als moeilijk genoeg. Ik lees hier ook dat ik niet de enige ben die gewoon liever wat positieve dingen zou horen. Als 'je doet het goed of je ziet er echt goed uit' . Ik leerde altijd dat als je niets goed kan zeggen, je beter niets zegt.
3 dagen geleden
Ik ben heel duidelijk! En dat doe ik al jaren.. staat het niet aan dan vertrek je maar heb ik ook geen last van je.. vriend kennis familie zal me mijn rotzorg wezen 😇😇
En mijn partner steunt me daar volledig in.. 🥰
3 dagen geleden
Reactie op Cottonlily
Ik heb één keer de gevraagd om niet meer de vraag te stellen 'hoeveel ben j ...
Ja daar ben ik ook bang voor. Geen zin in gedoe aan de ene kant, en aan de andere kant vind ik ook dat ik best grenzen kan aangeven. Maarja, dat is niet mijn sterkste kant
3 dagen geleden
Reactie op Onsmooiewonder
Ja daar ben ik ook bang voor. Geen zin in gedoe aan de ene kant, en aan de ...
Mijn schoonouders zeiden letterlijk: ’wij wisten niet wat we met deze opmerking aanmoeten, wij zouden er nooit aan denken om grenzen te stellen bij familie’. Dat belooft voor de toekomst als ons zoontje er is :/
3 dagen geleden
Reactie op Cottonlily
Ik heb één keer de gevraagd om niet meer de vraag te stellen 'hoeveel ben j ...
Nu weet je wel meteen wie de 'slechte schoonmoeder is'. Mensen die jouw grenzen niet respecteren, zijn je energie helemaal niet waard. Vooral als iemand door één opmerking zich zo beledigd voelt dat die alles daarbij betrekt. Je hebt toen super goed gereageerd. Hopelijk voelt dat zo, ondanks het aanpraten van schuld.
3 dagen geleden
Vind het vooral lastig om al die gewichtsopmerkingen te moeten incasseren. Ik ben nu 18 weken en 8 kilo aangekomen. In het eerste trimester ging het super snel en nu ben ik weer stabiel en blijf ik al even hangen op de 8 kilo. Maar je krijgt hele vervelende opmerkingen naar je hoofd zeg. "He bolle, je kan het niet meer verbergen he?" "Zo je gaat lekker he". Ik word er helemaal onzeker van of ik het allemaal wel goed doe. Ik eet normaal en snoep bijna niet, mijn lijf zal het nodig hebben.
En van die mensen die vertellen dat je leven straks voorbij is als het kindje er eenmaal is. "Geniet nog maar even, straks is het allemaal voorbij".
Vreselijk gewoon, verpest echt een beetje je zwangerschap soms. 🥺
3 dagen geleden
Een familielid zei dit: “Jullie hebben er wel lang over gedaan zeg! Hopelijk is hij een beetje gelukt want anders is alles voor niets geweest😅
Haar meteen verteld dat ze niet welkom is bij ons thuis.
3 dagen geleden
Ik moest gisteren naar de mondhygiëniste, die concludeerde dat ik gezien de termijn de 20 weken echo al gehad had en vroeg of alles goed bleek.
Nee helaas niet. In tranen uitgelegd dat er een levensbedreigende situatie zal zijn na de geboorte. Ik kreeg wel de tip om vooral te ontspannen want als ik nu ga stressen is ook slecht voor de baby 😮💨
En het ergste vond ik eigenlijk dat ze vroeg of het onze eerste was. Nee onze derde. Wat heb je thuis al?
Een meisje en een jongen.
Ooooh en dan was je dus eigenlijk al klaar!
Wat 😳😞
3 dagen geleden
Een mannelijke collega zei toen ik twee crackers met kaas had als lunch: jij zit de hele dag door te eten, dat moet er straks allemaal weer af hè!
En mijn moeder vroeg vanaf wanneer het oke is om mij een nijlpaard kan noemen omdat ik zo dik ga worden..
Mijn oma zei dat ik gewoon dik geworden ben en dat komt niet door de baby!
Zo kan ik nog wel even doorgaan..
(Ik ben 18 weken en 4 kilo aangekomen) Voor mijn zwangerschap droeg ik maat 38/40 dus het valt allemaal best mee, maar ik kan hier zo niet tegen..
2 dagen geleden
Reactie op Wondertje0425
Ik begin:
Ik werk in een magazijn, en een lomperd van een mannelijk collega ...
Ik zou gewoon met de waarheid reageren hoor. " Denk je echt dat het slim is om een vrouw vol gierende hormonen te gaan bodyshamen. Weet waar je aan begint". Mijn vriend ook even geraadpleegd en die was was groffer en vond dat je moest zeggen "heeft je vrouw nog een tentjurk liggen…liefst eentje met bloemetjes"
2 dagen geleden
Reactie op Jenke
Ik zou gewoon met de waarheid reageren hoor. " Denk je echt dat het slim is ...
Wauw hahahahaa! Deze 2 antwoorden ga ik gebruiken! Ik heb vandaag echt 0 energie, maar dit antwoord maakt mijn dag 🤣🤣🤣🤣