10 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb dat gehad. Ik was er nu ook enorm bang voor. De vorige zwangerschap is 11/12 jaar geleden waarbij ik het had vanaf 6 weken, Bij deze zwangerschap licht misselijk vanaf 3+1. Erg misselijk sinds 5 weken en sinds eergister ook de hele dag spugen. Ik heb tabletjes gekregen, die werken voor een aantal uren, morgen belt de arts me terug om te overleggen voor andere medicatie(welke ik met al mijn andere medicatie mag nemen) Ik denk zolang je nog niks merkt van misselijkheid etc. Gewoon niet overna denken, dat hielp ergens wel bij mij, en zodra je toch te misselijk word of moet spugen even de huisarts bellen om te vragen voor tabletjes. Ps. Suprimal kun je gewoon bij de apotheek halen. Hopelijk krijg je nergens last van xx

2 maanden geleden

Reactie op L.E.A.

Ik heb dat gehad. Ik was er nu ook enorm bang voor. De vorige zwangerschap ...
Hopelijk kunnen ze een ander medicijn voorschrijven voor je waar je baat bij hebt. Suprimal deed de vorige x niks voor me, emesafene en primeran ook niet. Enige wat beetje hielp was zofran maar dat was pas in het tweede trimester. Heel benieuwd hoe het deze keer zal gaan hopelijk valt het allemaal mee 🫣

2 maanden geleden

Hier sinds 5+5 weer kotsmisselijk. Ik had gisteren een hele slechte dag en vandaag gaat het oke. We hadden van te voren een plan klaar liggen met de gynaecoloog en ik heb dus ook meteen toen ik begon met 1x spugen meteen contact opgenomen. Ik merkte al dat het slechter ging een paar dagen dus gebeld. Meteen langs mogen komen die dag en medicijnen mee gehad. Ook meteen medisch geworden en wordt goed opgevolgd door het ziekenhuis met hele korte lijntjes. Als er ook maar iets is meteen triage bellen zodat ik hopelijk niet weer 6x opgenomen hoeft te worden voor infusen en dergelijke.

2 maanden geleden

Reactie op Feather

Hier sinds 5+5 weer kotsmisselijk. Ik had gisteren een hele slechte dag en ...
Ohhhh wat vreselijk 😖 hopelijk slaat je medicatie goed aan en hoef je niet opgenomen te worden wegens uitdroging 🍀🤞🏼😘

2 maanden geleden

In mijn 2e zwangerschap heb ik ook HG gehad, week 5 tot ongeveer week 25. 1e zwangerschap heb ik dit niet gehad en tot nu toe (week 7) ben ik amper misselijk, heel bijzonder! Ik slik wel suprimal, ook beetje ‘om te voorkomen’😅maar het kan dus meevallen😊

2 maanden geleden

Reactie op Liesje111

In mijn 2e zwangerschap heb ik ook HG gehad, week 5 tot ongeveer week 25. 1 ...
Oh wat fijn dat je nu niet zo misselijk bent! Ik ben ook sinds vorige week suprimal aan het nemen zoals jij, al is t maar preventief. Toch paar dagen gehad dat ik het licht niet kon verdragen en niks binnen kon houden maar dat is nu weer over, word nog spannend dus 🥴 Hoop dat t bij jou blijft zoals t nu is 🤞🏼🍀

2 maanden geleden

Ik heb mijn vorige zwangerschap droge Hg gehad, dit begon in week 12 en stopte rond week 33. Op dit moment alleen af en toe misselijk, maar nog wel goed te doen. Vind het echt heel spannend hoe het gaat zijn over een paar weken, vooral nu er een kleine rondloopt..

2 maanden geleden

Reactie op Yaar0323

Ik heb mijn vorige zwangerschap droge Hg gehad, dit begon in week 12 en sto ...
Snap ik dat je dat spannend vind 🥺 hopelijk gaat t meevallen

2 maanden geleden

Ik heb HG gehad tijdens mijn 1e zwangerschap van week 7 t/m 22. Zofran was ook het enige wat hielp, maar de bijwerkingen waren ook vreselijk. Uiteindelijk een neussonde en daarna ging het langzaamaan beter. Ik probeer er niet aan te denken maar dat lukt niet. Ook durfde ik dit topic niet te openen omdat ik bang ben dat als ik het lees, het nog meer in mijn hoofd zit. Nu week 5+3. Ik probeer te genieten van de (nog) niet misselijke dagen.

2 maanden geleden

Ik heb 2x HG gehad. 1x begonnen bij 4 weken al en 1x bij 6 weken. Nu voor de derde keer zwanger en ik voel enorme paniek als ik ook maar even misselijk word. Maar ik probeer ook blij te zijn met dat ik nu 9 weken zwanger ben zonder HG en te manifesterem dat het nu niet gebeurd