9 Reacties

2 maanden geleden

Bij mijn vorige zwangerschap vulde ik week 5 inderdaad in als vanaf 5w0d tot 5w6d. Week 6 werd dan van 6w0d t/m 6w6d enzovoort.

2 maanden geleden

Reactie op Izzy94

Bij mijn vorige zwangerschap vulde ik week 5 inderdaad in als vanaf 5w0d to ...
Oke dankjewel!

2 maanden geleden

Anders even kijken hoe de laatste weken zijn ingericht van het boek, geeft wellicht ook een richtlijn. Wel echt superleuk en waardevol om bij te houden, zon invulboek 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Izzy94

Anders even kijken hoe de laatste weken zijn ingericht van het boek, geeft ...
Oh goeie tip! Ga ik nog even doen, dankjewel ☺️

2 maanden geleden

Waar haal je deze?

2 maanden geleden

Reactie op Izzy94

Bij mijn vorige zwangerschap vulde ik week 5 inderdaad in als vanaf 5w0d to ...
Zo deed ik het ook! En ik schrijf in t zelfde boek, nu met een andere kleur pen eronder. Super leuk om jezelf in dezelfde periode terug te lezen. Wat overeenkomt en wat niet, of angsten en symptomen en dergelijke

2 maanden geleden

Waar haal je deze?
https://www.kidsdeco.nl/blush-gold-zwangerschapsdagboek-pregnancy-journal-safari/?gad_source=1&gbraid=0AAAAADOj_VfV-lTYl-cEzmEjeIs8TgBZK Deze heb ik

2 maanden geleden

Reactie op Seal

Zo deed ik het ook! En ik schrijf in t zelfde boek, nu met een andere kleur ...
Ah ja das ook een leuk idee! Als deze zwangerschap goed blijft gaan, begin ik een nieuw boek. Wil het later aan mijn kinderen mee kunnen geven, omdat (in het boek dat ik heb) er ook stukjes instaan die je aan je baby kunt richten.

2 maanden geleden

Wij als vk en kraamzorg tellen inderdaad week vijf als AD (aterme datum) 5+0 tm 5+6. Voor de volledigheid (en om het maar moeilijk te maken haha, ik heb het niet bedacht). : Je bent bij een voldragen zwangerschap ook maar 38 weken echt zwanger ipv 40 weken, want de eerste twee weken zijn je menstruatie en de tijd tot de ovulatie. Dan is er dus nog geen bevruchting geweest en dus heb je pas een bevruchte eicel na twee weken. Ben je dus 5+3 dan noemen we dat vijf weken zwanger. Ookal zijn we dan stiekem pas 3+3 weken+dagen "met kind". Scheelt ons in elk geval lekker twee weken misselijkheid, bandenpijn, pittige zwangerschapslaatsteloodjes enzomeer... En twee weken wachten tot de grote kennismaking. I'll take it gladly! :D