7 Reacties

茅茅n maand geleden

Met die voorzorgsmaatregelen en als je na het verschonen even goed je handen wast met zeep, verwacht ik wel dat je safe bent. Mocht je toch twijfelen, kun je het natuurlijk altijd even met je arts bespreken, die kan je het best adviseren denk ik 馃槉

茅茅n maand geleden

Raad je ook aan om dan elke dag de kattenbak te verschonen. Want naar 1 dag kunnen er eitjes' van Toxoplasma komen en dat schijnt erg gevaarlijk te zijn.!!

茅茅n maand geleden

De verloskundige bij mij zei: het liefst iemand anders. Maar als dit niet mogelijk is: handschoentjes aan en na verschonen even handen wassen met zeep voldoende is. Als je katten niet buiten komen is de kans op toxoplasmose ook wel echt heel heel klein. Mijn man vroeg of het nu echt nodig was 馃ぃ

茅茅n maand geleden

Ik ben ook alleen en doe het elke avond voor het slapen gaan met handschoenen. En daarna goed je handen wassen idd.

茅茅n maand geleden

Hier zelfde verhaal. Heb ook de dierenarts gesproken en die zei dat als ze nooit buiten komen en nooit rauw vlees hebben gehad de kans echt minimaal is dat ze het bij zich dragen. Mijne komen ook niet buiten en hebben nooit rauw vlees gehad (weet ik omdat ze ook beide bij mij geboren zijn). Ik schep zelf elke ochtend de bak uit met handschoenen en was daarna gewoon goed mijn handen. Ook verschoon ik m om de 4 dagen en sop 'm dan helemaal uit. Maak me er zelf niet zo heel erg zorgen om, verloskundige zei dat dit gewoon goed is 馃槈

茅茅n maand geleden

Ik gebruik ook handschoenen Schijnt dat als je al eens met die bacterie parasiet in contact bent gekomen voor je zwangerschap het niet meer gevaarlijk is . Alleen bij eerste besmetting. Toch gebruik ik handschoenen voor de zekerheid. En extra mijn aanrecht schoonmaken enz want daar zitten ze soms stiekem op . Pas op voor kruisbesmetting. Wat je met je handschoenen aan raakt kan besmet zijn

茅茅n maand geleden

Als ze niet buiten komen is er geen gevaar. Daarnaast kan je je laten testen of je immuun bent tegen toxoplasmose. (Dat kan je via besmette uitwerpselen van katten die buiten lopen oplopen.) Voor de rest is standaard handhygi毛ne voldoende.