7 Reacties

één maand geleden

Op sommige opvang sites kan je uitrekenen hoeveel het ongeveer zal kosten om je kind naar de opvang te brengen. En je kan de uurprijs van een opvang die je aanspreekt opzoeken, en dan op de site van de belastingdienst je kinderopvangtoeslag uit kunnen rekenen. Dan weet je in ieder geval hoeveel je aan toeslag krijgt. Mijn zoon ging eerst 4 dagen naar de KDV (toen was ik alleenstaande en werkte ik 36uur) en nu ik een partner heb en hij naar school gaat werk ik minder (16uur) en gaat hij 2 dagen naar de BSO. Het liefste had ik een gastouder gehad voor mijn kind, maar in onze omgeving zijn deze ongelofelijk duur.

één maand geleden

Wij zijn heel blij met de opvang. Ze gaat 2 dagen en dat kost ons 1000 per maand, met toeslag 685. Mijn vriend werkt fulltime en ik 32, onze ouders passen allebei een dag op en ik ben 1 dag vrij. Ik wilde eigenlijk fulltime werken, maar omdat de opvang zo duur is zou ik daar t.o.v. 32 uur maar 60 euro netto per maand aan overhouden..

één maand geleden

Dankjewel! Ik vind het zo ontzettend duur. Ookal krijg je wat terug. En daardoor weet ik niet wat ik moet doen. Ik word er helemaal gek van hoe ik alles kan combineren…

één maand geleden

Ik werk 3.5 dag en m'n vriend 4 dagen. Vriend heeft 1 papa dag van ouderschapsverlof welke betaald is en straks onbetaald. Ik werk zelf 24 uur over 3.5 dag waarvan de halve thuis. 1 dag opvang a 480 per maand. Krijgen ca 250 kinderopvangtoeslag. 1 dag opa en oma

één maand geleden

Wij werken in de horeca. Het enige voordeel daarvan is dat je juist doordeweeks vrij bent. Onze dochter gaat 2 dagen naar het kdv. Ik ben zelf maandag, zaterdag en om de zondag vrij. Mijn partner woensdag en vrijdag. Hierdoor hoeft zij eigenlijk alleen donderdagavond en om de zondag naar mijn moeder en dat redden we prima tot nu toe. Kijken hoe dit gaat straks als de 2e er is.

één maand geleden

Dit klinkt voor mij allemaal zo moeilijk haalbaar. Aangezien ik 3 dagen werk en mijn partner de hele week en tijden is bij hem altijd verschillend. Soms dus ook buitenland. En ik vind 3 dagen wegbrengen zoveel en kost ook best wel wat… daarom echt geen idee hoe of wat pfff

één maand geleden

Reactie op Kusjeskusjesxx

Dit klinkt voor mij allemaal zo moeilijk haalbaar. Aangezien ik 3 dagen wer ...
Mijn rooster is vast, die van mijn partner wisselt ook qua tijden. Ik heb gewoon ontzettend mazzel dat mijn moeder jaaaren geleden gestopt is met werken en ik haar dus vrijwel altijd naar haar kan brengen. Mijn schoonmoeder is kort na haar geboorte helaas overleden. Ik snap dat 3 dagen veel is, gaat tegen je gevoel in. Kan je terugvallen op je (schoon)ouders voor bijv 1 dag? En je krijgt natuurlijk ook een toeslag.