22 Reacties

één maand geleden

En dan open je een topic om te klagen over het geklaag? 😂 😂 Ehm, ik denk dat iedereen er anders in staat. Voor (misschien vooral eerste x mama’s to be) is dit een fijn medium om te ventileren. Al dan niet anoniem. Lekker je eitje kwijt over die stomme misselijkheid en lompe rugpijn. Veel kunnen het misschien ook niet echt kwijt in de omgeving. Of voelen zich juist door het uiten van die kwaaltjes iets beter of juist lekker zwanger 🤰. En ja idd, vaak zelfde onderwerpen. Maar vaak genoeg ook nieuwe. Misschien proberen te denken dat elke persoon anders is en eigen behoeften heeft qua ‘iets kwijt moeten’. En als het echt niet de bedoeling is, dan zullen de beheerders heus wel ingrijpen 👮;). Dat neemt niet weg dat het voor sommigen weer idd depri kan werken/zijn. Misschien kunnen we met z’n allen proberen om af en toe ook leuke topics te openen 😃😃. Of misschien komt dat sws straks na het eerste trimester als de kans op MK aanzienlijk gedaald is en de kwaaltjes ook.. 💃

één maand geleden

Misschien een positiviteitstopic openen? Zag ik in de geboorteclub maart voorbij komen.

één maand geleden

Reactie op Zomerbries

Misschien een positiviteitstopic openen? Zag ik in de geboorteclub maart vo ...
Dit vind ik een heel slim idee!

één maand geleden

Reactie op FrisseEiland720725

En dan open je een topic om te klagen over het geklaag? 😂 😂 Ehm, ik den ...
Jaa ik snap het ook echt allemaal hoor maar word er oprecht gewoon depri van. Maar zomerbries had een goed idee

één maand geleden

Goede punten! Wat is het doel van dit topic uiteindelijk? De kans zit erin dat er juist los gegaan wordt met klagen... wat naar mijn idee ook niet persé slecht hoeft te zijn (uiteraard met respect, fatsoen en binnen de regels etc) Klagen over klagen vind ik best een goede klacht. En ik sta er zeker ook achter dat positieve topics zeer gewenst zijn. So let's start!

één maand geleden

Reactie op liefie

Goede punten! Wat is het doel van dit topic uiteindelijk? De kans zit erin ...
Klagen over klagen ben ik heeeel goed in. Was vooral de vraag of mensen hier ook last van hadden. Ik heb wel het idee van zomerbries gevolgd en "Het grote positiviteits topic" geopend. Zo heb ik iets positiefs te lezen hopelijk😂🩷

één maand geleden

Dat is wat mij ook opvalt. Eigenlijk denk ik dat het goed is dat er overal 1 topic van zou zijn. 6 dezelfde topic over het zelfde nare of vervelende onderwerp maakt mij als vrouw die voor het eerst moeder word eerder onzeker. Ik open de topics daarom ook niet. Omdat ik me op mezelf en een gezond kindje wil focussen. Uiteraard als er wat is wil ik ook fentileren maar dat is fijner als er 1 topic in is. Dan blijft de informatie ook overzichtelijk. Wel vind ik dat we overal over moeten kunnen praten. Maar wat ik al zeg in 1 overzichtelijke topic werkt dat veel prettiger lijkt mij. Nu is het zo veel informatie dat het me eerder overvalt en onzeker maakt.

één maand geleden

Reactie op Zomerbries

Misschien een positiviteitstopic openen? Zag ik in de geboorteclub maart vo ...
Jaaaa doen!

één maand geleden

Reactie op FrisseEiland720725

Jaaaa doen!
Gedaan!

één maand geleden

Reactie op kuss_ies

Klagen over klagen ben ik heeeel goed in. Was vooral de vraag of mensen hie ...
Ben zelf ook best goed in klagen... maar dat past beter hier... hoewel ergens goed in zijn ook iets positiefs is ;p

één maand geleden

Reactie op kuss_ies

Jaa ik snap het ook echt allemaal hoor maar word er oprecht gewoon depri va ...
Ik snap jou ook wel. Vond het idd een heel goed en leuk idee van Zomerbries.

één maand geleden

Reactie op Kim1267

Dat is wat mij ook opvalt. Eigenlijk denk ik dat het goed is dat er overal ...
Kijk dit bedoel ik idd! Fentileren (vooral als je je eerste kindje krijgt) is super fijn. Maar in club augustus 23 hadden we idd vaste topics over vervelende onderwerpen.

één maand geleden

Alle positieve reacties mogen ook in 'het grote positiviteitstopic' Lijkt me... Bekijk het eens van de positieve kant en durf je positiviteit te delen...

één maand geleden

Reactie op kuss_ies

Kijk dit bedoel ik idd! Fentileren (vooral als je je eerste kindje krijgt) ...
Hmm interessant... was daar meer structuur?

één maand geleden

Reactie op liefie

Hmm interessant... was daar meer structuur?
Jaa onwijs. Was ook echt niet gewenst om buiten die topics er over te praten. Behalve als iets nog geen topic had. Er fijn voor mensen like me die er over in gaan zitten

één maand geleden

Reactie op kuss_ies

Jaa onwijs. Was ook echt niet gewenst om buiten die topics er over te prate ...
Ik begrijp wat je zegt. Er zijn echt heftig veel topics op dit moment. Ben gestopt met scrollen daarnet. Zou het een mogelijkheid zijn om een mogelijkheid tot een meer gestructureerde topic situatie te creëeren? Voor degene die dit prettiger vinden? Ik weet niet of dit kan, mag, gewenst en mogelijk is. Ik ben iemand benieuwd is naar structuur creëeren. Zou voor mij alweer een topic waard zijn...

één maand geleden

Reactie op liefie

Ik begrijp wat je zegt. Er zijn echt heftig veel topics op dit moment. Be ...
Ik vind het wen goed idee

één maand geleden

Ik weet niet of het al benoemd is maar de meeste (bijna iedereen) die hier lid zijn zitten nog in hun eerste trimester. Dus ik kan me voorstellen dat het klagen meer aanwezig is dan bijvoorbeeld over een paar weken. 😊

één maand geleden

Er zijn inderdaad veel topics van vrouwen die zich zorgen maken of klachten ervaren. Ik denk dat dit vooral komt omdat een groot deel nog niet door de 12 weken heen is. Dan is alles spannend en/of nieuw is. Meestal kan je aan de titel wel zien of het een positief topic is of niet toch?

één maand geleden

Klagen over pijn/kwaaltjes vind ik niet eens zozeer erg. Het gaat meer om de angst die ik ineens heb gekregen door de vele topics waarbij het misgaat. Ik heb nachtenlang niet kunnen slapen omdat ik zo bang was geworden dat het mis zou gaan bij mij. En ik weet het nog steeds niet. Echter is het wel weer fijn voor diegene om het te kunnen uiten. Dus het is denk ik ieder zijn verantwoordelijkheid om niet meer zoveel te gaan lezen als je ziet of merkt dat het je negatief beïnvloedt.