1176 Reacties
3 maanden geleden
Hee ik ben 29 jaar en ben nu 4 weken zwanger. Vind het wel ontzettend spannend, want is onze eerste keer. Vooral omdat ik zo moe ben en veel hoofdpijn/duizelig ben. Ik heb geen flauw idee wat goede dingen zijn om te voelen en wat slecht. Daarnaast struggel ik met eten, wat juist goed is om te eten (vetten of suikers of juist koolhydraten), heb namelijk wel vaak honger maar geen eetlust en vrij weinig smaakt.
Zou zo graag metandere er over willen praten en tips krijgen enzo, maar voor fam en vrienden willen we het nog tot 12 weken geheimhouden
3 maanden geleden
Reactie op daantjehom
Hee ik ben 29 jaar en ben nu 4 weken zwanger. Vind het wel ontzettend spann ...
Ik heb de app zwangerhap gedownload. Hoop hier veel informatie over eten te kunnen vinden
3 maanden geleden
Ik ben Denise, 35 jaar en vandaag 4+3 dagen. Ik hoop een BAM te worden en heb 11 juli mijn eerste IUI met een Deense donor gehad. Had afgelopen maandag mijn eerste positieve test in handen! Rond 3 april zou ik vooralsnog ongeveer uitgerekend zijn.
Ik vind het heel spannend, maar voel me zo gelukkig dat het zo snel mocht lukken. Heb verschillende kwaaltjes. Buikkrampen (hoop dat die snel ophouden) en gevoelige borsten sinds 2 dagen. De krampen maken me erg onzeker, maar er is geen bloedverlies, dus ik heb goeie hoop!
3 maanden geleden
Hoi allemaal ik ben bijna 29 en 6 weken zwanger van mijn eerste kindje
Ik ben soms nog wel eens bang dat het fout gaat waardoor ik soms klein beetje negatief ben en er niet echt van geniet hebben Julie nog tips?
Hoe gaat dat bij Julie?
3 maanden geleden
Reactie op Deborahhh95
Ik ...
Nee ik eig niet, ben morgen 4 weken (heb mezelf zo min ver gerekend) maar als het misgaat, had het zo moeten zijn. Je stelt je erop in en verdriet is niet meer dan normaal, maar echt bang ben ik eigenlijk niet..
3 maanden geleden
Reactie op daantjehom
Hee ik ben 29 jaar en ben nu 4 weken zwanger. Vind het wel ontzettend spann ...
Hoi Daantjehom, voor mij ook de eerste keer (na wel eerst een miskraam). Ik zit ook echt alles te googlen qua eten. 😅 Ik kom ook echt dingen tegen waarvan ik denk "Huh mag dít niet!?"
3 maanden geleden
Hoi! Ik ben 29, over een paar weken 30. Vrijdagochtend positief getest. Volgens de app ben ik nu 3 weken + 6 dagen.
Voel vanalles in mijn lichaam en werd meteen zaterdag op de proef gesteld met waarom ik niet dronk op een bruiloft. M’n hoofd maakt overuren. We zijn heel blij, maar spanning en verbazing heerst nu vooral. We hadden beide totaal niet verwacht dat het meteen raak zou zijn!
3 maanden geleden
Reactie op Deborahhh95
Ik ...
Hey erg herkenbaar. Bij m’n eerste zwangerschap heb ik hier last van gehad. Zelfs tot aan het einde. Nu ben ik echt net zwanger van de tweede en probeer ik er al wat meer ontspannen in te gaan. In het eerste trimester was ik bezig met ooooh wanneer stoppen deze kwalen. En dan voelde ik mij een dag goed en raakte ik gelijk onzeker en dacht ik dat het fout ging. Ik denk dat de angst er mag zijn, zolang ik maar mezelf er niet door laat opslokken. Want het is ook een hele bijzondere periode en de kans is ook heel aannemelijk dat het goed gaat.
3 maanden geleden
Reactie op Myroos
Heehee, ik ben 30, heb een zoontje van 2. Voor hem 2 miskramen gehad en na ...
Het kan zeker, maar er komen wel wat meer risico's bij kijken en je miskraamkans is wat groter. Mijn BMI is 38, dus ben ook veel te zwaar. Maar gelukkig wel direct zwanger geworden. Ik ben mij ervan bewust dat ik een hoger risico op complicaties heb, maar dat hoeft niet perse het geval te zijn. Gewoon afwachten, genieten en je ziet het tzt wel! Gefeliciteerd!
3 maanden geleden
Reactie op FabienneJanique
Hey erg herkenbaar. Bij m’n eerste zwangerschap heb ik hier last van gehad. ...
Hey heel erg bedankt voor je reactie ja tis natuurlijk super lastig al die kwalen en erg vervelend '' Gefeliciteerd met je 2e zwangerschap
Ja tis natuurlijk best wel spannend zeker de 1e 3 maanden zijn niet makkelijk want je wilt natuurlijk zo graag dat alles goed gaat
En je moet je er zeker niet door laten opslokken want dan gaat het je leven beïnvloeden en je moet er juist van kunnen genieten Maar vooral omdat ik gestopt ben met roken is het wel eens onzeker omdat ik bang ben''' Maar ik probeer dus zeker posetief te blijven
Heel erg bedankt voor je reactie
Ik wens je heel veel geluk en plezier in je zwangerschap 🙏
3 maanden geleden
Reactie op OumAbd
Nee ik eig niet, ben morgen 4 weken (heb mezelf zo min ver gerekend) maar a ...
Bedankt voor je reactie gelukkig is iederen anders qua zwangerschap Ik heb gerookt heel veel omdat ik niet wist dat ik zwanger was dus dat brengt bij mij best wel veel bange gevoelens ''
3 maanden geleden
Reactie op Deborahhh95
Bedankt voor je reactie gelukkig is iederen anders qua zwangerschap Ik heb ...
Ah ja dan snap ik het wel, ik heb iemand in de omgeving die de hele zwangerschap doorrookt.. dat snap ik dus echt niet, zo zielig eigenlijk maar heel goed dat je bent gestopt! Lijkt me ook wel moeilijk
3 maanden geleden
Reactie op OumAbd
Ah ja dan snap ik het wel, ik heb iemand in de omgeving die de hele zwanger ...
Jaa tis ook super slecht maarja zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik wel gelijk gaan minderen Dus gaat geeft wel al een goeie mindset En slik foliumzuur en ijzer en vitamine pillen en eet gezond en drink veel water en sap
3 maanden geleden
Ik 28 en heb samen met mijn vriend een dochter die vorige week 1 jaar is geworden! Ik moet er nog steeds een beetje aan wennen merk ik haha. Ik slaap sinds 2 dagen echt mega slecht, dit heb ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook 9 maanden gehad 🥲 Ik heb nu ook een heel onrustig gevoel in mijn buik, heel raar, herken ik ook helemaal niet van de vorige keer!