12 Reacties

2 maanden geleden

Ik las dat 1 kopje is toegestaan

2 maanden geleden

Volgens Voedingswijzer ligt het aan aantal ml per kopje en of je daarnaast nog andere cafeïnehoudende drankjes (cola/thee) of eten (chocolade) eet.

2 maanden geleden

Ik doe 1 koffie per dag. Geen thee oid daarnaast. Dan zit je sowieso goed ;)

2 maanden geleden

Ik dacht 1 koffie met cafeïne. Maar ik drink gewoon decafe. Dan maakt het niet uit.

2 maanden geleden

Ik drink 1 vrij sterk kopje per dag en drink verder ook alleen kamille/rooibos/kruidenthee

2 maanden geleden

Na een paar keer misselijk te zijn geweest heb ik niet eens zin meer in koffie 🤣

2 maanden geleden

Ik drink of een kopje of hooguit 2 kopjes decafe.. mag prima

2 maanden geleden

Reactie op suzen90

Ik dacht 1 koffie met cafeïne. Maar ik drink gewoon decafe. Dan maakt het n ...
Gister had ik een informatieavond bij de verpleegkundige. Die raadde max 2 kopjes decaf aan, omdat er kennelijkiets anders in zit wat voor vroeggebortes kan leiden.

2 maanden geleden

Reactie op -2025-

Gister had ik een informatieavond bij de verpleegkundige. Die raadde max 2 ...
Klopt, het Voedingscentrum adviseert ook een beperkt aantal kopjes decaf per dag

2 maanden geleden

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap ca. 7 mnd geen koffie gedronken, daarna max één (latté). Nu ga ik het ook zo lang mogelijk niet pakken. Dit is voor mij gewoon mijn gevoel. Als er een limiet is pak ik het liever gewoon helemaal niet. ( Type ik drink ook niet maar een wijntje als ik ga auto rijden, gewoon niets)

2 maanden geleden

Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap altijd twee kopjes gedronken. En daarnaast nog 1/2 decaf. En ons kind slaapt héérlijk door vanaf 9 weken, dus ik denk dat ik het deze keer ook gewoon doe ☺️