34 Reacties

2 maanden geleden

Hoever ben je in zwangerschap Judeehv? Ik ben 2 jaar geleden zwanger geweest van een tweeling, met 10 weken kwam ik in de ziektewet omdat ik het niet vol kon houden. Ik was ook zo moe. De periode daarvoor had ik met mijn directie afgesproken dat ik om 14.00 naar huis ging, eerst slapen, daarna deed ik nog wat voor de klas. Succes!

2 maanden geleden

Reactie op denise80

Hoever ben je in zwangerschap Judeehv? Ik ben 2 jaar geleden zwanger gewees ...
Ik ben nu 7 weken. Het is de tweede, dus heb nog een dochtertje van 2 rondgelopen. Ik was tijdens haar zwangerschap ook wel moe, maar dat dan lag ik na het avondeten gewoon KO op de bank 😅

2 maanden geleden

Hier ook een leerkracht! Wij beginnen over 2 weken weer. Wel fijn dat het grootste gedeelte van het begin van de zwangerschap in de vakantie valt. Hier ook moe, dus ben benieuwd hoe dat straks weer is... Ik ben nu 7+3 en een zoontje van 15 maanden thuis

2 maanden geleden

Reactie op Elinevm93

Hier ook een leerkracht! Wij beginnen over 2 weken weer. Wel fijn dat het g ...
Dan schelen we maar 1 dagje haha! Ik vond het inrichten van de klas al pittig, laat staan straks met die kids. Geniet nog ff van je laatste weekjes! Ik ben jaloers 😂

2 maanden geleden

Ja, hier ook! Zie er zo tegenop om morgen weer te beginnen. Nu inderdaad al zo moe.. Heel benieuwd hoe dit gaat zijn. Ik vind normaal de eerste weken na de vakantie sowieso altijd al een stuk pittiger om weer in het ritme te komen en te zorgen dat de leerlingen weer netjes luisteren 😅

2 maanden geleden

Reactie op KO91

Ja, hier ook! Zie er zo tegenop om morgen weer te beginnen. Nu inderdaad al ...
Eens!!

2 maanden geleden

Ik mag gelukkig nog 2 weken vakantie vieren. Werk sinds vorig jaar op het MBO. Daarvoor altijd VO. Wel meer lesuren maar veel relaxter qua leerlingen. Maar ik ben wel bij vlagen mega misselijk. Dus ik hoop dat het over een week of 2 een beetje wegzakt haha.

2 maanden geleden

Ik heb ook nog 2 weken te gaan, ben net terug van vakantie, deed af en toe wel een dutje maar doe ik anders ook wel. Dus ben benieuwd de komende weken hoe dat gaat. Ik heb kleuters dus dan kan je wel heel af en toe alleen observeren dus hoop dat het daarmee wel lukt 👍🏻

2 maanden geleden

Ik begin vandaag met inrichten van de klas en volgende week weer beginnen. Ik zie er erg tegenop. Ik heb een groep 1/2 en een zeer groot groepje dat al met grote zorg op school komt. Ben benieuwd hoe het gaat. Wel blij dat de eerste weken in de vakantie zijn gevallen! Die maar mooi meegepakt, maar ik zag je bericht en dacht dit is ook mijn gedachte. Het enige wat we kunnen doen is voor onszelf zorgen en af en toe een stapje minder doen

2 maanden geleden

Wat leuk om te lezen! Sta zelf ook fulltime voor de klas en moet over 2 weken weer beginnen. Nu 7+3 dagen en donderdag eerste echo. Ben ook zo onwijs moe ben heel benieuwd hoe het gaat! Als jullie goede tips hebben graag! 😄😄

2 maanden geleden

Hier ook een leerkracht. Ik werk als biologie docent in het vso. Over een week begin ik weer. En ik herken wat je zegt ik heb mijn dutjes echt nodig! Ik las wel dat je recht hebt op 1/8 deel van je werkdag meer pauzes. Heel veel succes en ben benieuwd hoe het met je gaat!

2 maanden geleden

Nog een vraagje, gaan jullie het je leidinggevende meteen vertellen?

2 maanden geleden

Moet de eerste echo nog hebben, dus sowieso niet direct

2 maanden geleden

Met drie kinderen thuis vind ik het soms rustiger om een dag voor de klas te staan. Dan heb ik tenminste pauze en kan ik ze om drie uur uitzwaaien😄 Nee, zonder dollen, het wordt zeker weer wennen. Schouders eronder💪

2 maanden geleden

Ik sta voor groep 3 komend schooljaar! Moest de bestelling uitpakken vandaag, dat was heftig! Ben nu 6+5. Heb weinig eetlust en heel moe. Ik ga m’n leidinggevende pas denk ik rond de 12 weken vertellen. Ik ben heel benieuwd hoe t gaat, heb er onwijs veel zin in. Maar ga zeker genoeg rust oakkken en extra pauze tijd benutten. En zien hoe t loopt en hoe ik me voel natuurlijk!

2 maanden geleden

Hi! Fulltime leerkracht groep 2/3 hier. Ik ga vandaag beginnen met de klas in orde maken. Na een verbouwing moet álles weer een plekje krijgen dus benieuwd hoe me deze dag gaat bevallen… ben tot op heden nog niet súper moe dus we gaan het zien. Volgende week weer starten met de kids! Ik heb een heel goede band met mijn directrice en het haar al verteld. Voelt toch fijn, mocht het even niet gaan.

2 maanden geleden

Reactie op keesje92

Nog een vraagje, gaan jullie het je leidinggevende meteen vertellen?
Ik zelf wel, maar voorlopig alleen aan mijn leidinggevende. Weet jij al wanneer je het gaat vertellen?

2 maanden geleden

Hi, Ik ben van 7+3 en heb vrijdag mijn eerste echo. Volgende week start ik met voorbereiden en wil het mijn duo wel vertellen, want dan zie ik haar persoonlijk en wil het haar eerder vertellen dan andere collega’s Leidinggevende moet ik even aanvoelen en kijken of er een mooi moment komt en anders wacht ik tot de volgende echo.

2 maanden geleden

Ik werk 3 dagen als docent in het VO. Ik kwam in januari terug van 10 maanden verlof (beval- zwangerschaps- en ouderschapsverlof) en ik ga er in februari dus weer 10 maanden tussenuit😅 Tenzij ik dergelijke klachten krijg dat ik dingen moet afzeggen (als een ouderavond) krijgen ze het pas na de herfstvakantie te horen. Op tijd om een vervanger te regelen🙃

2 maanden geleden

Reactie op Prax

Ik werk 3 dagen als docent in het VO. Ik kwam in januari terug van 10 maand ...
10 maanden? Dat klinkt wel heel veel