34 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op inekehh

10 maanden? Dat klinkt wel heel veel
In veel landen om ons heen is dat meer dan normaal of zelfs weinig

2 maanden geleden

Ik ben ook benieuwd naar jullie ervaringen/hoe jullie dit doen. A.s. maandag weer starten na 6 weken zomervakantie en vandaag 6 weken zwanger (moeeeee en misselijk)... werk 5 dagen als docent VO.

2 maanden geleden

Hier ook een docent op het VO. Ik start over twee werken dus ben benieuwd…

2 maanden geleden

Reactie op Prax

Ik werk 3 dagen als docent in het VO. Ik kwam in januari terug van 10 maand ...
Dat is wel heel fijn. Ik wist niet dat het kon in Nederland. In Zweden krijg je inderdaad een jaar verlof als vrouw maar ook de andere ouder. Mag ik vragen hoe je dit hebt geregeld? Ik ben erg nieuwsgierig want zou dit zelf ook wel heel fijn vinden.

2 maanden geleden

Dat is wel heel fijn. Ik wist niet dat het kon in Nederland. In Zweden krij ...
Heb is een optelsom van alle vakanties (2 weken mei, 6 zomer, 1 herfst, 2 kerst =11), 16 weken zwangerschapsverlof, en 9 weken ouderschapsverlof= 36 weken, ik was overtijd, dus 5 dagen extra, en ik heb 2 weken PB-uren opgenomen. Ik ben 4 weken van tevoren eruit gegaan, maar het was logischer om mijn vervanger te laten beginnen aan het begin van een periode na de voorjaarsvakantie en zelf pas te starten na de kerstvakantie, dus ik heb ongeveer 2 weken gekregen.

2 maanden geleden

Ik heb het mijn leidinggevende meteen verteld de middag nadat wij de 1e echo hadden. Die do en vr klas ingericht en ik was in het weekend helemaal kapot. Ben maandag bij de huisarts geweest met m’n zorgen en die had maar 1 advies: ziek melden. Als je je zo voelt door de griep doe je dat ook zei ze. Ik vind het heel dubbel, want ik baal echt dat ik nu niet kan starten met mijn groep, maar ik merk nu al dat de rust me goed doet. Ik hoop dat door nu mijn rust te pakken, ik me snel beter voel en toch nog aan de slag kan! Het is ook zo moeilijk en voor iedereen anders…. Succes allemaal!! 💪🏼

2 maanden geleden

Reactie op Judieehv

Ik heb het mijn leidinggevende meteen verteld de middag nadat wij de 1e ech ...
Mijn leidinggegeven reageerde overigens echt mega lief en begripvol, en alle collega’s ook. Was ik echt wel een beetje bang voor, maar nergens voor nodig dus!

2 maanden geleden

Ik zelf wel, maar voorlopig alleen aan mijn leidinggevende. Weet jij al wan ...
Wij hebben morgen de eerste echo en pas volgende week woensdag eerste dag op school weer. Denk dat ik het dan vertel mocht er gelegenheid zijn!

2 maanden geleden

Hier ook docent in het VO. Ik werk vijf dagen en dit is mijn eerste zwangerschap (7.2 weken). De scholen zijn in het zuiden al begonnen dus deze week met drie volle dagen introductie activiteiten gestart. Ik heb veel gezeten en geprobeerd mijn rust momentjes te pakken. Ik wil het liefs met 12 weken aan mijn leiddiggevende vertellen maar misschien dat ik het al eerder zeg. Goed naar mijn lichaam luisteren 😊

2 maanden geleden

Komende maandag begin ik weer, docent in het MBO. Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga volhouden, ik lig alleen maar op de bank ben zo moe 😴

één maand geleden

Ik ben zelf op leerkracht op basisschool en bijna 12 weken zwanger. Vandaag vroeg mijn leidinggevende wanneer ik het ouders wil vertellen en ik heb eerlijk gezegd geen idee. Of na de 13 weken echo of na de 20 weken echo.. Hebben jullie daar al een idee over?

één maand geleden

Reactie op Chann23

Ik ben zelf op leerkracht op basisschool en bijna 12 weken zwanger. Vandaag ...
Ik zit op het VO dus iets minder met ouders direct te maken, maar wellicht wanneer je het je leerlingen ook wil vertellen/ze het gaan zien?

één maand geleden

Reactie op Chann23

Ik ben zelf op leerkracht op basisschool en bijna 12 weken zwanger. Vandaag ...
De 20 weken ga je niet redden, dan is het allang te zien. Ik heb het de vorige keer uitgesteld tot na de 13-wekenecho, maar ik ga dan deze keer niet redden, denk ik. Zodra ik die lekkere zwangerschapbroek aan wil, moet het er uit🤷🏼‍♀️

één maand geleden

Leuk om te lezen dat er zoveel leerkrachten zijn! En veel mensen uit noorden zo te lezen ;) Zelf docent in het MBO, was veel moe de laatste vakantieweken en zag er tegen op om weer te beginnen. Laatste week weer meer energie wat me wel vertrouwen geeft. Donderdag terugkomdag gehad, alle collega's weer gezien. Was een goede werkdag, ik hield t redelijk goed vol, maar bij thuiskomst goed moe en vandaag ook nog. Vanaf maandag echt starten... Ben benieuwd, maar we gaan het gewoon proberen!