19 Reacties

één maand geleden

Zelfde hier. Ik heb me ziekgemeld en elke dag is overleven. Er is niet zoveel aan te doen. Slik je al gember pillen

één maand geleden

Echt heeeel rustig aan doen, veel liggen werkt hier.. en evt terug bellen naar de HA voor iets anders als je niks binnen kan houden. Er zijn meerdere opties.

één maand geleden

Hier helaas ook. Vind het zo pittig met 2 meisjes van 3 en 2 die hier nog rond huppelen. Moest eerst gemberpillen proberen, werkt niet. Mag vandaag emasefene ophalen. Ik heb wel ergens de tip van watermeloen gelezen en die werkt bij mij ook! Het smaakt en het blijft er (tot heden) in zitten. Misschien kun je dat nog proberen.

één maand geleden

Hier het zelfde vanaf 6 weken. Ik heb via de verloskundige emesafene van de gynaecoloog gekregen. HA wilde ook niks geven. Die zei haal maar een reispilletje…. Gynaecoloog en verloskundige reageerde snel, aangezien ik niet eens drinken binnen hield. Dus ik zou echt je verloskundige bellen.

één maand geleden

Ik voel me schuldig dat ik niet kan werken en zit daar erg mee. De komende weken gaat de hcg alleen maar omhoog en zal ik ziekgemeld moeten blijven. Ik voel me zwak omdat er genoeg vrouwen zijn die wel door kunnen werken hiermee, maar ik kan alleen in bed liggen.

één maand geleden

Helaas zo herkenbaar. Sinds 6+5 ziek gemeld. Ben nu 7+5. Emesafene geprobeerd en nu sinds dinsdag primperan. Lig helaas nog hele dagen in bed en eet minimaal. Het echt zo afzien

één maand geleden

Reactie op airfryer

Zelfde hier. Ik heb me ziekgemeld en elke dag is overleven. Er is niet zove ...
nee helpen die bij jullie? Sterkte

één maand geleden

Reactie op airfryer

Ik voel me schuldig dat ik niet kan werken en zit daar erg mee. De komende ...
Niet schuldig voelen! Jij kan er niks aan doen toch

één maand geleden

Reactie op GeweldigeRoos112730

nee helpen die bij jullie? Sterkte
Geen idee nog, maar bij sommige mensen helpt het!

één maand geleden

Wat mij hielp bij mijn eerste zwangerschap was niet helemaal plat liggen. Hoofdeinde iets omhoog leggen. Ik heb een paar dagen domperidon geslikt en daarna maagbeschermers. Omepraxol.Dit hielp een hoop. Als deze niet helpt kan je ook nog pantoprazol proberen in overleg met de huisarts. Als ze niks doen kan je volgens mij ook in gesprek met je verloskundige. Misschien heeft zij een goed idee. Sterkte🍀

één maand geleden

Wat mij hielp bij mijn eerste zwangerschap was niet helemaal plat liggen. H ...
Ik heb geprobeerd hier info over te vinden (omeprazol). Maar kreeg alleen gevonden dat je het voor maagzuur kan nemen.. ik heb namelijk halverwege de dag echt een baksteen als maag en heb er verschillende keren aan gedacht omeprazol te slikken hiervoor.. heb wel eens gelezen hier op t forum dat het werkte voor mensen..

één maand geleden

Reactie op Suus399

Ik heb geprobeerd hier info over te vinden (omeprazol). Maar kreeg alleen g ...
Eigenlijk is m’n vraag dus kreeg je dit voor misselijkheid of maagzuur dan?

één maand geleden

Reactie op Suus399

Ik heb geprobeerd hier info over te vinden (omeprazol). Maar kreeg alleen g ...
Nee niet alleen bij maagzuur. dit wordt ook ingezet bij andere maagklachten. Ik leerde deze medicatie kennen tijdens mijn zwangerschap. Ik heb ook ren paar jaar last gehad van een refluxziekte (gaf vaak over en heb vaak een zwaar gevoel in mijn maag gehad. Als ik aan mijn maag zat deed het gewoon pijn). Die medicijnen hebben me daarmee echt geholpen.

één maand geleden

Reactie op Suus399

Eigenlijk is m’n vraag dus kreeg je dit voor misselijkheid of maagzuur dan? ...
Misselijkheid en overgeven😊

één maand geleden

Nee niet alleen bij maagzuur. dit wordt ook ingezet bij andere maagklachten ...
Ah oké, dankjewel voor je antwoord. Heb je het via de huisarts gekregen of zelf gekocht?

één maand geleden

Plas je wel goed?

één maand geleden

Wat heb je van de huisarts gekregen? Emesafene hebben ze in tablet en zetpil net als metoclopramide. Qua gemberpillen heb je van Wapiti hele goeie en anders inderdaad suprimal (reistabletjes)

één maand geleden

Sinds ik ‘s ochtends een smoothie maak, ben ik bijna tot niet misselijk overdag. Dit heeft met je bloedsuikerspiegel te maken. Probeer je wel te eten ‘s ochtends? Misschien helpt dat! 😊

één maand geleden

Reactie op Suus399

Ah oké, dankjewel voor je antwoord. Heb je het via de huisarts gekregen of ...
Wel via de huisarts gekregen😊