18 Reacties

2 maanden geleden

Heb meerdere medicijnen gebruikt bij mijn eerste maar iedereen reageert anders op de medicatie het is beetje uit proberen wat voor jou dan werkt.

2 maanden geleden

Ik ben ook heel misselijk geweest, en nu net weer zwanger. Zie er erg tegenop. Waarschijnlijk wordt ik weer zo ziek. Bij de eerste zwangerschap heb ik metoclopramide gebruikt. Hierdoor hoefte ik minder over te geven. Ik ga binnenkort een afspraak maken om te kijken of er nog andere medicatie opties zijn

2 maanden geleden

Reactie op ruth91

Ik ben ook heel misselijk geweest, en nu net weer zwanger. Zie er erg tegen ...
Jaa ik kreeg ook direct zon inzinking toen ik de misselijkheid weer voelde opkomen.... Ik weet wel dat het allemaal waard is.. maar toch dan duren 8 maanden lang nog 馃ズ ik zal het hier neer zette als ik woensdag meer info heb gekregen 馃憤

2 maanden geleden

Reactie op Meadje

Jaa ik kreeg ook direct zon inzinking toen ik de misselijkheid weer voelde ...
Ja ben benieuwd wat ze adviseren. Heb jij ook echt HG?

2 maanden geleden

Emesafene! Hier echt wonderen gedaan vorige zwangerschap. Ook na veel te hebben geprobeerd van te voren.

2 maanden geleden

Reactie op ruth91

Ja ben benieuwd wat ze adviseren. Heb jij ook echt HG?
Nee dit hebben ze bij mij nooit zo genoemd eigelijk... Ik ben wel 10kilo afgevallen in mijn zwangerschap...

2 maanden geleden

Ik heb domperidon geslikt tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik ben er nu net achtergekomen dat ik zwanger ben door het vele overgeven. Als dit een week aanhoud begin ik al om te voorkomen dat ik niet kan werken en ik teveel afval.

2 maanden geleden

Ik heb domperidon geslikt tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik ben er nu ne ...
Well van de huisarts gekregen btw.

2 maanden geleden

Ik heb domperidon geslikt tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik ben er nu ne ...
Wat fijn dat dit toen werkte.. maar hoelang mocht je dit slikken??

2 maanden geleden

Reactie op Meadje

Wat fijn dat dit toen werkte.. maar hoelang mocht je dit slikken??
Ik denk 1 week, daarna heb ik iets anders gekregen maar toen was het ineens al een stuk minder. Hoe dat hete weet ik niet meer馃檲 maagbeschermers zouden ook kunnen helpen. Die kan je bij de drogist halen.

2 maanden geleden

Ik denk 1 week, daarna heb ik iets anders gekregen maar toen was het ineens ...
Ik heb de huisarts gebelt net, en die ging overleggen en mij morgen terug bellen. Dus ik ben benieuwd.

2 maanden geleden

Reactie op Meadje

Ik heb de huisarts gebelt net, en die ging overleggen en mij morgen terug b ...
Hopelijk kunnen ze je helpen. Misselijkheid kan echt je hele dag gaan beheersen 馃檲

2 maanden geleden

Reactie op J.A.vdr

Emesafene! Hier echt wonderen gedaan vorige zwangerschap. Ook na veel te he ...
Wordt niet meer vergoed. Suprimal is hetzelfde alleen zonder vitamine b6. Ik heb dit nagevraagd bij de apotheek. Hier een hg zwangerschap en het is weer begonnen met 5,5 week. Hier meteen gebeld toen ik misselijk werd en met precies 6 weken een een echo gehad in het ziekenhuis en primperan. Tot nu toe lukt het me om met 1 primperan per dag te overleven dus hopelijk is dit de oplossing maar anders gaan we toch maar zelf de emesafene kopen maar dat is wel 60 euro voor 60 pillen!

2 maanden geleden

Reactie op Feather

Wordt niet meer vergoed. Suprimal is hetzelfde alleen zonder vitamine b6. I ...
Wauw wat een geld! Hopelijk zijn die dan uiteindelijk niet nodig馃崁

2 maanden geleden

In mijn vorige zwangerschappen bij beide medicatie gebruikt (vastgesteld HG). Uiteindelijk een combinatie van drie keer per dag drie pillen en een maagbeschermer. Emesafene (zetpil), gembertablet en nog een pil via huisarts. Misselijk zijn verdween niet maar het spugen stopte wel.

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap misselijk geweest van week 11-18 ongeveer, nu al misselijk voor ik een positieve test kreeg. Ben gelijk Suprimal gaan slikken en dat helpt nu nog wel. Ik kijk er helemaal niet naar uit hoe erg het nog kan worden als het nu al zo is馃様

2 maanden geleden

Ik hoef gelukkig niet te spugen maar wordt helemaal gek van de misselijkheid de hele dag en nacht door. Kan me niet herinneren dat dit tijdens mijn eerste zwangerschap ook zo heftig was. Dank voor de medicatie tips, dat ga ik maar eens proberen! 馃檹

2 maanden geleden

Ik heb nu van de huisarts emesafene gekregen. Dus daar ga ik aan beginnen. Ben benieuwd 馃挭