23 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb dit gedaan, ik vond het heel intensief. Ben ook eerder gestopt. Ze zijn trouwens wel blij met iedere druppel.

2 maanden geleden

Ik heb er ook aan zitten denken, maar schijnt dat er maar een fractie van de urine wordt gebruikt voor aanstaande moeders. De rest wordt gebruikt voor de veehouderij, om het vee sneller drachtig te krijgen. Keuringsdienst van waarde heeft hier ook een aflevering over. Stichting moeders voor moeders zou er ook op zijn betrapt en zouden het niet meer doen, maar een paar jaar laten kwam naar buiten dat ze het toch weer aan het doen waren. Ik vind het zelf belangrijk dat vrouwen alle info hebben, zodat ze een weloverwogen keuze kunnen maken. Naast dat vind ik het ook heel mooi dat je hier aan mee wilt doen voor andere vrouwen, want het komt immers uit een goed hart!

2 maanden geleden

Ik heb dat bij mijn eerste zwangerschap gedaan, maar moest stoppen omdat ik een miskraam kreeg. Omdat het termijn heel onduidelijk was toen heb ik het moeten weggooien (ze mogen bij zwangerschap van 6 weken het gebruiken). Ik wil dit wel weer gaan doen, mits ik een goede echo heb de volgende keer. Ze zijn echt top in de levering, de flessen ruiken niet prettig. Ik verzamelde alleen in de ochtend, als ik uit het werk kwam en ‘s avonds. ‘s nachts plaste ik gewoon in de wc. Het was prima om te doen.

2 maanden geleden

Reactie op MINABEL

Ik heb er ook aan zitten denken, maar schijnt dat er maar een fractie van d ...
Dit is gewoon echt niet waar, er zijn meerdere redenen waarom je niet mee zou kunnen willen doen (industrie verdient geld aan jouw hormonen, de betrokken farmaceuten willen niet met naam en toenaam genoemd worden, er is een goed synthetisch alternatief en het wordt voornamelijk naar het buitenland gedistribueerd) maar dit is onzin. Ze gebruiken het echt alleen voor humane vruchtbaarheidsmedicatie en het is wel écht een goed doel. Het klopt dat er humane HCG in vruchtbaarheidsmedicatie voor dieren zit, maar dat komt niet uit Nederland en zeker niet van moeders voor moeders. Ik ben geen aandeelhouder overigens haha, wel zorgverlener met een stuk achtergrondkennis.

2 maanden geleden

ik heb het eerder wel gedaan maar vond het ook intensief, helaas zag mijn buurvrouw mij lopen met de flessen die ze herkende. Deze keer niet zo handig ivm werkgerelateerde band met haar. Er dus voor gekozen het nu niet doen.

2 maanden geleden

Reactie op Julianna20

Ik heb dit gedaan, ik vond het heel intensief. Ben ook eerder gestopt. Ze z ...
Hoi, Ik was ook aan het denken om dit te doen. Kunt u meer uitleg geven over wat er verwacht wordt? Waarom her zo intensief is?

2 maanden geleden

Dit is gewoon echt niet waar, er zijn meerdere redenen waarom je niet mee ...
Klopt ook niet wat jij zegt. Er zijn inmiddels genoeg artikelen geschreven (en bewezen) over moeders voor moeders dat het wel of werd gebruikt wordt in de veeindustrie en voor anabole. Voor mij echt een absolute no go om hier nog aan mee te werken.

2 maanden geleden

Reactie op Elineexx

Klopt ook niet wat jij zegt. Er zijn inmiddels genoeg artikelen geschreven ...
Dan geloof je het niet😂 het werd voor de vleesindustrie gebruikt tot 1985 (via MVM , het gebeurt dus nog steeds maar niet via hen) en illegale verkoop van HCG is niet tegen te gaan. Er zijn ook vrouwen die voor heel veel geld hun urine verkopen om er anabolen van te laten maken. Ieder z'n ding hoor. Volgens mij wordt niet begrepen dat het feit dat humaan HCG verkeerd gebruikt wordt (want dat is idd een feit) niks te maken heeft met wat MVM met de urine die zij inzamelen doen.

2 maanden geleden

Dan geloof je het niet😂 het werd voor de vleesindustrie gebruikt tot 1985 ...
Ik vind het idee achter moeders voor moeders echt fantastisch. Laat ik dat voorop stellen. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap hier ook aan meegedaan. Maar ik zelf persoonlijk schrok van alle artikelen en filmpjes die uit kwamen over moeders voor moeders. Ook omdat het inmiddels bekend is dat de meeste ziekenhuizen zijn overgestapt naar de syntetische variant. En misschien is moeders voor moeders wel hartstikke legit hoor! Maar voor mij persoonlijk nodigt het niet meer uit om mee te doen.

2 maanden geleden

Ha! Ik zamel in en ervaar het niet als intensief. Ik verzamel de urine alleen als ik thuis ben. Het is een kwestie van in een kannetje plassen en overgieten in een fles. Wij krijgen discretie tassen, waardoor de flessen niet te herkennen zijn, omdat ze in een tas zitten. Een kleine moeite voor een goed doel :) Zover ik weet zijn artikelen in onderstaande berichten echt heel erg verouderd en is dit allang niet meer aan de orde. Doe waar jij je goed bij voelt!

2 maanden geleden

Ik heb het bij mijn vorige zwangerschap gedaan maar toen zaten we in een lockdown en was ik veel thuis. Ik ben docent in het onderwijs dus deze keer ga ik het niet doen. Ik kende trouwens de verhalen van de vee-industrie niet. Wat bizar! Voor mij nog een extra reden om het niet te doen eigenlijk...

2 maanden geleden

Reactie op Poes7722

Hoi, Ik was ook aan het denken om dit te doen. Kunt u meer uitleg geven ov ...
Ik vond vooral intensief dat je er constant aan moet denken. Elke week worden de flessen weer opgehaald, dus ik voelde ook wel wat druk om alle flessen te gebruiken ( was niet perse nodig hoor) maar ik had niet verwacht dat het zoveel van mij zou vragen. Komt misschien ook omdat ik al niet lekker in mijn zwangerschap zat, waardoor het ook te veel was.

2 maanden geleden

Vorige zwangerschap gedaan, maar werd ik werd letterlijk niet goed van die geur van de flessen. Het werd mij te intensief, dus ben ik wat eerder gestopt. Nu ook weer enorm misselijk, dus ik kies er voor om niet meer mee te doen. Ik trek die lucht van die flessen helaas niet.

2 maanden geleden

Ik ga het niet doen. Zelf hCG moeten spuiten, en dat is gewoon synthetisch.. Het inzamelen is nergens voor nodig en ook ik heb de verhalen gehoord over hoe MVM nogal shady omgaat met hun inzamelpraktijken. Ze weigeren ook om echt inzage te geven in waar de urine allemaal heen gaat. Dus nee, het idee was mooi, maar de wetenschap heeft het overbodig gemaakt. Oh en ter info, de synthetische variant is véél fijner te zetten en te doseren dan de humane! Dus zelfs al zou je het nog wel ervoor willen doen, ik garandeer je dat de meeste dames in een traject niet vrijwillig voor de humane variant kiezen..

2 maanden geleden

Reactie op Anker11

Ha! Ik zamel in en ervaar het niet als intensief. Ik verzamel de urine alle ...
https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/urine-doneren-moeders-voor-moeders-niet-essentieel/ ze zijn gewoon van 2 jaar terug hoor! Dus zo lang geleden is dat niet..

2 maanden geleden

Reactie op Baitybaby

https://www.linda.nl/nieuws/binnenland/urine-doneren-moeders-voor-moeders-n ...
Hierin staat niet dat het misbruikt wordt, alleen dat de schrijfster eraan twijfelt.

2 maanden geleden

Ik heb het bij m’n eerste zwangerschap wel gedaan, bij m’n zwangerschap in 2020 niet. Was toen ook allemaal gedoe mbt corona. Vorig jaar wel gedaan en toe heb ik een m.a gehad met 11.5 week. Het gaf mij toen ook wel stress want vond toch dat ik die kratjes niet echt anoniem kon laten ophalen. Vind het zeker iets moois, maar deze zwangerschap doe ik het niet meer.

2 maanden geleden

Ik ga het ook doen als ik dinsdag van vakantie kom. En werk aan huis dus dat wordt hem niet, zal het thuis doen. Ik vind het bij voorbaat eigenlijk al een goeie visuele reminder om aan mijn twee liter vocht per dag te komen :). Heb sowieso het gevoel dat ik 9/10 keer toch al moet plassen als een koe, ondanks dat ik soms dus vergeet genoeg te drinken. Het is verbazingwekkend wat ons lijf kan doen xD

2 maanden geleden

Ja ik doe het ook! Heb het zelf ook moeten gebruiken ivm onze icsi dus ik wil het ook terug geven. Al vang je maar alles op dat je thuis kunt geven, elk beetje helpt… 😇

2 maanden geleden

Reactie op Poes7722

Hoi, Ik was ook aan het denken om dit te doen. Kunt u meer uitleg geven ov ...
Op hun site staat goede info! :) hier op 24baby staat geloof ik ook een artikel erover . Ze hebben ook filmpjes op youtube op hun kanaal. Het is echt simpel. Wekelijks brengen ze twee kratten met flessen waarin je het verzamelt (met een kannetje), en die kratten wisselen ze dus steed som voor lege. Ik pak het kannetje en hang het tegen de bril in de wc zeg maar, zodat ik "gewoon" kan plassen en zitten zoals ik gewend ben . Dan giet je het in zo'n fles. Zit wel een geurtje aan ivm een goedje voor het goedhouden van de urine. Ik vind het sterk en hou dan even mn adem in zodra ik het kannetje in de fles giet maar heb er nog niet van moeten kokhalzen, en ik vind het een nieuw zeer gewenst leven voor een ander gezin zo waard, daar herinner ik nezelf dan aan, dat ik hen gun welk geluk ik zelf nu mag ervaren. Misselijkheid and all.