Lieve zwangere dames,
Ik vroeg me af of meer mensen hebben gekozen voor de NIPT test en of jullie ook de nevenbevindingen laten checken. Wij hebben gekozen voor alleen de NIPT zonder nevenbevindingen. Gisteren het bloed laten prikken, zo spannend!!
Goedemorgen, ik heb toevallig gisteren ook bloed geprikt voor enkel de NIPT wilde ook niet met nevenbevindingen. Wel veel buisjes hahaha, maar het is voor een goed doel. 🙏
Vorige zwangerschap hebben we na lang nadenken voor NIPT met nevenbevindingen gekozen (nadenken ging dan over wel of geen nevenbevindingen, de NIPT zelf wilden we sowieso). Toen was alles goed en dat was een hele fijne geruststelling, dus dat gaan we nu weer doen.
Oh huh, serieus? Ik moest er totaal 7😱, wellicht op aanvraag van de VK nog ...
Ik ga volgende week vrijdag prikken en moet er dan ook 7 of 8. NIPT zelf is maar 2, de overige bloedtesten (HIV, AIDS, glucose, rhesus, etc.) die de VK vraagt aan het begin zijn de overige 5/6 😉
Vandaag met 11,1 weken nipt mét nevenbedingen laten prikken. 2 buisjes. We konden nu nog kiezen, maar wilde alsnog weer mét nevenbevinding. Blijft lastige keuzes, want beide brengen twijfels. Nu zo spannend, afwachten maar!
Ik heb gekozen voor een uitgebreide NIPT test eigenlijk omdat ik gewoon wil weten als er iets is wat dan de consequenties zijn zowel voor het kindje als voor mij als gezin. Misschien egoïstisch maar ik heb twee gezonde kindjes en als dit kindje iets mankeert wat mijn leven heel erg zou beïnvloeden dan heb ik helaas toch wel al een vreselijke keuze in mijn gedachten. Ik weet dat dit een taboe gesprek is maar ik ben daar erg open en eerlijk over