137 Reacties

één maand geleden

Wij hebben na een goede uitleg ook alleen voor nipt zonder nevenbevindingen gekozen volgende week prikken spannend.

één maand geleden

Wij moeten het dinsdag doorgeven. We hebben besloten de NIPT met nevenbedingen te doen.

één maand geleden

Goedemorgen, ik heb toevallig gisteren ook bloed geprikt voor enkel de NIPT wilde ook niet met nevenbevindingen. Wel veel buisjes hahaha, maar het is voor een goed doel. 🙏

één maand geleden

Wij doen ook de nipt en met nevenbevindingen. Spannend is het zeker weer!

één maand geleden

Reactie op nisqu

Goedemorgen, ik heb toevallig gisteren ook bloed geprikt voor enkel de NIPT ...
Hoeveel buisjes moest je geven? Ik maar 2! Ik had met nevenbevindingen

één maand geleden

Reactie op Shirley94

Hoeveel buisjes moest je geven? Ik maar 2! Ik had met nevenbevindingen
Ik inderdaad ook maar 2!

één maand geleden

Ik heb vorige week donderdag ook de NIPT test afgenomen met nevenbevindingen. Zojuist het telefoontje gehad dat alles goed was 😊

één maand geleden

Ik heb ook gekozen voor nipt zonder nevenbevindingen. Spannend!

één maand geleden

Vorige zwangerschap hebben we na lang nadenken voor NIPT met nevenbevindingen gekozen (nadenken ging dan over wel of geen nevenbevindingen, de NIPT zelf wilden we sowieso). Toen was alles goed en dat was een hele fijne geruststelling, dus dat gaan we nu weer doen.

één maand geleden

Reactie op Shirley94

Hoeveel buisjes moest je geven? Ik maar 2! Ik had met nevenbevindingen
Oh huh, serieus? Ik moest er totaal 7😱, wellicht op aanvraag van de VK nog bepaalde waardes wellicht? Ga ze direct even mailen.

één maand geleden

Reactie op nisqu

Oh huh, serieus? Ik moest er totaal 7😱, wellicht op aanvraag van de VK nog ...
Ik ga volgende week vrijdag prikken en moet er dan ook 7 of 8. NIPT zelf is maar 2, de overige bloedtesten (HIV, AIDS, glucose, rhesus, etc.) die de VK vraagt aan het begin zijn de overige 5/6 😉

één maand geleden

Reactie op Netje87

Ik ga volgende week vrijdag prikken en moet er dan ook 7 of 8. NIPT zelf is ...
Ah! Oke, die heb ik al bij de intake bij de VK zelf moeten afgeven, dus vandaar bij de NIPT maar 2

één maand geleden

Ik heb gister de nipt gehad en andere bloedwaarde’s (ijzer ect) en heb 6 buisjes moeten prikken!

één maand geleden

Reactie op Djmilla

Ik heb vorige week donderdag ook de NIPT test afgenomen met nevenbevindinge ...
Wat fijn! Heerlijk die uitslag, en echt super snel zeg!!

één maand geleden

Vandaag met 11,1 weken nipt mét nevenbedingen laten prikken. 2 buisjes. We konden nu nog kiezen, maar wilde alsnog weer mét nevenbevinding. Blijft lastige keuzes, want beide brengen twijfels. Nu zo spannend, afwachten maar!

één maand geleden

Zijn er ook mensen die niet voor de nipt gaan, ikzelf twijfel heel erg

één maand geleden

Reactie op Netje87

Ik ga volgende week vrijdag prikken en moet er dan ook 7 of 8. NIPT zelf is ...
Ahhh top thanks voor je uitleg, dan snap ik dat ik er zoveel moest.

één maand geleden

Reactie op nisqu

Oh huh, serieus? Ik moest er totaal 7😱, wellicht op aanvraag van de VK nog ...
Ik ook 7 , dit was ook voor suiker en eventueel schildklier etc

één maand geleden

Reactie op LS1997

Ah! Oke, die heb ik al bij de intake bij de VK zelf moeten afgeven, dus van ...
Dat heb ik ook inderdaad, dus dat verklaart het!

één maand geleden

Ik heb gekozen voor een uitgebreide NIPT test eigenlijk omdat ik gewoon wil weten als er iets is wat dan de consequenties zijn zowel voor het kindje als voor mij als gezin. Misschien egoïstisch maar ik heb twee gezonde kindjes en als dit kindje iets mankeert wat mijn leven heel erg zou beïnvloeden dan heb ik helaas toch wel al een vreselijke keuze in mijn gedachten. Ik weet dat dit een taboe gesprek is maar ik ben daar erg open en eerlijk over