137 Reacties

één maand geleden

Reactie op Mandy van Engelen

Ik heb gekozen voor een uitgebreide NIPT test eigenlijk omdat ik gewoon wil ...
Ik vind het heel goed dat je je hierover uitspreekt. Het is jouw lichaam, jouw gezin en daarom jouw keuze! Er is daarom geen verkeerde keuze, maar dat is mijn mening.

één maand geleden

Wij gaan de NIPT doen met nevenvestigingen, net zoals bij ons eerste kindje. We zijn graag voorbereid, wat de uitslag ook mag zijn. Of we eventueel vervolg onderzoek willen doen en/of wat de consequenties zijn bij een minder goede uitslag, dat weten we niet. Dan volgen we ons gevoel.

één maand geleden

Maandag de NIPT test met nevenbevindingen geprikt en vandaag de uitslag al gekregen dat alles goed was! Toch een geruststelling :)

één maand geleden

Wij gaan voor de nipt test zonder nevenbevindingen. Ik ben zelf met een beperking geboren en dat zou dus ook terug te zien kunnen zijn met die nevenbevindingen en zou voor onnodige spanning kunnen zorgen. Ook als ons kindje het zelfde zou hebben is het gewoon welkom.

één maand geleden

Krijg je bij de nipt uitslag ook het geslacht te weten? Dat kunnen ze uit die bloedtest toch ook met 99% zekerheid zeggen?

één maand geleden

Reactie op Baby 2025

Krijg je bij de nipt uitslag ook het geslacht te weten? Dat kunnen ze uit d ...
Nee, die krijg je niet te weten :)

één maand geleden

Reactie op Baby 2025

Krijg je bij de nipt uitslag ook het geslacht te weten? Dat kunnen ze uit d ...
Begreep gisteren van mijn verloskundige dat ze bij de NIPT met nevenbevindingen ook het geslacht van de baby kunnen zien, maar deze nooit wordt vrijgegeven omdat men niet wil dat er wordt geselecteerd op geslacht

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Zijn er ook mensen die niet voor de nipt gaan, ikzelf twijfel heel erg
Wij hebben ervoor gekozen geen NIPT te doen

één maand geleden

Reactie op Baby 2025

Krijg je bij de nipt uitslag ook het geslacht te weten? Dat kunnen ze uit d ...
Nederland niet, België wel geloof ik!

één maand geleden

Bij onze dochter de nipt met nevenbevinding gedaan. De uitslag gaf aan dat alles goed was. Dochter is geboren met het Prader willi syndroom. Dit was niet te zien. Bij deze zwangerschap krijgen we een vruchtwaterpunctie. Ik wil het graag weten want twee kindjes met veel medische zorg zou ik enorm heftig vinden.

één maand geleden

Bij onze dochter de nipt met nevenbevinding gedaan. De uitslag gaf aan dat ...
Enkel grote chromosomale afwijkingen mogen opgespoord worden. Hoewel in theorie alle mutaties opspoorbaar zijn maar het wettelijk kader laat dit niet toe wegens mogelijke ethische vragen zoals: het ongeboren kind heeft een verhoogde kans op borstkanker en is dat geldige reden voor abortus. Ik geef er zelf les over en het is een heel moeilijk debat telkens

één maand geleden

Ja, zeker NIPT en ook met nevenbevindingen. Bij mijn eerste zwangerschap een slechte uitslag gehad. Dit was niet iets wat ik pas met de 20 weken echo had willen ontdekken.

één maand geleden

Reactie op WAZI

Enkel grote chromosomale afwijkingen mogen opgespoord worden. Hoewel in the ...
Hoi Wazi, bedoel je de vruchtwaterpunctie?

één maand geleden

Hoi Wazi, bedoel je de vruchtwaterpunctie?
Nee met de NIPT maar als ik me niet vergis is het ook wel zo bij vruchtwaterpunctie.

één maand geleden

Reactie op WAZI

Nee met de NIPT maar als ik me niet vergis is het ook wel zo bij vruchtwate ...
Oh, Prader willi is een afwijking op het 15e chromosoom. Het kon gezien worden maar niet gebeurd. Achteraf blij mee want ik had haar echt niet willen missen.

één maand geleden

Wij kiezen voor nipt met nevenbevindingen, in België. Daar kijken ze ook naar geslachtschromosomale afwijkingen. Mijn zus heeft een kindje met zo'n afwijking. In NL vinden ze het niet nodig om daar naar te kijken, ik vind het wel fijn om te weten. Wat al eerder wordt gezegd, ik heb nu ook te kiezen voor mijn gezin.

één maand geleden

Wij gaan nipt met nevenbevindingen doen. Mijn broertje is gehandicapt en aan mijn vriend z’n kant heeft hij een neefje en nichtje die gehandicapt zijn. We hebben het er goed over gehad en besloten dat als eruit komt dat er wel iets is we het afbreken, hoe pijnlijk het ook zal zijn.

één maand geleden

Oh spannend hè! Ik heb gister geprikt op nipt zonder nevenbevindingen. Uitslag komt online en merk dat ik nu al steeds kijk(zinloos natuurlijk..). Heb de vk weleens horen bellen over een uitslag toen ik in de wachtkamer zat, dus als t geen goede is zal ik vast gebeld worden. Hoop dat het snel komt, zenuwslopend dit.

één maand geleden

Reactie op Surprisesurprise

Oh spannend hè! Ik heb gister geprikt op nipt zonder nevenbevindingen. Uits ...
Ik heb hem donderdag geprikt en gisteren uitslag gehad! Dus 6 daagjes

één maand geleden

Reactie op LS1997

Ik heb hem donderdag geprikt en gisteren uitslag gehad! Dus 6 daagjes
Zou echt mooi zijn zo snel! Ik duim bij ons ook, ben zo ongeduldig hiermee.