137 Reacties

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Zijn er ook mensen die niet voor de nipt gaan, ikzelf twijfel heel erg
Ja, wij hebben na uitvoerig overleg besloten om niet de nipt te doen.

één maand geleden

Doen m volledig, omdat het kan. We zijn graag goed geïnformeerd.

één maand geleden

Reactie op Zomerbries

Ja, wij hebben na uitvoerig overleg besloten om niet de nipt te doen.
Mag ik vragen waarom niet? Ik heb ook besloten om het niet te doen.

één maand geleden

Reactie op Stroopwafel1991

Mag ik vragen waarom niet? Ik heb ook besloten om het niet te doen.
Tuurlijk! We zijn allebei gezond dus er is geen directe aanleiding voor. Een eventueel vervolgonderzoek is niet risicoloos en kan voor ons onnodig onrustgevend zijn. Daarnaast is het zo vroeg; het kindje is nog volledig in ontwikkeling. We gaan wel alle echo’s doen. Als daar iets uitkomt, maken we opnieuw de afweging. Wat heeft jou doen besluiten om het niet te doen?

één maand geleden

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebben we eergisteren een slechte uitslag gekregen. Voor de zwangerschap hebben we al de beslissing genomen dat we bij een slechte uitslag de zwangerschap zouden afbreken. Volgende week hebben we nog een vlokkentest om de uitslag te bevestigen. Maar we houden geen rekening meer met goed nieuws. Ondanks dit verdrietige nieuws zijn we blij dat we voor de test gekozen hebben. Je kunt op deze manier toch iets voor het kindje (en de rest van het gezin) betekenen en hem of haar een heleboel leed besparen.

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
Heel veel sterkte ❤️

één maand geleden

Wij hebben wel de nipt test laten doen met nevenbevindingen. En gisteren de uitslag gekregen dat alles goed was 🩷🩵

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
heel erg veel sterkte 🤍 Ik heb het zelfde meegemaakt en er zijn geen woorden die het kunnen verzachten!

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
Mag ik vragen wat ze hebben gevonden?

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
Heel veel sterkte

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
Geen woorden voor, sterkte met het verwerken van dit vreselijke nieuws

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
Wat ontzettend naar, heel veel sterkte met deze dappere maar moeilijke keuze 💔! In sommige gevallen hoor je toch dat de afwijking ook bij de moeder of in de placenta kan zitten, was het meteen duidelijk dat dit bij jou niet het geval was? Sorry als deze vragen confronterend zijn.. maar het lijkt me gewoon een verschrikkelijke klap om te verwerken. Heel veel sterkte toegewenst nogmaals 😢

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
Veel sterkte

één maand geleden

Hoeveel dagen/weken na het prikken kregen jullie de uitslag van de nipt?

één maand geleden

Reactie op Zomerbries

Tuurlijk! We zijn allebei gezond dus er is geen directe aanleiding voor. Ee ...
Het kindje is altijd welkom, met of zonder afwijkingen. Ik geloof erin dat je niet iets krijgt in dit leven wat je niet aan kan. Zoals jij ook zegt het kindje is volop in ontwikkeling en er kan nog van alles gebeuren. Hoevaak is het niet voorgekomen dat er van alles wordt voorspeld over het kindje en uiteindelijk wordt het kindje kerngezond geboren. Andersom ook, er wordt niets gezien tijdens de zwangerschap en daarna blijkt het kindje na de geboorte toch wel een syndroom te hebben(dit is echt gebeurt bij een familielid van mij). Al met al, 100% zekerheid kunnen ze nooit geven, het blijven menselijke onderzoeken, daarnaast brengt het zoveel onrust met zich mee en allerlei extra onderzoeken wat zoveel stress met zich meebrengt wat ook niet goed is voor zowel de baby als de moeder. En tot slot zoals ik al zei alles is welkom, ik heb al 2 gezonde kindjes en als de derde een zorgenkindje wordt dan is dat zo bepaald voor mij en ga ik dat accepteren en er het beste van maken.

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
Heel veels sterkte! Ik sta er ook zo in, ik wil ons gezin en baby leed besparen. (Maar zit niet in dezelfde situatie , wacht op de uitslag)

één maand geleden

Mijn dochter die in Zwitserland woont doen ze bij de 12 weken echo bloedprikken op 21,18 en 13 met de uitgebreide echo krijg je het advies bij eventuele afwijkingen pas de nipt te doen. Gelukkig bij haar een positieve uitslag. Dus overwegen ze of de nipt te doen, deze moet je zelf betalen en kost 350 CHF de andere wordt wel via de krankenkasse vergoed.

één maand geleden

Nou dames ik heb zo’n rare uitslag van de nipt. Prikken ging al raar. M’n formulier stond er niet in. Dus later terug en opnieuw gedaan. Nu kreeg ik dit…. Zit me toch niet helemaal lekker

één maand geleden

Reactie op clau1985

Nou dames ik heb zo’n rare uitslag van de nipt. Prikken ging al raar. M’n f ...
Wat vervelend inderdaad. Snap dat je dat niet lekker zit. Ga je het opnieuw doen? Succes!

één maand geleden

Wij hebben het niet gedaan, kan niet tegen nog meer gestress na al die jaren 🫣 moet wel zeggen dat mochten er wel bepaalde afwijkingen voor komen in 1 van de families ik het wel had gedaan.. denk ik