137 Reacties

één maand geleden

Reactie op clau1985

Nou dames ik heb zo’n rare uitslag van de nipt. Prikken ging al raar. M’n f ...
Ik zou opnieuw laten prikken

één maand geleden

Reactie op Sidney4

Wij hebben het niet gedaan, kan niet tegen nog meer gestress na al die jare ...
De nipt heeft weinig met afwijkingen binnen een familie te maken. Ze testen op trisomie dat is gewoon pech hebben bij de celdeling. Ik merk dat veel koppels dat verschil niet goed begrijpen. Enkel bij gekende ziektes in de familie mag er uitgebreider naar het DNA van het kind gekeken worden. (Niet slecht bedoeld naar jou toe want je volste recht om het niet te doen natuurlijk!)

één maand geleden

Wij gaan volgende week dinsdag de NIPT met nevenbevindingen laten afnemen. Ik vind het super spannend

één maand geleden

Reactie op TLKleintje

Wat vervelend inderdaad. Snap dat je dat niet lekker zit. Ga je het opnieuw ...
Al gedaan, net bloed laten prikken. Bij het prikken was het al rommelig, m’n formulier was niet in het systeem te vinden, opnieuw naar huis, nieuw formulier, weer prikken. Voelde al dat t niet helemaal lekker liep. Nu fingers crossed, 4 op de 5 vrouwen krijgt alsnog goede uitslag. Maar goed, lekker is anders, die stress is killing

één maand geleden

Reactie op clau1985

Al gedaan, net bloed laten prikken. Bij het prikken was het al rommelig, m’ ...
Snap ik. Veel succes!

één maand geleden

Reactie op clau1985

Al gedaan, net bloed laten prikken. Bij het prikken was het al rommelig, m’ ...
Wat ellendig zeg. Het is al zo spannend, moet je gewoon nog een keer. Ik heb woensdag laten prikken en zit de halve dag te kijken of de verloskundige al iets online heeft gezet. Pff en dat dan nog een keer, arme jij. Hoop dat je snel je goede uitslag krijgt, zenuwslopend toch dit.

één maand geleden

Nee doe geen Nipt test

één maand geleden

Ik heb de NIPT plus nevenbevindingen gedaan. Afgelopen dinsdag geprikt en vandaag al de uitslag. Gelukkig is alles goed! 🥹❤️

één maand geleden

Is er hier ook iemand die de daadwerkelijk 10 dagen heeft moeten wachten op de uitslag? Ik heb nu 9 dagen geleden geprikt en nog niets gehoord. Terwijl ik alleen maar lees dat iedereen super snel de uitslag krijgt😑🙈

één maand geleden

Reactie op blackbird123

Is er hier ook iemand die de daadwerkelijk 10 dagen heeft moeten wachten op ...
Zit hier nu ook op 9 kalenderdagen. Begint nu zo lang te voelen! 🙈

één maand geleden

Reactie op WAZI

De nipt heeft weinig met afwijkingen binnen een familie te maken. Ze testen ...
Hier haak ik even op in; een trisomie kan of nieuw ontstaan maar kan ook in erfelijke vorm zijn. Hebben dit zelf meegemaakt bij ons zoontje dat trisomie 21 had namelijk, zowel ik als mijn partner hadden genetisch onderzoek gehad en geen van ons is drager maar dit laat ons wel met een verhoogde kans😉

één maand geleden

Reactie op mariafs

Hier haak ik even op in; een trisomie kan of nieuw ontstaan maar kan ook in ...
Als een van de ouders afwijkende voortplantingscellen heeft inderdaad maar dat is normaal eerder zeldzaam want dan zou de ouder slechts een deel afwijkende cellen hebben als hij/zij geen merkbare afwijking heeft. Of door omgevingsinvloed op de ontwikkeling van de voortplantingscellen kan het natuurlijk ook.

één maand geleden

Ik heb donderdag mijn uitslag gekregen heb er 1 week op gewacht! die was gelukkig goed! 🙏🏽

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
Heel veel steeds 💔 Maar probeer nog positief te zijn Bij 2 tot 3% van de zwangerschappen beperkt het zich tot de placenta en geeft een NIPT een vals positief resultaat Ik hoop dat jullie kindje alsnog gezond is 🙏🏽

één maand geleden

https://epaper.standaard.be/data/1694/reader/reader.html?=#!preferred/0/package/1694/pub/4382/page/28/content/193430 Artikel over nip

één maand geleden

Reactie op WAZI

https://epaper.standaard.be/data/1694/reader/reader.html?=#!preferred/0/pac ...
Valt helaas niet te lezen als je geen lid bent van de Standaard...

één maand geleden

Reactie op WifeyDP_

Valt helaas niet te lezen als je geen lid bent van de Standaard...
Oh dat wist ik niet sorry. Het verschil tussen Nederland en Belgie en de verschillen in Belgische ziekenhuizen wordt aangekaart. Daarnaast klaagt men ook aan dat er te weinig kadering is in België voor de resultaten.

één maand geleden

Reactie op WAZI

Oh dat wist ik niet sorry. Het verschil tussen Nederland en Belgie en de ve ...
Geeft niet! Was wel benieuwd! ☺️

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Zijn er ook mensen die niet voor de nipt gaan, ikzelf twijfel heel erg
Ik twijfel ook teveel. Zo’n moeilijke keuze!

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Zijn er ook mensen die niet voor de nipt gaan, ikzelf twijfel heel erg
Wij gaan ook niet voor de nipt.