137 Reacties

één maand geleden

Reactie op nisqu

Oh huh, serieus? Ik moest er totaal 7😱, wellicht op aanvraag van de VK nog ...
Ik moest er ook 7. NIPT, maar ook ijzer etc.

één maand geleden

Reactie op Anitav94

Ik twijfel ook teveel. Zo’n moeilijke keuze!
Ik geb besloten het niet te doen in overleg met de verloskundige, na 14 jaar proberen zal ik dit kindje aanvaarden hoe het is zelfs met down

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Ik geb besloten het niet te doen in overleg met de verloskundige, na 14 jaa ...
Weet wel dat er meerdere trisomieën zijn en niet alleen downsyndroom, en dat niet alle kindjes met down levensvatbaar zijn

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Ik geb besloten het niet te doen in overleg met de verloskundige, na 14 jaa ...
Bedoel er absoluut niet mee te zeggen dat je de nipt moet doen begrijp me aub niet verkeerd, maar wij hebben dit zelf ook gezegd en waren zwanger van een kindje met downsyndroom, met een hartafwijking die fataal was voor het kindje. Ik wil alleen zeggen dat er veeel meer bij komt kijken

één maand geleden

Reactie op mariafs

Bedoel er absoluut niet mee te zeggen dat je de nipt moet doen begrijp me a ...
Dat snap ik, daarom heb ik het met meerdere professionals overlegd en uiteindelijk dit besloten, aangezien zwanger worden bij mij bijna onmogelijk was, en ik heb de keuze echt goed overwogen

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Dat snap ik, daarom heb ik het met meerdere professionals overlegd en uitei ...
Begrijp ik helemaal, hoop natuurlijk dat je een gezond kindje in je armen mag sluiten 🌈

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Ik geb besloten het niet te doen in overleg met de verloskundige, na 14 jaa ...
Wat mooi dat je na zoveel jaren zwanger bent geworden, gefeliciteerd. Wij zijn ook na 13 jaar heel veel vruchtbaarheid behandelingen opeens onverwacht zwanger. Je denkt dit kan alleen in films of niet bij mij, wat bijzonder maar ik vind het daarom ook mega mega eng. Hoe sta jij erin?

één maand geleden

Reactie op GerjanneK

Wat mooi dat je na zoveel jaren zwanger bent geworden, gefeliciteerd. Wij z ...
Ja vind het ook eng, al die tijd vecht je ervoor en dan is het zover en krijg ik paniek bij kijken naar babyspullen want dat was altijd super lastig omdat het niet lukte en nu mag het, ik hoop dat bij jou alles goed gaat en je ook kan genieten van het zwanger zijn, ik begin nu langzaam te genieten

één maand geleden

Reactie op blackbird123

Is er hier ook iemand die de daadwerkelijk 10 dagen heeft moeten wachten op ...
Ja ik 10 dagen en toen hoorde ik dat ie mislukt was! Zoveel stress!!!! Gister wel goede 13-weken echo gehad, en vrijdag opnieuw nipt laten prikken. Niet te doen, ik wil gewoon een uitslag en dat wachten is killing….

één maand geleden

Reactie op Anke1984

Wij hebben de NIPT met nevenbevindingen gedaan. Tot ons grote verdriet hebb ...
Hoi Anke ik wens vooral jou en natuurlijk ook je gezin heel veel sterkte toe dit zal vast de moeilijkste beslissing zijn in je leven.

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Ik geb besloten het niet te doen in overleg met de verloskundige, na 14 jaa ...
Kindjes met down zijn ook super lief . Mijn vriend en ik zullen bij trisomy 21 ook geen abortus doen .

één maand geleden

Hier wel gedaan incl nevenbevindingen. We zijn zwanger na 2,5 proberen. Na 1 week de uitslag en alles zit goed. Waarom ik gekozen heb voor de NIPT: baby's met Patau en Edward syndroom zullen tijdens de zwangerschap of vlak na de bevalling overlijden en ik wilde mezelf dat verdriet besparen. Bij trisomie 21 (Down) had ik de zwangerschap niet beëindigd, bij Patau en Edward misschien wel. Gelukkig was alles goed

één maand geleden

Reactie op Jarinne

Hier wel gedaan incl nevenbevindingen. We zijn zwanger na 2,5 proberen. Na ...
*2,5 jaar

één maand geleden

Reactie op Surprisesurprise

Wat ellendig zeg. Het is al zo spannend, moet je gewoon nog een keer. Ik he ...
Ik heb net een goede uitslag binnen! Nipt zonder nevenbedingen gedaan. Woensdag laten prikken, dus echt best snel!

één maand geleden

Reactie op blackbird123

Is er hier ook iemand die de daadwerkelijk 10 dagen heeft moeten wachten op ...
Ik heb vorige week maandag laten prikken vroeg in de ochtend en wacht ook nog steeds. Reken je de prikdag wel is niet mee in de telling?

één maand geleden

Ik heb vandaag bloed laten prikken (8 buisjes maar liefst) ben benieuwd wanneer ik de uitslag krijg

één maand geleden

Reactie op JessicaD90

Ik heb vorige week maandag laten prikken vroeg in de ochtend en wacht ook n ...
Heeft bij mij uiteindelijk 12 kalenderdagen geduurd! Exc de dag van het prikken want ik had op donderdag einde van de middag geprikt!

één maand geleden

Helaas net bericht gekregen dat mijn NIPT mislukt is. 😢

één maand geleden

Reactie op JessicaD90

Helaas net bericht gekregen dat mijn NIPT mislukt is. 😢
Zeiden ze bij jou ook dat er te weinig placentair DNA in het bloed zat? 9 van de 10 keer gaat het daarna wel goed gaven ze aan. Ik wacht ook nog op 2e nipt… niet fijn hè dit? Heb je 13 weken echo al gehad?

één maand geleden

Reactie op Leonie2261985

Zijn er ook mensen die niet voor de nipt gaan, ikzelf twijfel heel erg
Wij hebben na goed overleg samen ook besloten om het niet te doen. Wel gaan we de 13 en 20 weken echo doen. Ongeacht wat het wordt en heeft, we gaan van onze kleintje houden❤️