31 Reacties

2 maanden geleden

Niet te druk maken of te veel lezen, elke zwangerschap en lichaam is anders. Hier ook overgewicht, maar gezonde kleine op de wereld gezet, en nu ook 5 weken zwanger van de volgende. Het moeilijkste vond en vind ik leuke en betaalbare zwangerschapskleding vinden. Is er iets wat je het meeste angst/stress geeft?

2 maanden geleden

Ik heb ook overgewicht en ben vandaag 8wk. Ik zit als echoscopiste zelf in de geboortezorg, dus ken alle risico's. Ik probeer er niet teveel over na te denken. De kans is nog steeds het grootst dat het goed gaan, ondanks dat veel zorgverleners vooral de nadruk op je gewicht en alle risico's leggen. Ik merk dat ik door al die opmerkingen het nog steeds niet goed los kan laten, ondanks dat alles goed gaat tot nu toe.

2 maanden geleden

Reactie op Maxiii

Niet te druk maken of te veel lezen, elke zwangerschap en lichaam is anders ...
Over het algemeen ben ik gewoon het meeste bang voor een miskraam. Merk dat ik nog niet volledig durf te genieten. Elk plasje goed kijken of er bv bloed bij zit. Ik hoop dat de eerste echo die onzekerheid een beetje weg gaat nemen. Zelf heb ik ook een verhoogde kans op baarmoederhalskanker. Slechte genen dus 😆 Om die reden heb ik altijd geroepen dat ik voor mijn 25e kinderen zou willen hebben. Ben nu 23 en wanneer ik uitgerekend zou zijn ben ik 24.

2 maanden geleden

Ik heb ook overgewicht en ben vandaag 8wk. Ik zit als echoscopiste zelf in ...
Ja! Lastig. Wij willen ook (mede daardoor) wachten tot sws 12 weken om onze vrienden en familie het nieuws te vertellen. Dat is ook wel lastig merk ik. Ik zou het eigenlijk al graag tegen mijn moeder en schoonmoeder vertellen. Gewoon om mogelijk ook al wat meer geruststelling te krijgen rondom wel/ geen kwaaltjes en nerveus voor de echo. Maar goed, even geduld 😶

2 maanden geleden

Hoi Maud, ik heb in 2020 met flink overgewicht een prachtige dochter op de wereld gezet. Momenteel ben ik zwanger van mijn tweede kindje. De onzekerheid blijft denk ik altijd een beetje, maar dat geld ook voor dames met een ‘gezond’ BMI. Probeer er van te genieten, want zo’n zwangerschap vliegt voorbij en voor je het weet zit je kindje op de basisschool haha 🥹

2 maanden geleden

Hi ik heb ook heel wat overgewicht. Heb een gezonde jongen op de wereld gezet die is nu 1 jaar en zwanger van de 2 de 7 weken zwanger ik snap je hoor had ik bij de eerste ook maar geniet. Want die stress is juist niet goed. Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

2 maanden geleden

Hier net zo! Prachtige en gezonde dochter van 6 maand en nu zwanger van de tweede. Wel een tip probeer in beweging te blijven door bv lopen en of zwemmen. Dan heb je profijt bij de bevalling, makkelijker van posities wisselen en wat hogere conditie die holde bij mij achteruit! En vooral genieten, wij mogen net zo blij zijn als de meiden met een laag of ‘normaal’ BMI. Soms beetje ene oor in en andere uit hoor! Vertrouw op je gevoel en je lichaam! Die is sterk zat ;)

één maand geleden

Hoi. Ik woog bij m'n 1e 115 kilo en super makkelijke zwangerschap en bevalling gehad. Nu weeg ik 125 kilo en na 2 maanden proberen zwanger geraakt dus ach het zegt allemaal niet zoveel hoor. Mijn bloeddruk is ook altijd goed. Het gewicht is ook wel goed verdeeld bij mij maar maak je er niet druk over.

één maand geleden

Hier ook, overgewicht. In maart 22 een gezonde dochter gekregen na een soepele zwangerschap en bevalling. Nu 8 weken zwanger van de 2e. Controles allemaal gehad bij de gynaecoloog ipv de verloskundige. Omdat ze zonder echo het kindje niet goed in de gaten kunnen houden. Dus daarom vaker echo 's gehad. Vond ik stiekem wel fijn 😊

één maand geleden

https://community.24baby.nl/forum/zwanger/plussize-bolle-buikfotos-bmi35-deel-4-P6jO2E Dit vond/vind ik een fijne topic! Met herkenbare verhalen en foto's

één maand geleden

Reactie op Fleurig88

https://community.24baby.nl/forum/zwanger/plussize-bolle-buikfotos-bmi35-de ...
Ja! Dankjewel 😊

één maand geleden

Reactie op Fleurig88

Hier ook, overgewicht. In maart 22 een gezonde dochter gekregen na een soep ...
Dat lijkt me zeker fijn! Gewoon extra bevestiging dat dat kan geven. Super om te horen dat er toch heel veel vrouwen met overgewicht fijne ervaringen hebben. Ben benieuwd hoe het zal gaan voor ons. Eerst de eerste echo nog afwachten en dan zien we verder 😬🙂

één maand geleden

Ik werd vandaag door de verloskundige gebeld dat ze me graag een keer met de gynaecoloog willen laten spreken om ascal (aspirine) te gaan slikken in de zwangerschap. Dit omdat ik 2 risicofactoren heb (1e kindje en BMI >35). Het kan helpen om de kans op zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk kleiner te maken. Ik heb alles doorgelezen en besloten dat ik het ga doen. Hebben jullie dit ook gehad?

één maand geleden

Ik werd vandaag door de verloskundige gebeld dat ze me graag een keer met d ...
Hey, wij hebben nog niet onze eerste echo gehad. Dus nog geen idee wat ze ons gaan vertellen/ aanraden. Ben benieuwd of je verschil gaat merken en hoe het voor jou zal gaan lopen. (Hoop natuurlijk alles goed) 😁

één maand geleden

Ik werd vandaag door de verloskundige gebeld dat ze me graag een keer met d ...
Ik heb dat bij de eerste zwangerschap ook geslikt en een gezonde jongen op de wereld gezet. Nu bij de tweede hoef ik het officieel niet meer, omdat de eerste zwangerschap geen problemen gaf.

één maand geleden

Hier ook flink overgewicht en zwanger van de tweede. Bij de eerste had ik hetzelfde gewicht als nu. Ik was voor deze zwangerschap bijna 12 kilo kwijt en toen dus weer zwanger. Hoe gaan jullie om met het "aankomen" straks? Ik merk dat ik het moeilijk vind om het calorie tekort waar ik in zat los te laten en dus meer te moeten eten

één maand geleden

Ik werd vandaag door de verloskundige gebeld dat ze me graag een keer met d ...
Ja, ik heb dat tijdens mijn eerste zwangerschap ook gebruikt. Was prima, geen bijwerkingen. Ook voor een betere doorbloeding van de placenta. Tot die ene keer dat ik perongeluk in mijn vinger snee 🙈 meer bloed dan anders maar ook dat is weer goed gekomen.

één maand geleden

Reactie op Fleurig88

Hier ook, overgewicht. In maart 22 een gezonde dochter gekregen na een soep ...
Dit hebben wij dus ook te horen gekregen. Gister de eerste echo gehad en ze geven aan dat het indd veel via het ziekenhuis zal verlopen. Ook krijg ik daardoor dus extra echo’s en suikertest etc. Zelf ben ik buiten mijn overgewicht helemaal gezond. Niet roken, niet drinken. Geen andere gekke dingen die meespelen dus wat dat betreft is het wel fijn om extra echo’s te krijgen 😆

één maand geleden

Hier vandaag een GUO gehad ivm hartafwijking bij partner z'n eerste kindje .. hele onprettige ervaring via de buik kon ze niks zien en vaginaal was ook allemaal maar moeilijk en lastig .. weinig geruststelling.. we mogen over 2 week weer komen maar kreeg gelijk te horen dat ik geen geslachtsbepaling hoefde in te plannen met 16 week Terwijl onze vk zei dat dat prima inwendig te zien zou zijn.. en ook de 20 weken mogen we pas met 21 weken inplannen want eerder kon ze absoluut niks zien en mislukte die automatisch.. Weet dat ik overgewicht heb met 98 kilo .. maar dit kwam echt heel heel naar over ..

één maand geleden

Reactie op Sylvia1419

Hier vandaag een GUO gehad ivm hartafwijking bij partner z'n eerste kindje ...
Dit vind ik wel heel heftig om te lezen! Ze hebben de meest geavanceerde apparatuur dus het zou volgens mij geen probleem moeten zijn. Sowieso inwendig niet. Ik ben zelf ook stevig en het was nooit een probleem. Je bent al enorm zenuwachtig voor een GUO, ik was dat bij de vorige althans wel en dan zouden ze zo gaan doen. Echt naar voor jou, een hork van een echoscopist(e). Ik zou het de volgende keer toch even aangeven…. Even wat liefde voor jou ❤️