31 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Lisse84

Dit vind ik wel heel heftig om te lezen! Ze hebben de meest geavanceerde ap ...
Jaa voel me der ook zo rot onder .. twijfel om te bellen morgen en zeggen dat ik iemand anders wil de volgende keer .. Dankjewel voor je woorden ♥️♥️

4 maanden geleden

Reactie op Sylvia1419

Jaa voel me der ook zo rot onder .. twijfel om te bellen morgen en zeggen d ...
Graag gedaan! Zou het zeker doen, al was het alleen maar om zelf even te kunnen ventileren. Zo hoort het niet te gaan

4 maanden geleden

Ik werd vandaag door de verloskundige gebeld dat ze me graag een keer met d ...
Ik moet dit ook gaan slikken voor de 12 weken omdat ik 3 risico’s heb, overgewicht, mijn leeftijd 40 en heb al eerder nog bloeddruk gehad bij mijn eerste kindje. Ik ga het ook gebruiken.

4 maanden geleden

Reactie op Sylvia1419

Hier vandaag een GUO gehad ivm hartafwijking bij partner z'n eerste kindje ...
Heel vervelend om te lezen. Bij ons was het ook even zoeken. Zelf zit ik momenteel rond de 125 kg en ben maar 168 cm.. Ondanks dat onze verloskundige misschien iets te snel had gesproken over het niet goed kunnen zien/ vinden is daarna alles als zeer prettig verlopen. Ze namen echt de tijd voor ons en gaven aan dat ondanks het veelal via het ziekenhuis gaat lopen, dat we toch ook daar nog terecht konden. Al was het gewoon voor een fijn gesprek, kleinschaligere ervaring. Ik zou zeker opzoek gaan naar iemand een kundige waar je wel een klik mee hebt. 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Sammy!

Ik moet dit ook gaan slikken voor de 12 weken omdat ik 3 risico’s heb, over ...
Ik kreeg van het ziekenhuis (WKZ Utrecht) ook het advies om naast de ascal 1000mg calcium te slikken. Volgens nieuwe onderzoeken verlaagd dat de kans nog meer op zwangerschapsvergiftiging. Dus ik slik nu elke avond 80mg aspirine en 1000mg calcium. Hebben jullie dat ook gehoord?

4 maanden geleden

Ik kreeg van het ziekenhuis (WKZ Utrecht) ook het advies om naast de ascal ...
Dit vind ik wel interessant. Ik heb mijn vorige zwangerschap ook zwangerschapsvergiftiging gehad….als morgen mijn termijnecho goed is word ik overgedragen naar het ziekenhuis… ik zal het eens navragen daar…😀

4 maanden geleden

Ik kreeg van het ziekenhuis (WKZ Utrecht) ook het advies om naast de ascal ...
Nee dat is mij niet verteld alleen dat ik vanaf 12 weken tot 36 weken ascal 80 mg te gaan slikken.

4 maanden geleden

Reactie op Lisse84

Dit vind ik wel interessant. Ik heb mijn vorige zwangerschap ook zwangersch ...
In mijn ziekenhuisdossie staat het volgende erover genoteerd: Ascal 80mg geschatte risicoreductie 25% op PE (vergiftiging) en 20% FGR (groeiachterstand). Calcium >1gr per dag Verlaging van risico op PE met 41-78%. Verlaging van risico op vroeggeboorte 25-55% Dat vond ik nogal substantiële risicoreductie kansen. Dus wel interessant om idd na te vragen!

4 maanden geleden

In mijn ziekenhuisdossie staat het volgende erover genoteerd: Ascal 80mg g ...
Zeker! Dat is idd wel een grote verlaging….

4 maanden geleden

Hoi, Ik heb ook het advies gekregen om asprine te gaan slikken. Hebben jullie hierbij maagbeschermers gebruikt? Ik heb vorig jaar door gebruik van pijnstillers met acetyl een geïrriteerde maagwand gehad, huisarts gaf hier enkel geen antwoord op en heeft enkel de aspirine voorgeschreven. 🙃 Best huiverig om het te gaan gebruiken, want heb er twee weken goed last van gehad.

4 maanden geleden

Reactie op Jacky2020

Hoi, Ik heb ook het advies gekregen om asprine te gaan slikken. Hebben ju ...
Ik niet, maar de dosering ligt ook een stuk lager dan als je aspirine als pijnstiller gebuikt. Ik kreeg laatst een tabletje niet ingeslikt en deze loste per ongeluk op m'n tong op. Was al bang voor de ranzige smaak maar dat viel echt heel erg mee😅 dus denk dat je er minder last van zal hebben