20 Reacties

2 maanden geleden

Ik ben ook per direct gestopt maar ook geen enkele moeite gehad daarna. Ik zie het echt als iets wat streng verboden is en als ik het wel doe, dat het dan mogelijk fout zou gaan. Mijn vriend is nu aan het minderen maar rookt absoluut niet in mijn bijzijn en al zou hij dat wel doen heb ik daar geen moeite mee. Had ook niet verwacht dat ik er zo snel en ‘makkelijk’ vanaf zou zijn. Ik denk dat je echt tegen jezelf moet zeggen dat het echt iets verboden is, en als je het wel doet en je krijgt een miskraam of je kindje krijgt iets, neem je het jezelf voor altijd kwalijk. Heel veel succes!

2 maanden geleden

Probeer rustig af te bouwen. Stress is niet goed voor jou en de baby . Ik ben ook aan het minderen. Bij mijn andere 2kinderen wel af en toe gerookt maar zijn gewoon gezond. Bij deze ga ik rustig afbouwen Succes!

2 maanden geleden

Bedankt voor jullie tips

2 maanden geleden

Je kunt altijd naar je huisarts gaan voor hulp met stoppen!

2 maanden geleden

Ik heb ook altijd gerookt, vanaf het moment dat ik een positieve test had direct gestopt. De eerste dagen was het lastig maar ik bleef tegen mezelf zeggen dat het echt niet kan voor de baby. Ik ben nu 3 weken verder en het gaat nu prima, zelfs als mijn man voor mij rookt heb ik er geen moeite meer mee.

2 maanden geleden

Ik ben ook direct gestopt vanaf een positieve test bij mijn vorige zwangerschap. Het is echt je mindset en dat is makkelijk gezegd dan gedaan. Ik ging tekenen als ik zin had in een sigaret en kauwgom kauwen. Elke keer wanneer ik zin had deed ik dat! Helaas is dat uitgelopen op een MK, maar tussen MK en huidige zwangerschap niet gerookt. Dus probeer echt een soort afleiding te zoeken, gaat ook vaak om je ritme, die je moet aanpassen dus probeer daar op in te spelen. Bijvoorbeeld na het eten vond ik de lekkerste sigaret, dan zorgde ik dat ik ging tekenen en gelijk een kauwgom in mijn mond. Maar je kan van alles doen wat jij fijn vindt. Succes en jij kan dit! 💪♥️

één maand geleden

Reactie op mylene123

Probeer rustig af te bouwen. Stress is niet goed voor jou en de baby . Ik b ...
Hoii! Ik heb er ook wel moeite mee ik voel me ook wel schuldig na het roken ik probeer te stoppen maar t is heel moeilijk..

één maand geleden

Reactie op Monifa el m

Hoii! Ik heb er ook wel moeite mee ik voel me ook wel schuldig na het roke ...
Zit in hetzelfde schuitje, ben vandaag 6 weken en het lukt me niet om helemaal te stoppen… rook wel al veeeel minder, max 5 per dag maar ik ben zo in strijd met mijn verstand.. elke sigaret voelt verkeerd maar niet roken maakt me onrustig pff!

één maand geleden

Ik ken iemand die is blijven roken tijdens de zwangerschap (een paar sigaretten per dag), en de baby werd geboren met 8 vingers. Hopelijk is dit een motivatie voor jullie :)

één maand geleden

Ik ken iemand die is blijven roken tijdens de zwangerschap (een paar sigare ...
Aan een hand?

één maand geleden

Ik ken iemand die is blijven roken tijdens de zwangerschap (een paar sigare ...
Zo ken ik iemand en kindje was te klein en had klompvoeten

één maand geleden

Reactie op Surprisesurprise

Aan een hand?
Nee 2 handen met 4 vingers

één maand geleden

Helaas zie ik tijdens mijn werk in de zorg regelmatig de consequenties van het roken tijdens de zwangerschap. Kinderen met afwijkingen en/of ernstige astma.. Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen. Ik rookte al vanaf mijn 13e vast. Maar beeld je bij elke sigaret in dat je je kind een sigaret geeft. Mocht je echt blijven roken kan de huisarts je misschien helpen. Ik ben bij mijn eerste zwangerschap naar een stoppen met roken cursus geweest. Daarna wilde ik niet meer roken zo heftig was dat. Succes🍀

één maand geleden

Reactie op Monifa el m

Hoii! Ik heb er ook wel moeite mee ik voel me ook wel schuldig na het roke ...
Gaat me ook zo 😳

één maand geleden

Helaas zie ik tijdens mijn werk in de zorg regelmatig de consequenties van ...
Mag ik vragen hoe het wordt bewezen dat het door roken komt?

één maand geleden

Reactie op Josie123

Mag ik vragen hoe het wordt bewezen dat het door roken komt?
Ik ben geen arts die dit vastgesteld. Deze vraag kan ik dus niet beantwoorden. In de zorg krijg je de diagnoses opgestuurd. Niet het volledige onderzoek.

één maand geleden

Ik ben deze keer meteen gestopt toen ik een positieve test had. Heb hiervoor 2 miskramen gehad waarbij ik nog rookte. Ik weet niet zeker of het daardoor kwam, maar ik voelde me zo enorm schuldig dat ik niet gestopt was, dat ik niet anders kon denken dat het wel daardoor móést komen. Nu is dat anders, en voel ik me meer zwanger dan de vorige 2 keren en niet meer schuldig.

één maand geleden

Hoe is het nu met iedereen? Is het gelukt om gestopt te blijven?

één maand geleden

Reactie op Surprisesurprise

Hoe is het nu met iedereen? Is het gelukt om gestopt te blijven?
Yeesss! Zelfs mijn man is gestopt met roken nu! 😁😁

één maand geleden

Reactie op Wondertje0425

Yeesss! Zelfs mijn man is gestopt met roken nu! 😁😁
Ohh supergoed! En samen is het toch fijner he💞