28 Reacties

één maand geleden

Ik heb er ook zoveel zin in maar helaas

één maand geleden

Ik eet een blikje tonijn per week

één maand geleden

Ik eet af en toe tonijn. Het is niet dat je het niet mag eten, maar je moet het met mate eten, want als je er constant heel veel van zou eten dan kan dat slecht zijn voor je baby vanwege de kwik en dioxide.

één maand geleden

Je mag helemaal geen tonijn eten, volgens de zwangerhap van de voedimgscentrum

één maand geleden

Reactie op Joannekexxx

Je mag helemaal geen tonijn eten, volgens de zwangerhap van de voedimgscent ...
Even goed lezen. Het advies is om het niet te doen, maar je mag gewoon met mate tonijn eten.

één maand geleden

Ik vind het ook allemaal zo onduidelijk! Bij mijn eerste zwangerschap zeiden ze geen rauwe vis en vlees, opzich logisch en nu lees ik weer geen garnalen etc. Ben het ook helemaal kwijt 🤣

één maand geleden

Ik lees in zwangerhap toch echt dat tonijn niet mag. Zin 1 bij tonijn is: neem deze vis niet. 1x per ongeluk is niet erg maar vaker dus niet.

één maand geleden

Reactie op MaxinePravi

Ik lees in zwangerhap toch echt dat tonijn niet mag. Zin 1 bij tonijn is: n ...
Dat dus idd

één maand geleden

Ik eet het helemaal niet en hou gewoon vol! Tis t waard om t te skippe

één maand geleden

Reactie op HelderdenkendeKamille265513

Ik eet het helemaal niet en hou gewoon vol! Tis t waard om t te skippe
Same!

één maand geleden

Ik eet dit af en toe gewoon. Ik heb dit aan mijn verloskundige gevraagd en zij gaf aan dat dit kan, maar niet in grote hoeveelheden. Hetzelfde geldt voor garnalen. Af en toe neem ik dit dus wel eens. 😊 Iedereen lekker zelf weten wat je doet!

één maand geleden

Reactie op Elineexx

Ik eet af en toe tonijn. Het is niet dat je het niet mag eten, maar je moet ...
Dit is mij ook zo uitgelegd door de vk!

één maand geleden

Reactie op MaxinePravi

Ik lees in zwangerhap toch echt dat tonijn niet mag. Zin 1 bij tonijn is: n ...
Er staat als je regelmatig tonijn zou eten die te veel vervuilt zou zijn, dan heb je KANS dat dit schadelijk is voor de baby. Advies is dus, niet eten. Maar het kan wel. Uiteindelijk is het iedereen zijn eigen persoonlijke keuze.

één maand geleden

Ik zou je verloskundige hierover om advies vragen. Mijn verloskundige raad het zeer af.

één maand geleden

Ik zou je verloskundige hierover om advies vragen. Mijn verloskundige raad ...
Hier ook.

één maand geleden

Als er ook maar een miniscuul klein risico is, waarom zou je die nemen? Stel dat er iets mis gaat met de kleine dan denk je gelijk hier aan en voel je jezelf schuldig. Ik zou het skippen, beter safe then sorry😋

één maand geleden

Ik hou er ook van maar mij werd het afgeraden dus ik eet het gewoon niet. Wil geen enkel risico nemen.

één maand geleden

Ik heb ondervonden hoe je zelf een Tuna melt maakt thuis. Ik maak het dan voor nu met vega tonijn. Vind het niet veel anders smaken dan echte tonijn.

één maand geleden

Ik zou denken; als je er zoveel zin hebt, dat het wellicht gewoon een teken is van je lichaam. Een signaal van dat daar voedingsstoffen in zitten die je hard nodig hebt. En een beetje mate kan Ms geen kwaad ;)

één maand geleden

Mijn verloskundige zei dat de Zwangerhap wat te streng was en dat tonijn 1x per week best kon. Ik word zelf best misselijk van 't idee van vis dus ik eet het niet, en heb de neiging om me zo precies mogelijk aan de regels te houden. Maar als je het echt zo craved kan 1x volgens mij niet zoveel kwaad!