20 Reacties

één maand geleden

Ik ben 50% ziekgemeld als gevolg van zwangerschap, zodat ik het beter vol kan houden.

één maand geleden

Ik heb ook dezelfde klachten en dezelfde baan. Vandaag tijdens een lange overleg heb ik alleen maar zitten gapen🙈 komt heel slecht over. Collegas die nooit zwanger zijn geraakt begrijpen die vermoeidheid ook niet naar mijn idee. Maar mijn manager snapt het wel gelulkkig

één maand geleden

Ik probeer echt te overleven op kantoor en als het niet gaat drink ik een opkikker(bouillon) of ga ik even een stukje wandelen. Als ik thuis werk probeer ik het werk te verspreiden en doe ik gewoon dutjes tussendoor. Ik vind het echt taai, ik ben ook bijna 11 weken. Hopelijk komt snel de energie weer terug!

één maand geleden

Hier 10+3 en heel herkenbaar die vermoeidheid. Ik bikkel aardig door, maar heb ook dagen dat het echt niet gaat en dan stop ik eerder of neem extra pauze. Ik ga heel vroeg naar bed en in het weekend probeer ik te gaan liggen als m’n dochter slaapt. Mijn man moet dus thuis een stapje harder lopen om te compenseren. Ook nog een zoon van 6, die op het moment wat vaker een filmpje kijkt dan ik graag zou willen.

één maand geleden

Reactie op bebegimm2021

Ik heb ook dezelfde klachten en dezelfde baan. Vandaag tijdens een lange ov ...
Ik had ook een lang overleg. Was helemaal afgeleid en 0 concentratie. Echt vreselijk is dat.

één maand geleden

Ik ben nu bijna 11 weken en al vanaf 6 weken ziekgemeld omdat ik gewoon niet meer kon door de extreme vermoeidheid, zelfs met veel thuiswerken. Was voor de positieve test al moe, dus heb er zeker 2,5 week nog doorheen gebeten, maar dat ging niet meer. Ik slaap ook regelmatig overdag. Ik heb nog een zoontje van 15 maanden die veel energie vraagt (hoe lief ie ook is) en meer dan dat kan ik gewoon even niet. En dan is m'n gezin en gezondheid even belangrijker dan werk. Ik hoop binnenkort weer wat uurtjes te gaan opbouwen, want ben het zat om me zo ellendig te voelen, maar m'n werkgever is gelukkig heel meewerkend en geeft me alle tijd, dat is erg fijn.

één maand geleden

Reactie op Eva-Cath

Ik ben nu bijna 11 weken en al vanaf 6 weken ziekgemeld omdat ik gewoon nie ...
Dat is echt fijn! Vermoeidheid is toch iets wat niet te bewijzen is en dat maakt het moeilijk vind ik. Goed om dit te lezen. Wel rot voor jou!

één maand geleden

Ik ben sinds week 7 voor 50% ziek gemeld! Heb een soortgelijke baan. Aanstellen doe je niet hoor, je bent een mens aan het creëren en dat vergt nou eenmaal veel energie! Als je je ziek meld op basis van zwangerschapsklachten, wordt dit vanuit het UWV vergoed en heeft dit geen verdere consequenties voor je werkgever. Vooral niet schuldig voelen. Kies voor jezelf en de baby! Werk is belangrijk maar niet het belangrijkste! 🫶🏽

één maand geleden

Hier ook deels ziek gemeld. Werk zelf 26 uur in de zorg en dat is al te veel. Werk nu als ik werk tot 14 uur ipv 16 uur. Ik merk ook door de vermoeidheid dat ik een minder gezellige mama ben voor mijn dochter van 4. Die gaat toch echt voor. Hopelijk straks met 12 weken weer iets meer energie.

één maand geleden

Ik heb ook een kantoorbaan. Heb van week 5 tot 8 gewoon doorgewerkt, ondanks de vermoeidheid. Was eigenlijk geen doen. Sinds week 9 25% ziekgemeld, aangezien de laatste twee werkuren niet echt nuttig meer zijn als ik zo moe ben en ook geen zin meer had om bekaf thuis te komen. Collega's (allemaal vrouwen met kinderen) begrijpen het volledig). Denk dat het voor de werkgever beter is dat ze wat uren van het uwv betaald krijgen voor mij dan dat ik 2u per dag totaal niet productief ben... Nu 11 weken overigens.

één maand geleden

Ik denk dat je goed naar je lichaam mag luisteren. Je lichaam geeft aan wat het nodig heeft: rust. ❤️

één maand geleden

Ik merk tijdens deze zwangerschap ook een extreme vermoeidheid. Ik werk gelukkig maar 3 dagen, maar op de andere dagen 2 kinderen om voor te zorgen, dus ook weinig ruimte voor rust. Ik merk gelukkig als ik me stort op mijn werk, ik de vermoeidheid kan negeren. Wel ga ik ‘s avonds vroeg maar bed en probeer ik, wanneer dat kan even 30 minuutjes mijn ogen te sluiten. Maar op mijn werk geef ik er dus niet aan toe. In het weekend ga ik echt even naar bed in de middag. Ik hoop wel dat het over een paar weken beter gaat, want het begint wel vervelend te worden.

één maand geleden

I werk als krz en ik slaap vrijwel dagelijks 2-4 uur overdag sinds week 5. Sindsdien werkgever meteen al ingelicht en in wk 6 (na vakantie) 10 dagen ziekgemeld ivm te duizelig en moe. Sindsdien (nu 11+5) werk ik max 3-4u per dag, ik draai geen nachten, ga niet naar gezinnen die niet goed OV-bereikbaar zijn of >30min fietsen en ik begeleid ook geen thuisbevalling voorlopig (want al snel >3 uur en moet ik dan natuurlijk bij blijven/af kunnen maken). Vervelend voor mijn collega's maar totaal niet aanstellerig. Ik hou van mijn werk. Als iemand het aanstellerig zou noemen vind ik daar niks van, het is mijn lijf mijn leven :). En zolang je gewoon werkt tot zover mogelijk en een beetje mee wil denken qua alternatieve werkzaamheden (mits acceptabel natuurlijk) moet onze werkgever het erbij laten. Ga voor je kindje. Dit doe je voor hem/haar maar 1 keer! En je moet nog zoveel maanden en bevallen en erna ooknog èn dan weer terug naar werk dus als je je grenzen overschrijdt heb je (en werkgever) er achteraf echt niks aan!

één maand geleden

Hier inderdaad ook erg moe maar probeer m'n energie te sparen om mijn 27 uur te werken. Werk in de apotheek vsn een huisartsenpraktijk. Pak nu wat vaker de stoel erbij zodat ik kan zitten en laat m'n collega's die nog van niks weten wat vaker dingen pakken. Werkgever is op de hoogte dus dat scheelt wel. Maar probeer dus echt op de 4 dagen dat ik niet werk niet te veel te doen

één maand geleden

Ik herken dit zo erg. Ik ben nu bijna 9 wk en heb een veeleisende baan. Gelukkig werk ik maar 4 dagen in de week. Als ik eenmaal aan het werk ben krijg ik wel weer wat energie. Maar ik zie zo op tegen de maandagen. Laatst kreeg ik na een drukke werkdag veel buikpijn en andere klachten en dat werd minder toen ik rustig aan ging doen. Ik vind het maar pittig om te werken tijdens deze moeheid! Respect voor iedereen ❤

één maand geleden

Ik ben nu ruim 11 weken en heb het idee dat de vermoeidheid alleen maar erger wordt met de dag. Ik werk onregelmatig in de zorg, maar sinds deze week toch maar aangegeven dat nachtdiensten echt niet meer gaan. Op werk kan ik mij verder nog wel staande houden, maar zodra ik thuis kom of een dag vrij ben wil ik alleen maar slapen de hele dag.. heel benieuwd hoelang ik dit nog vol houdt. Hoop stiekem dat ok vanaf volgende week (week12) weer volop energie heb 😅

één maand geleden

Reactie op StevieA

Ik ben nu ruim 11 weken en heb het idee dat de vermoeidheid alleen maar erg ...
Ik las dat je officieel ook geen nachtdiensten mag draaien (tussen 24:00-06:00 mag je niet werken)

20 dagen geleden

Reactie op Koekiemonster _

Ik heb ook een kantoorbaan. Heb van week 5 tot 8 gewoon doorgewerkt, ondan ...
Ik heb precies hetzelfde. Werk nu 6 uur op een dag ipv 8. Werkgever is alles nog aan het uitzoeken (allemaal mannen) maar het was geen probleem gelukkig. Ze zullen zelf wel ontdekken dat het door het uwv betaald wordt en anders zeg ik het even haha. Merk ook echt zo dat ik het nodig heb. Die laatste 2 uur zat ik echt als een zombie naar m’n scherm te staren en loop echt de hele dag te gapen.

20 dagen geleden

Hier ook. Kapot, stukmoe en vaak hongerig en gewoon nul energie. Trek m'n werk heel slecht op het moment en wil t liefste rusten de hele dag.

17 dagen geleden

Reactie op TLKleintje

Hier ook. Kapot, stukmoe en vaak hongerig en gewoon nul energie. Trek m'n w ...
Same 😞