18 Reacties

één maand geleden

Als het niet gaat, dan gaat het niet en zit er niets anders op helaas. Ik herken wat je zegt. Ik heb me vorige week ziekgemeld en probeer het nu weer. Ook 8w4d zwanger nu.

één maand geleden

Ik ben 11 weken, en heb me deze week ziek gemeld omdat ik zo misselijk ben en telkens moest spugen op het werk en heel vermoeid. Ze hebben er gelukkig begrip voor.

één maand geleden

Ik werk in het ziekenhuis, met gemiddeld best wat nachtdiensten. Vorige zwangerschap met 28 weken uitgevallen, maar deze keer wil ik het toch echt proberen langer vol te houden, dan maar nog rustiger aan etc. Ik sta tot 22 weken ingepland in de nachtdienst en mocht het eerder niet meer lukken dan ga ik daarvan af. Ik persoonlijk heb gemerkt dat ik het echt HEEL lang vond duren tot dat je bent uitgerekend en thuis zit te ‘wachten’. Thuis ben ik ook moe en misselijk, en op het werk net zo. Dan maar af en toe overgeven ergens anders, maar wel onder de mensen. Voor iedereen anders natuurlijk, en als het echt niet gaat natuurlijk gewoon ziekmelden!

één maand geleden

Ik werk ook in de thuiszorg en voel me vaak niet goed, maar ik wil wel graag doorwerken! Thuis zitten is ook niet alles en ik vind het prettig dat je in de thuiszorg toch je eigen tempo kunt bepalen😄kan altijd tussen de cliënten door even 5 minuutjes in de auto bijkomen :)

één maand geleden

Ik ben nu 8 weken zwanger en werk nog steeds. Ik werk in de kinderopvang. Ik had vorige week een zware week maar deze zwangerschap ga ik wel zo lang mogelijk door proberen te werken. Tijdens mijn eerste zwangerschap werkte ik in de keuken, shifts van 10-12 uur, en was de wereld op slot door corona dus een totaal andere situatie. Toen heb ik doorgewerkt tot ongeveer 30 weken en heb een extra maand verlof gehad dmv overuren. Het is mij toen gelukt en die zwangerschap was onbeduidend zwaarder dus ik heb er vertrouwen in dat het nu ook lukt. Maar ik ben wel van mening dat het moet kunnen. Ziek is ziek, niet lekker is niet lekker, alleen maar doen waar jij je goed bij voelt.

één maand geleden

Sinds vorige week ziek gemeld en de arbo-arts is al gebeld. Ik kan het niet opbrengen, en hoop met alle macht dat de misselijkheid snel over gaat.

één maand geleden

Ik zit van ongeveer week 9 al thuis (vorige week) en blijf nog minstens thuis tot week 12 (nog twee weken). Ik ben non-stop misselijk waardoor ik hard afviel. Dat in combinatie met vermoeidheid was onhoudbaar om les te geven. Ik had de dagen dat ik les gaf ook wat rodere afscheiding en sinds ik thuis zit is dat onmiddellijk gestopt. Lijkt me duidelijk signaal van mijn lichaam.

één maand geleden

Ik wilde me ook echt niet ziek melden. Ik werk als woonbegeleider. Maar vandaag moest ik wel. Ik val af, geef veel over, ben extreem moe en moest echt de medicatie gaan slikken die de arts vorige week al had voorgeschreven. Ik wilde het niet nemen omdat ik dan minimaal 3 dagen niet kan werken. Tuurlijk baalt mijn werkgever, maar het is even niet anders.

één maand geleden

Ik ben 9+2 weken zwanger en werk sinds 2 weken 6 uur per dag ipv 8 uur. Die overige 2 uren komen uit het ziektewet potje. Ik werk als verpleegkundige.

één maand geleden

Yes! 9+6 ik werk in loondienst 32 uur werkvoorbereiding Zit 1 avond in de week op school Heb een salon in de wimpers en knip in de avond… 😇

één maand geleden

Ik ben 8+2 en verschilt meeega per dag hoe het gaat. Ene dag niks aant handje, de andere dag heeel moe, misselijkx en emo/ hormonaal alles door elkaar. Ik werk 32 uur in de gehandicaptenzorg en gaat tot nu goed. Veel bijslapen🙃

één maand geleden

Ik werk tot nu toe mijn contracturen 28 uur in het ziekenhuis. Het gaat gelukkig nog goed! En ik wil liever nog niets vertellen.

één maand geleden

ik loop stage 3 dagen in d eweek en 2 dagen in de week school en ook nog elke avond werken maar dat word me te veel om van 09:00 door te werken tot 23:00

één maand geleden

Ik nu ruim 7w zwanger. En afgelopen week ook ziek gemeld doordat ik gewoon zo moe was dat ik niet eens kon functioneren. Heel veel geslapen vooral. Hopelijk volgende week weer meer energie. En werk gelukkig maar 2 dagen, als begeleider in de gehandicaptenzorg. Maar zodra echo goed is, ga ik ook meteen mijn leidinggevende op de hoogte brengen, zodat ze eventueel kan meedenken wanneer nodig

één maand geleden

Reactie op danielle200611

ik loop stage 3 dagen in d eweek en 2 dagen in de week school en ook nog el ...
ben morgen 10 weken zwanger

één maand geleden

Merk dat het bij mij ook zwaar is, werk in een tuincentrum, nu 10 weken zwanger ook van een tweeling. Ik werk 32 uur in de week, aankomende week moet ik 40 uur helaas. Ik heb vooral veel last van me benen, eerste spataderen zijn al zichtbaar, dus ik heb kousen besteld, hopelijk gaat het dan beter. Afgelopen week 1 dag ziek moeten melden door vermoeidheid en heel erg hoofdpijn en misselijkheid. Ben er nu wel achter luister naar je lichaam, als het niet gaat, gaat het niet.

één maand geleden

Ik werk 40 uur en opzicht gaat het, maar de weekenden ben ik echt niks waard en de misselijkheid heeft me goed te pakken🤢.. denk dan dat het aan mij ligt, maar lees hier ‘gelukkig’ meer soortgelijke situaties

één maand geleden

Ik ben zzp’er en kan 3 van de 5 dagen zelf indelen. Dan probeer ik dus ook wat rust te pakken, of later beginnen of tussendoor even rustig aan, ik ben ook wel echt veel moe. Ik werk 2 dagen bij een bedrijf wat mij inhuurt en ben vorige week na een halve dag naar huis gemoeten omdat ik helemaal ingestort was maar de 2 dagen er na moest ik naar klanten verder weg met overnachting en toen ging het weer helemaal prima dus bij mij verschilt het ook heel erg per dag… nu 9 weken vandaag. Hopelijk over een paar weekjes wat beter.