47 Reacties

2 maanden geleden

Heyhey, Ik begin de 19e aan een nieuwe baan en weet pas sinds vorige week dat ik zwanger ben 🥺 Ik ben heeeel benieuwd en eigenlijk best zenuwachtig hoe het allemaal gaat lopen, ik hoop zo dat het geen probleem wordt voor hun 😭 Heel veel succes en hoop dat ze lekker meedenkend zijn! 🫶🏻

2 maanden geleden

Hi! Hier toevallig het zelfde. Per september start met een nieuwe baan, vind het ook erg spannend. Maar vanwege 2 miskramen en al 1,5jaar bezig voor 2e hadden we niet zoiets van nu tijdelijk stoppen met de wens. Ik neem aan dat het wel goed opgevat gaat worden! Ze weten immers dat die kans aanwezig is als je een jonge vrouw aanneemt.

2 maanden geleden

Reactie op Rlx

Hi! Hier toevallig het zelfde. Per september start met een nieuwe baan, vin ...
Ik moet wel zeggen dat ik wel de proeftijd eerst uit zit voordat ik het ga vertellen!

2 maanden geleden

Reactie op Rlx

Hi! Hier toevallig het zelfde. Per september start met een nieuwe baan, vin ...
Ja zo denk ik er ook over. Jeetje dan zit je al in een heel traject inderdaad. Ja ik heb mijn contract al getekend voordat ik zwanger was! Dus dat is ook raar (een jaarcontract). Nu denk ik ook wel mochten ze moeilijk doen dan past de baan toch niet bij me…

2 maanden geleden

Reactie op sofiaa98

Heyhey, Ik begin de 19e aan een nieuwe baan en weet pas sinds vorige week ...
Ik ook!!! Precies de 19e ook. En weet het een paar dagen. We waren net begonnen en je weet nooit hoe snel het gaat inderdaad. Ik hoop voor jou ook dat het smooth gaat!! 🍀🍀🍀

2 maanden geleden

Hei. Hier ook het zelfde. 1 augustus een positieve test en op 5 augustus begonnen bij mijn nieuwe werk. Ik twijfel erg wanneer ik het, het beste kan vertellen (sowieso na mijn proeftijd)

2 maanden geleden

Hier ook. Ik ben mega dankbaar voor deze zwangerschap maar moet eerlijk zeggen dat het niet gepland was. Wel heel welkom!! Toen we een positieve test hadden was mijn eerste gedachte dan ook: omg ik ben net 1.5 week begonnen bij mijn nieuwe baan. C’est la vie. Soms loopt het leven zo. Ik ben wel heel blij dat ik nu nog weinig kwaaltjes ervaar dus lekker kan knallen op werk 🙏

2 maanden geleden

Hier ook... ik tekende mijn contract voor ik zwanger was, maar met 2 maanden opzegtermijn en vakantie begin ik pas 16 september, tegen die tijd al meer dan 10 weken zwanger... hoop dat ze het goed oppakken. Weet niet goed of ik het fijn en netjes vind om na mijn proeftijd te wachten met vertellen, denk dat ik liever zo snel mogelijk eerlijk erover ben...

2 maanden geleden

Reactie op megan1990

Ja zo denk ik er ook over. Jeetje dan zit je al in een heel traject inderda ...
Yes, hier ook al 2 maanden geleden getekend

2 maanden geleden

Reactie op chanfr1908

Hei. Hier ook het zelfde. 1 augustus een positieve test en op 5 augustus be ...
Als je de eerste echo hebt gehad?

2 maanden geleden

Ik heb een iets andere situatie, maar wel soortgelijk dilemma. Werk al een tijdje bij dezelfde werkgever met een vast contract. Mijn manager vertrekt per 1/9/2024 uit zijn huidige positie en we zoeken ad interim iemand om deze positie te vervullen tot 1/4/2025 (ivm reorganisatie). Ik ben in een goede positie om dit over te nemen, dus heb dit aangegeven bij management. Ergens komende weken wordt de keuze gemaakt wie dit gaat worden. Echter weet ik dat ik waarschijnlijk 5 maart moet stoppen ivm verlof. Zat te twijfelen of ik mijn interesse wel kenbaar moest maken, maar wil het toch doen omdat dit een supermooie carrière kans is. Daarnaast: ik weet niet zeker of het in de komende periode nog mis gaat? Plus iemand anders zou natuurlijk ook om bepaalde omstandigheden onvoorzien moeten stoppen met de functie tijdelijk… Voelt niet helemaal goed om het zo aan te pakken, maar wil zo’n mooie kans niet laten schieten

2 maanden geleden

Reactie op Shirley94

Ik heb een iets andere situatie, maar wel soortgelijk dilemma. Werk al een ...
Hele mooie kans! Zeker niet laten schieten. Je mag niet benadeeld worden omdat je een vrouw bent die zwanger is. Dat zou discriminatie zijn. Gewoon doen hoor! 👍🏼

2 maanden geleden

Reactie op Shirley94

Ik heb een iets andere situatie, maar wel soortgelijk dilemma. Werk al een ...
Ja ik zou het ook zeker doen hoor! En ja als ze het daarom niet doen dat zou echt een bummer zijn sowieso vanuit het bedrijf en dan weet je ook waar je staat.

2 maanden geleden

Reactie op Shirley94

Ik heb een iets andere situatie, maar wel soortgelijk dilemma. Werk al een ...
Zeker niet voorbij laten gaan! Jouw organisatie komt dan drie weken zonder manager te zitten vanwege jouw verlof. Dat weten zij vast en zeker op te vangen tegen die tijd. Heel veel succes en ik hoop dat het je gegund is.

2 maanden geleden

Hier ook, ik start 1 september met een nieuwe baan en ben nu 5 weken zwanger. Ook nog een proeftijd van 2 maanden (contract voor onbepaalde tijd). Weet nog niet helemaal hoe ik het moet aanpakken, de proeftijd uitzitten zou betekenen dat ik dan 17 weken ben als ik het vertel, of ik het überhaupt zo lang kan verbergen is nog maar de vraag natuurlijk 😅

2 maanden geleden

He hoi! A.s. vrijdag heb ik ook een kennismakingsgesprek voor een mogelijke nieuwe baan. Ik weet sinds afgelopen weekend dat ik zwanger ben. Super lastig inderdaad. Ik denk dan maar, mocht ik een nieuwe baan krijgen: zo goed mogelijk mijn best doen voor het verlof en er met de gedachten ingaan dat je na het verlof (als alles goed mag gaan) de werkzaamheden gewoon zo goed mogelijk voor hun weer oppakt. 💪🏼 Ik vertel het niet direct bij het kennismakingsgesprek. Ik zou ook niet te lang willen wachten. Na de 13 weken echo is mijn bedoeling. Bij klachten ben ik eerder gewoon eerlijk. Mijn moeder zegt altijd: "iedereen is vervangbaar, niet over in zitten" 🙈 (werkgerelateerd). 🤭

2 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

He hoi! A.s. vrijdag heb ik ook een kennismakingsgesprek voor een mogelijke ...
Hi! Hoe is je gesprek gegaan?

2 maanden geleden

Reactie op megan1990

Hi! Hoe is je gesprek gegaan?
He! Leuk dat je het vraagt. Super goed, was echt een heel leuk gesprek. Gelijk aangenomen (detacheringsbureau in de zorg). Ik kan in oktober beginnen, omdat ze dan pas voor het eerst een opdracht binnen de GGZ hebben. Dit duurt alleen nog wel even... Ze heeft nu drie weken vakantie (sinds deze week, vrijdag was haar laatste dag voor vakantie). Aangezien ze afwisselende opdrachten voor mij gaan zoeken voor een bepaalde tijd, ga ik haar na haar vakantie toch even bellen met het nieuws. Dat voelt wel net zo eerlijk.. zodat ze geen opdracht van een jaar gaan zoeken en ik dan later met het nieuws kom. Ik hoop én denk wel dat mijn eerlijkheid daar gewaardeerd wordt (wel een klein beetje later, maar ik denk dat niemand met 4 weken zwangerschap het verteld aan de werkgever als het geen gevaar opleverd). Hoe sta jij ervoor?

2 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

He! Leuk dat je het vraagt. Super goed, was echt een heel leuk gesprek. Gel ...
Hey! Dat klinkt positief! Ja ik geloof daar ook in, dat eerlijkheid loont. Ik vind het dus heel spannend om maandag te beginnen en ik heb pas de 26e mijn eerste echo (7 weken). Ik ben erg slecht in geheimen bewaren én mijn buik is al flink opgezet (tweede zwangerschap) dus ik moet het wel echt gaan verbergen een weekje. Ik wil het vertellen als ik een kloppend hartje heb gezien. Nu vertrouw ik erop dat ze bij deze baan echt wel ok ermee zijn, het blijft toch wat. Aan de andere kant kan ik er nog 9 maanden bewijzen wat ik kan en hoeven ze mij maar drie maanden te missen tijdens verlof (als alles goed gaat natuurlijk).

2 maanden geleden

Reactie op megan1990

Hey! Dat klinkt positief! Ja ik geloof daar ook in, dat eerlijkheid loont. ...
Ik herken je verhaal helemaal. Gisteravond avonddienst gehad en lijk echt al 20 weken zwanger, zo opgezet, ook echt onderin... 29e eerste echo en dan 7+3! Zijn we even ver?! 🤭🙈 Jaa dat is wel een goede gedachte! Je voelt je wel wat bezwaard inderdaad 😅 Veel succes maandag! Probeer anders iets aan te doen wat los zit en je je comfortabel in voelt ☺️🍀