47 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

Ik herken je verhaal helemaal. Gisteravond avonddienst gehad en lijk echt a ...
Haha jaa we zijn bijna even ver ! Ik ben maandag 26 precies 6+5 (kan natuurlijk ook anders zijn want ik testte drie Dagen voor NOD al best positief☺️. Dus we schelen dan 1 dag? 🥲 hoe leuk is dat? Jaa ik heb bij H&M al wat oversized tshirts besteld en ik denk dat ik mijn tuinbroek aan doe haha! Ik ga ook op een hele informele plek werken waar dat kan. En als het warm is maar een wijde jurk ofzo. Normaal draag ik altijd hoge taille broeken met tshirt of blouse erin … gelukkig kennen ze mij daar nog niet 😄. Lijkt me wel leuk om elkaar dan te blijven volgen? Hihi! Is het jou eerste zwangerschap? Avonddienst lijkt me ook best pittig, hoe zijn je symptomen?

2 maanden geleden

Ik ben elke maandag een week verder, dus maandag ben ik 6 weken! Schelen we 5 dagen, ook leuk! 😃 Mijn zelf uitgerekende datum (met een regelmatige cyclus) is 14 april! Slim!! Haha leuk, dat is ook mijn stijl normaal gesproken! 😊 Ja, leuk, doen we! 😁 Het is ook mijn tweede zwangerschap. We hebben al een jongetje van 10 maanden, Kai. 🩵 Hoe oud is jouw eerste kindje? Jaa best wel! Vooral omdat je er smorgens al vroeg uit bent en je er voor je gevoel al een hele dag hebt opzitten! Je slaapt niet direct na je dienst en de volgende ochtend is het weer vroeg met een kleintje. Het laatste stuk van 21.00-23.00 is het drukste. Dan voel ik daarna mijn onderrug wel en gisteravond ook wat steekjes onderin mn buik, mijn banden enzo wat denk ik! Ben blij als ik het na de eerste echo (en familie) kan vertellen aan collega's. Ik werk in de ouderenzorg op dit moment, dus veel lopen,traplopen, tillen, duwen, en weinig pauze/stilzitten haha! Als collega's het weten, houden ze er rekening mee. Dan kan ik geoorloofd wat vaker eeeventjes zitten en weer door.. 🙈 Verder voel ik me erg goed moet ik zeggen. Vorige week af en toe wat duizelig, maar veel minder moe dan bij Kai in het begin. En jij?

2 maanden geleden

Reactie op megan1990

Haha jaa we zijn bijna even ver ! Ik ben maandag 26 precies 6+5 (kan natuur ...
Ow wacht, ik heb je verkeerd begrepen. Jij bent de maandag 26 augustus 6+5. Ik ben op maandag 26 augustus 7 weken! Ik loop iets op je voor

2 maanden geleden

Ik begin dinsdag, en vanmorgen positieve test ,had dit ook niet meer verwacht want dit was ronde 12 😱☺️

2 maanden geleden

Reactie op Liesie2001

Ik begin dinsdag, en vanmorgen positieve test ,had dit ook niet meer verwac ...
Gefeliciteerd! Wat fijn dat het is gelukt! En veel succes 🍀

2 maanden geleden

Grappig dat dit topic er is. Het zelfde inderdaad hier. Vraag me ook ten zeerste af of de timing goed is om in iets nieuws te duiken terwijl zwanger zijn toch ook echt vraagt om vertragen en twijfel om het door te zetten of nu te stoppen en na deze zwangerschap opnieuw naar iets op zoek te gaan…

2 maanden geleden

Reactie op Mattanja89

Grappig dat dit topic er is. Het zelfde inderdaad hier. Vraag me ook ten ze ...
Ergens nieuw starten met een kleintje van een paar maanden is ook pittig, slapeloze nachten hakken er dan ook in kan ik mij voorstellen! Ik denk dat er niet echt een juist moment is... werkgevers nemen een vrouw in een bepaalde leeftijdscategorie aan, dan is er nu eenmaal de kans dat je er een paar maanden verlof hebt. Op de lange termijn zijn die paar maanden ook niet doorslaggevend. Ik wacht zelf tot de 12 weken om te vertellen, wat ik ook zou doen als ik al bij mijn werkgever zou werken. En dan ga ik ervan uit dat het geen probleem moet zijn.

2 maanden geleden

Hi! Ik ben 1 augustus begonnen en afgelopen zaterdag positief getest! Ik heb heel erg getwijfeld want aan de ene kant wilde ik eerlijk zijn maar ik zit nu nog in mijn proeftijd en wil ook ‘aan mezelf en de toekomst denken’. Ik heb vandaag met een vertrouwenspersoon gepraat en dat luchtte bij mij op. Hij gaf aan dat ik het best kon wachten tot na mijn proeftijd. Het is natuurlijk nog pril en je wilt gewoon voor jezelf kiezen op het moment :)

2 maanden geleden

Sinds 2 weken begonnen met een nieuwe baan. En sinds 2 weken weet ik dat ik zwanger ben. Inmiddels 6+3, en wil het ze pas gaan vertellen zodra ik 12/13 weken ben. Ben wel erg bang voor wat er straks gaat komen gaat, ik weet niet hoe ziek ik van de zwangerschap ga zijn en heb ook geen zin om telkens kotsend te moeten aankomen 🙈

2 maanden geleden

Reactie op carmenhop

Hi! Ik ben 1 augustus begonnen en afgelopen zaterdag positief getest! Ik he ...
Je hebt ook zeker een punt. Heb je dan niet het gevoel dat je al een beetje verkeerd start door het "achter te houden?" Ik twijfel zelf ergens nog wel hoor, dus ben gewoon benieuwd! No judgment 😊

2 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

Ow wacht, ik heb je verkeerd begrepen. Jij bent de maandag 26 augustus 6+5. ...
Hihi alsnog super leuk!

2 maanden geleden

Reactie op Liesie2001

Ik begin dinsdag, en vanmorgen positieve test ,had dit ook niet meer verwac ...
Wat fijn, gefeliciteerd! ❤️

2 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

Je hebt ook zeker een punt. Heb je dan niet het gevoel dat je al een beetje ...
Ja dat gevoel blijf ik wel houden.. maar omdat je nooit weet hoe je manager (in mijn geval) erop reageert, kun je maar het zekere voor het onzekere nemen. Hij gaf ook aan dat je natuurlijk de volgende punten nog mee kunt nemen: - het is nog heel pril - aan niemand vertelt nog - laat achter gekomen Ik ben benieuwd wat jij gaat doen, waarom twijfel jij?

2 maanden geleden

Reactie op carmenhop

Ja dat gevoel blijf ik wel houden.. maar omdat je nooit weet hoe je manager ...
Jaa dat is waar. Ik twijfel omdat er inderdaad een kans is dat ze zeggen: dan gaat de samenwerking toch niet door en dan zit je ermee. Die kans is er natuurlijk. Daarom had ik mij ook voorgenomen om het te zeggen na de proeftijd. Het was alleen zo'n leuk en open gesprek, ook een bedrijf met alleen maar jonge mensen tussen 22-32 jaar. Het voelt wel alsof ik het kan zeggen, en dan wil ik eigenlijk wel "eerlijk" zijn. Ik denk namelijk dat ze het fijn vindt dat ik met ze meedenk, omdat ze voor mij een opdracht gaan zoeken voor een bepaalde tijd (detacheren) in de branche die ik graag wilde (waar weinig plek is). Dan heb ik liever dat ze een opdracht van een half jaar voor mij zoeken i.p.v. een opdracht van een jaar en dat ik er halverwege uit moet. We gaan het na de eerste echo aan familie en vrienden vertellen, dat is 29 augustus. Het weekend erna is iedereen wel op de hoogte. De week erna wil ik het vertellen (ik begin pas bij de opdracht iin oktober). Ik wil het graag vertellen aan de meid die ik heb gesproken tijdens het kennismakingsgesprek, zij is nu drie weken op vakantie, vandaar dat ik het de eerste week van september dan wil vertellen, als zij terug is.

2 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

Jaa dat is waar. Ik twijfel omdat er inderdaad een kans is dat ze zeggen: d ...
Oh, trouwens, na mijn proeftijd ben ik 17 weken. Dan valt het al lang en breed op 🙈

2 maanden geleden

Reactie op WifeyDP_

Oh, trouwens, na mijn proeftijd ben ik 17 weken. Dan valt het al lang en br ...
Haha! Oja…

2 maanden geleden

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik de eerste week van mijn nieuwe baan zwanger geraakt. Er werd gelukkig positief op gereageerd en na een half jaar heb ik een vast contract gekregen, ondanks dat ik toen al minder werkte ivm bekkenpijn. Echt een top werkgever. Vind eigenlijk ook wel een beetje dat het zo hoort, maar soms loopt het anders

2 maanden geleden

Reactie op Eline90

Tijdens mijn eerste zwangerschap ben ik de eerste week van mijn nieuwe baan ...
Wat fijn! Wanneer heb je het toen der tijd verteld?

2 maanden geleden

Reactie op carmenhop

Wat fijn! Wanneer heb je het toen der tijd verteld?
Ben ik ook benieuwd naar.

2 maanden geleden

Reactie op carmenhop

Wat fijn! Wanneer heb je het toen der tijd verteld?
Na mijn proeftijd, ik dacht rond de 10 weken zwangerschap. Had er ook mee te maken dat er een sollicitatieprocedure liep voor een nieuwe collega ivm zwangerschapsvervanging van een andere collega. Ze hebben die nieuwe collega gelijk gevraagd of ze ook mijn zwangerschap kon vervangen, dat maakte het voor mij ook makkelijker omdat ik me wel een beetje lullig voelde richting mijn werkgever 😅 Maar leidinggevenden waren gewoon blij voor mij, en zeiden ook: “we weten dat het erbij hoort als er vrouwen in de vruchtbare leeftijd aannemen”. Ik gun jullie een zelfde ervaring 🤗