9 Reacties
2 maanden geleden
Vanaf hoeveel weken doen jullie zwangerschap yoga?
Ik weet niet of 11 weken nog ‘te vroeg’ is, en vanaf welke week mensen overstappen van normale yoga naar zwangerschap yoga
2 maanden geleden
Vanaf hoeveel weken doen jullie zwangerschap yoga?
Ik weet niet of 11 weke ...
Ik deed voor mijn vorige zwangerschap 6x pw aan yoga en heb geen zwangerschapsyoga hoeven doen, omdat ik prima meekon met de gewone lessen (ik deed wel steeds rustigere lessen).
Naar mijn idee is zwangerschapsyoga iets wat voor iedereen die zwanger is, ook zonder ervaring, toegankelijk is. Als jij het met 10 weken al graag wilt doen, moet je dat lekker doen. Als je nog gewone yoga wilt blijven doen is dat ook prima.
Als je onzeker bent over aanpassingen, en wat je bijvoorbeeld niet meer mag op een gegeven moment, dan kun je het beste overstappen vanaf het tweede semester waarschijnlijk.
Gewone yoga is sowieso niet meer mogelijk zonder aanpassingen zodra je niet meer op je buik kan liggen.
2 maanden geleden
Reactie op Prax
Ik deed voor mijn vorige zwangerschap 6x pw aan yoga en heb geen zwangersch ...
ja precies.. ik ben al een tijdje gestopt met yoga (hatha) door vermoeidheid maar nu begin ik langzaam weer zin te krijgen in beweging. Misschien yin combineren met zwangerschap yoga zat ik aan te denken maar ik ga het overleggen met mijn yoga school.
Ik was stiekem bang dat er allemaal vrouwen zijn met een bolle buik terwijl ik pas 11 weken ben maar dat slaat natuurlijk nergens op 😟