196 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op gwen09

Hooi! Wij verwachten ook ons eerste kindje, ik ben uitgerekend op 1 augutus ...
Gefeliciteerd!!

4 jaar geleden

Reactie op GMAA

Wij verwachten ook onze eerste in augustus. Ik ben nu 6+1 dag. Heb vooral l ...
Gefeliciteerd!!

4 jaar geleden

Reactie op MamavanLotte

Hallo, wij verwachten ook ons eerste kindje. Volgens berekeningen 5 augustu ...
Ik herken me in jouw verhaal :-) Ook 5 aug '20 (zelf) berekend, wij 19 dec afspraak bij de gynaecoloog. Ik heb ook PCOS, ben op 1 dec '19 gestopt met de pil, en nu na ronde 2 Clomid 50mg zwanger. Wat fijn dat zulke medicijnen er zijn hè! Ik kan echt niet wachten tot het de 19e is, hoop zo dat het goed blijft gaan.

4 jaar geleden

Hoii, Ik ben vandaag 5 wkn zwanger van ons eerste kindje. Ik ben 9 aug uitgerekend volgens eigen berekening want ik heb een lange cyclus. In augustus heb ik een mk gehad dus ik vind het best wel spannend! 23 december eerste echo! Ik heb heel vroeg getest, ik voelde al krampen die ik tijdens de vorige zwangerschap ook had. Soort menstruatiekrampen maar toch anders, vaak is dat blijkbaar tijdens innesteling. Ik heb ook pijnlijke borsten en dat ik snel misselijk wordt. Nu heb ik niet zo vaak krampen als 2 weken terug, het is verminderd.

4 jaar geleden

Ik ben nu 5+4 en had geen flauw idee dat ik zwanger was totdat ik 4 dagen "te laat" was en maar een test besloot te doen. Door een onregelmatige cyclus en veel last van hormonen was mijn ongesteldheid al maanden niet te voorspellen en was het dus echt een verassing! Ik was erg bang voor de reactie van mijn vriend. Ondanks dat we het al maanden "onveilig" deden hadden we nooit gezegd dat we "nu" kinderen wilde. Ik was vrij overstuur toen hij thuis kwam en hij reageerde zo lief, met "ik wist het al en het wordt mijn meisje." 🥰 De afgelopen weken niet veel erge klachten gehad, het schommelt een beetje, maar ik merk wel duidelijk dat ik zwanger ben 😅 Dit is onze eerste en we kunnen niet wachten tot de echo op de 24e!

4 jaar geleden

Als mijn berekening klopt, ben ik vandaag 6 weken zwanger van ons eerste kindje en dus op 2 augustus uitgerekend. Wij zijn al geruime tijd 'bezig' om een kindje te krijgen. Maar helaas zat bij ons de natuur tegen. Mijn partner heeft wel goede, maar heel erg weinig zaadcellen en ik heb al een verminderde eicelvoorraad. Wij hebben dus een ICSI traject met meteen de hoogste dosering (voor in NL) doorlopen en wonder boven wonder is het de eerste keer gelukt. Wij hebben 19 december, dan 7w4d, onze eerste echo. Ik denk dat het besef en de blijheid dan pas echt komen als we dan goede beelden en een kloppend hartje zien.

4 jaar geleden

Hoiii hoii wij verwachten ook ons 1e kindje al 2 jaar ermee bezig en liepen laaste half jaar bjj ziekenhuis door omstandigheden moesten nog 1 laaste testje afwachten in januari en plots eind okt /begin nov zwanger geraakt kwam er pas achter 28 nov gaf mij test 3+ aan verwacht nu bijna 6 weken te zijn of al wij zijn super blij vinden allema spannend 24dec ons eerste echo dan willen we het met feestdagen familie /ouders vertellen Laaste week steeds meer misselijk dat ik moet eten om braken te verkomen Snachts wakker worden misselijk buik warm van misseljjkheis moet ik wat eten en thee nemen en dan kan ik pas verder slapen hebben meer mensen hier last van?

4 jaar geleden

Reactie op Milja88

Ik herken me in jouw verhaal :-) Ook 5 aug '20 (zelf) berekend, wij 19 dec ...
Erg blij dat er medicijnen zijn en dat het bij mij voldoende zijn werk deed met 50 mg. Ondanks dat mijn gevoel (wel of niet zwanger) ruim een jaar lang klopte, kan ik het nu nog nauwelijks geloven. Hoe ervaar jij dat? Wel fijn ook om te merken dat er veel meer mensen zijn die een soortgelijke route bewandelen.

4 jaar geleden

Hoi, allereerst allemaal gefeliciteerd:-)! Ik ben vandaag 5+4, rond 5 augustus uitgerekend van het eerste wonder! Ik had een paar dagen soort hartkloppingen in m'n buik, dus daardoor een soort voorgevoel. 1 dag na NOD getest en heel duidelijk zwanger! Toch blijft het nog erg onwerkelijk... vooral omdat ik soms dagen nergens last van heb.. en dan denk: voel me niet zwanger. Maar de klachten zullen vanzelf komen, dus nog maar even genieten dat ik er weinig last van heb. Hoe gaat het bij jullie? Had je een voorgevoel en wat voel je zoal?

4 jaar geleden

Hallo, gefeliciteerd met het geweldige nieuws. Ik en mijn vriend verwachten onze eerste kindje, ik ben nu 5 weken eimd van dr maand onze eerste echo om te zien of we een hartje horen kloppen. Ik vind het super spannend, maar doordat ik het hartje nog niet heb gehoorr kan ik nog geen gat in de lucht springen omdat het kan zijn dat er niks is. Ik ben zwz positief en ga er van uit dat mijn kindje groeit. Zwangerschap kwaaltjes heb ik nog niet veel, heb hoofdpijn en krampjes maar omdat het de eerste is weet je natuurlijk niet wat je kan verwachten. Maar ik heb er super veel zin in slechte kwaaltjes ofniet ik heb overal zin in

4 jaar geleden

Hallo allemaal, wij verwachten ook ons 1e kindje in augustus 2020 mocht alles goed blijven gaan. Ik heb 5 miskramen gehad, dus hopelijk blijft het nu goed gaan. Zo ontzettend spannend allemaal :). Door de voorgaande miskramen wel gelukkig eerder een echo. 16 december de eerste echo dus zooo benieuwd. We zijn heel blij maar tegelijkertijd ook heel erg bang. Hopelijk is alles goed. :)

4 jaar geleden

Hi allemaal, Allereerst gefeliciteerd iedereen! Wij verwachten ook ons eerste kindje, naar eigen berekening rond 9 augustus uitgerekend. Het is voor mij allemaal de eerste keer, dus alles is nieuw! Ik heb heel weinig kwaaltjes, wat me soms ook wel onzeker maakt. Ik heb ondertussen 8(!) testen gedaan en nu durf ik het langzaamaan toch echt te geloven. Nadat ik overtijd was ben ik gaan testen, verder helemaal geen kwaaltjes! Alleen af en toe gevoelige borsten.

4 jaar geleden

Reactie op Didiana

Hi allemaal, Allereerst gefeliciteerd iedereen! Wij verwachten ook ons e ...
Ik heb precies hetzelfde. Al meerdere testen gedaan en op gevoelige borsten na, geen kwaaltjes. Zou willen dat er iets van een kwaaltje komt, als teken dat er iets in m'n buik zit!

4 jaar geleden

Goedemorgen..na eigen berekening rond 9 aug uitgeteld.. voor de 3e x zwanger in een jaar tijd en heb nu toch af en toe behoorlijke stress vooral als ik me buik voel.. ben nu 5 weken ongeveer. Hopen op 3x scheepsrecht enn gefeliciteetd alle zwangere

4 jaar geleden

Hoi allemaal! Voor ons is het ook de eerste, en tevens de eerste keer dat ik zwanger ben. Ik ben als het goed is 1 augustus uitgerekend. Wij wachten ook vol spanning op de eerste echo op 23 december! Ik heb wel al een keertje zelf gekeken aangezien ik zelf echoscopist ben (maar niet op gynaecologie dus ik weet niet zo heeeeel goed waarnaar ik moet kijken). Ik dacht vorige week bij 5+4 al wel een minuscuul hartje te zien kloppen!

4 jaar geleden

Heee allemaal! Mijn eerste zwangerschap, na een jaar proberen.. We waren net begonnen met een onderzoek bij de fertiliteitsverpleegkundige. Op 11/11/2019 hadden we deze afspraak en uit onderzoek kwam niets. Positieve zwangerschapstest op 26/11/2019. Ik gok toch dat het mij rust heeft gegeven dat alles goed zat. Ik voelde wel degelijk dat het nu echt raak was, zonder aanleiding, maar durfde er niet vanuit te gaan. Uitgerekend op 3/8/2020 en nu 5+6. Onze eerste echo staat op 20 dec gepland, maar we hebben het mijn moeder en broer al wel verteld. Die waren erg enthousiast en geëmotioneerd 🥰 In het begin had ik krampen in mijn buik, maar dat is vrijwel over. Gespannen borsten nog steeds, welke gegroeid zijn. Veel last van maagzuur.

4 jaar geleden

Inmiddels ruim 5 weken in verwachting van ons eerste kindje ♡! Heb continue pijnlijke borsten en tot vorige week steeds krampjes en trekkerig gevoel in mn buik. Gelukkig zakt dat nu wat af, toch steeds bang dat t niet goed zit als t steeds zeer doet. Geniet allemaal van de zwangerschap 😍

4 jaar geleden

Hoi allen, ook wij verwachten ons eerste kindje begin aug. Als ik het bereken zou het 9 aug worden. Ik heb in sept een miskraam gehad dus we waren erg blij verrast dat het zo snel weer raak was! Ben wel wat zenuwachtiger en emotioneler dan de eerste keer. Hoop zo dat het deze keer wel goed gaat. Ik heb gelukkig weinig kwaaltjes. Wat krampen en gevoelige borsten en ik eet heel veel haha. 23 december de eerste echo😁

4 jaar geleden

Reactie op MamavanLotte

Erg blij dat er medicijnen zijn en dat het bij mij voldoende zijn werk deed ...
Nou inderdaad! Ik hield al rekening met een langer traject (dosis opbouwen etc). Ik was heel blij met de positieve test(s) maar kan het nog steeds niet écht geloven, ik denk dat de echte blijdschap na een positieve echo komt? Nu voorzichtig blij zeg maar :-)

4 jaar geleden

Hoi, hier ook zwanger voor de eerste keer. Best spannend allemaal.. éérste echo zal 11dec zijn. Uitgerekend voor 3 augustus. Best wel gevoelige borsten, af en toe misselijk uit het niets (water drinken helpt dan wel) en gevoelige onderbuik. Maar wel heel blij met het wondertje dat opkomst is. Nu 5+6