19 Reacties

3 jaar geleden

Ja, komt omdat het groter is en minder ruimte heeft. Dus het trappen gaat over in schuiven! Maar bij ongerustheid ALTIJD bellen! Beter te veel dan te weinig bellen! (Ben nu ruim 32 weken)

3 jaar geleden

Ik ben morgen 32 weken en herken mij in het verhaal van Augustbaby. Je kleintje krijgt steeds minder ruimte waardoor beweging anders voelen. Maar altijd even je verloskundige bellen. Liever te veel bellen dan te weinig. Liefs

3 jaar geleden

Dit heb ik vanaf 30 week gehad, eerst waren zijn bewegingen meer ‘schrokkerig’ en nu lijkt het meer bewuste bewegingen te zijn zoals strekken, duwen, draaien en zo. Hij beweegt net zoveel qua hoeveelheid/tijden wanneer hij normaal wakker is dagelijks alleen het voelt nu anders. Als je je zorgen over maakt zou ik toch contact opnemen me je gynaecoloog/verloskundige want hij/zij zou niet echt minder moeten gaan bewegen ...

3 jaar geleden

Ja, de bewegingen worden anders. Maar als je ongerust bent, gewoon echt even bellen. Je moet de kleine alsnog wel vaak moeten voelen. Doe je veel overdag? Of rust je veel? Daar heeft het ook mee te maken merk ik bij mezelf.

3 jaar geleden

Hier ook hoor. Al strekt ze af en toe wel haar benen waardoor er links naast mijn navel een bobbel (voeten) zichtbaar is en rechts boven mijn navel (billen) ook

3 jaar geleden

Ik heb dit ook en de VK vertelde inderdaad dat dat komt ivm ruimte... nou heb ik een kleine kickboxer dus als hij af en toe schopt dan doet het ook echt zeer (mn ribben zijn z'n favoriete plekje lijkt wel 😅)..

3 jaar geleden

Reactie op Mamaromy

Hier ook hoor. Al strekt ze af en toe wel haar benen waardoor er links naas ...
Ja dat heb ik dus nu ook🤣

3 jaar geleden

Reactie op Mellie91

Ik heb dit ook en de VK vertelde inderdaad dat dat komt ivm ruimte... nou h ...
Haha dat lijkt me niet al te prettig nee 😅

3 jaar geleden

Heb een beetje het zelfde ervaren als beschreven wordt. Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon even bellen!

3 jaar geleden

Reactie op Tinkerbellos

Ja, de bewegingen worden anders. Maar als je ongerust bent, gewoon echt eve ...
Het verschilt. Soms eigenwijs om wat dingen aan te pakken maar dan lig ik de volgende dag met pijn in me rug plat. Dus probeer nu meer mijn rust te nemen misschien daarom?

3 jaar geleden

Het verschilt. Soms eigenwijs om wat dingen aan te pakken maar dan lig ik d ...
Als ik veel doe op een dag, dan voel ik haar ook wel wat minder. Maar als ik dan echt goed goed voel, dan voel je lichte bewegingen zeg maar. Heb dan toch wat meer harde buiken, waardoor ik haar iets minder snel voel. Heb van de week in ziekenhuis gelegen, en de metingen vingen veel meer bewegingen op dan wat ik voelde. Ik ben trouwens net zo eigenwijs, haha. Je kan gewoon je verloskundige bellen en dan gaan ze naar het hartje luisteren. Dan voel jij je misschien ook wat geruster.

3 jaar geleden

Reactie op Tinkerbellos

Als ik veel doe op een dag, dan voel ik haar ook wel wat minder. Maar als i ...
Als ik indd ook goed voel dan voel ik haar ook licht schuivend bewegen.

3 jaar geleden

Ik merk het ook, al iets voor de 31 weken, maar het komt bij mij ook door een onvolkomen stuitligging. Daardoor is er vrijwel geen getrappel meer, maar echt geschuif inderdaad 😅 Bij de 32 weken echo bewoog ie ook veel meer met zijn handjes en voetjes dan ik daadwerkelijk voelde..

3 jaar geleden

Is logisch.. minder plek is minder schoppen en meer duwen. Mocht je echt twijfelen: gewoon verloskundige of gynaecoloog bellen!

3 jaar geleden

Hier 34 weken vandaag en mijn tweeling is nog vol aan het trappen. Misschien nog wel erger dan eerst. Blijkbaar heb ik een ruime flexibele buik waar dat nog mogelijk is... wordt wel steeds minder fijn 😅

3 jaar geleden

Ik ben nu ook 30,5 week zwanger en heb meer geborrel en geschuif in mijn buik dan trap. Bevalve waar haar voetjes zitten, onder de rechterborst, daar voel ik mijn ribben iedere avond 🙈

3 jaar geleden

Hi Chantalle, ik ben nu 33 weken zwanger en ik merk hetzelfde als waar jij het over hebt. Ik maakte mij eerst ook ongerust maar elke dag schopjes tellen en door de dag heen iets bewuster focussen op z’n bewegingen heeft mij wel doen inzien dat hij dagelijks genoeg beweegt.. alleen wat meer geschuifel dan getrap. Ik heb de verloskundige nog niet gebeld omdat het voor mijn gevoel nu wel goed gaat maar stel dat geen van de tips van mij en de andere mama’s helpen zou ik zeker de VK bellen zodat jij je wat geruster voelt. Je baby is hoogstwaarschijnlijk gewoon in orde maar heeft minder beweeg ruimte. Success ermee!

3 jaar geleden

Ik ben 31 had het ook, kan ook door de warmte komen!!! Ik had veel in de stoel buiten gekregen in het zonnetje, dus dat is behoorlijk warm. We worden dan allemaal wat slomer! Zei mijn verloskundige :) was niks aan de hand en vandaag is het weer een feestje in mijn buik!

3 jaar geleden

Ik nu 34 en in de afgelopen weken ook die "wisseling" gehad in bewegingen. Nu voel ik hem eigenlijk alleen nog maar schuiven (en dat kan flink pijnlijk zijn!) En minder schoppen. Schijnt normaal te zijn nu ze minder ruimte krijgen