22 Reacties

3 jaar geleden

Ik lees graag mee is ook mijn 1ste zomerkindje

3 jaar geleden

Ja idd mijne ook ben ook benieuwd

3 jaar geleden

Ligt aan hoe snel je kindje zichzelf kan opwarmen. Ik ga voor korte mouwen en als het wat koud is vestjes erover

3 jaar geleden

Ik vermoed dat een rompertje met korte mouwen en pijpjes wel voldoende zal zijn voor overdag. Maar ook allemaal afhankelijk vd dikte van de stof en het vetlaagje van u kindje 😅. Niet te veel over nadenken, als mama zal je gauw merken wanneer hij/zij te warm of te koud heeft. Ik beval ook begin augustus, heb me deze vraag ook al gesteld, zeker als ze 27graden blijven geven

3 jaar geleden

Ik ben zelf een zomerkindje, geboren in een hittegolf (arme mama). Ik lag met een rompertje met korte mouwen onder een lakentje in de wieg😊

3 jaar geleden

Dat vindt ik ook lastig. Ik heb ook 2 winter kindjes. Dus lees mee..

3 jaar geleden

Mijn dochter is van 18 augustus en die heeft bijna altijd lange mouwen aangehad. Was toen wel niet zo’n goede zomer en ze woog maar 2900g dus koelde nog vrij gemakkelijk af.

3 jaar geleden

Ik heb dat toevallig opgezocht van de week..als je net bevallen bent is het verstandig om hem of haar lange mouwen aan te geven of korte mouwen met een zomerjasje/vestje als je naar buiten gaat..voor binnen is korte mouwen goed..alleen wel opletten of hij of zij het niet te koud krijgt.

3 jaar geleden

Bij mij ook 😊 Ligt natuurlijk een beetje aan de temperatuur. Maar de eerste dag zou ik zoizo een lange mouw aan doen. En daarna helpt de kraamverzorgende je wel 😇 (dat ben ik zelf ook). Maar een baby heeft vaak moeite de 1e dagen met zichzelf op temperatuur houden. Het beste is dat hij daar gewoon lekker bij geholpen wordt en er zo min mogelijk energie aan hoeft te geven. Zodat je baby al zijn energie in het groeien kan stoppen. (Als het een erg hete zomer is zou ik wel lekker korte mouwen rompers ook inslaan en soms liggen ze daar alleen in met broekje ofso)

3 jaar geleden

Hier ook begin augustus uitgerekend. Hangt beetje af van weer en hoe goed je kindje zich warm kan houden. En geboortegewicht. We gaan dus voor laagjes en van alles wat. In 50 en 56 elk 1 pakje met korte mouwtjes en pijpjes. Rest broekjes en shirtjes lange mouwen. Paar overslag-rompers met lange mouwen, en paar korte mouwen. En in 50 en 56 een vestje. Dan zitten we altijd goed😁 Heb trouwens geen echt jasje in die kleinste maatjes, wel in 62.

3 jaar geleden

Voor mij ook een eerste kindje, begin augustus uitgerekend. Ik heb volgens mij meer gekocht dan ik nodig heb, maar ik vond het ook lastig! Ik heb uiteindelijk van alles wat gekocht. Rompers korte mouw voor onder een shirtje, rompers lange mouw als 2 lagen te warm is, een vestje en een paar boxpakjes met korte mouw en korte pijp.

3 jaar geleden

Same here. Maar ik denk dat je met een dekentje ipv jasje ook wel ver komt. Je moet een baby altijd warm houden toch? Dus ik dacht dat de baby dan waarschijnlijk sowieso lange mouwen en broekje heeft en mutsje en mocht het echt bloedheet zijn kan je je kindje altijd in een rompertje laten liggen. Maar ook ik heb gewoon alles in huis gehaald kon het niet laten zo leuk

3 jaar geleden

Snap je helemaal, mijn eerste kindje wordt ook begin augustus verwacht. In het begin wordt aangeraden om rompers met lange mouwen aan te doen vanwege het nog niet zelf op temperatuur kunnen houden en anders toch te veel warmte gaan verliezen. Katoen ademt goed. Hoelang je dit moet aanhouden verschilt per baby en hun lichaamstemperatuur die als deze eenmaal op peil is verschilt per baby, net zoals bij volwassenen (de een heeft het sneller warm dan de ander en wat doe je om af te af te koelen en/of de warmte te vermijden). Dat geld ook voor het gebruik van kruiken in de zomer.

3 jaar geleden

Ik heb precies het zelfde, mijn zoontje is van december en was ook makkelijk. Heb op dit moment setjes met korte mouwen en lange mouwen. Onder de setjes met korte mouw kan ik een rompertje aan doen met lange mouwen of een vestje erover heen. Geen idee wat voor weer het in augustus is, het kan alle kanten op gaan. Qua rompers heb ik zowel korte als lange mouwen gehaald. Mocht het niet genoeg zijn dan haal ik gewoon wat bij. Ik ga er wel vanuit dat dag 1 en 2 met lange mouwen zal zijn.

3 jaar geleden

2jr terug is mijn zoon in de hitte golf geboren juli 2018. Vanaf het moment dat hij zich op temp kon houden heeft hij vrijwel alleen een romper aan gehad en zelfs natte sokken om af te koelen 🙈 ik was zo blij dat het weer wat koeler werd. Hij heeft amper z’n kleren van maat 56 aan gehad 😬

3 jaar geleden

Het ligt er volgens mij ook aan hoe warm het bij je binnen is, hier blijft het lekker koel, rond de 21 graden dus ik doe romper met korte mouwen en shirt met lange mouwen erover heen. En evt een leuk jasje. Maar ook wat leuke rompers gehaald die er ook prima uitzien zonder shirt 😊

3 jaar geleden

Ik ben 31 juli uitgerekend en zit met hetzelfde dilemma. Heb daarom dus van alles wat gekocht maar heb veel meer setjes met korte mouwen in 50/56 dan met lange.

3 jaar geleden

Ik lees ook mee👀 mijn 1e kindje is in november geboren dat was. Maar nu ons 2e kindje begin augustus

3 jaar geleden

Hier ook begin augustus uitgerekend. En eigenlijk heb ik het overgrote deel toch lange mouwen. Dit vooral omdat de kleine zich de eerste tijd zelf nog niet zo goed warm kan houden en het weer erg wisselvallig kan zijn. Alle rompers zijn wel met korte mouw en dan kan daar een shirtje over met lange mouw. En mocht het echt zo warm worden dat hij met korte mouw kan dan heb ik een paar t shirts met korte mouwen en evt gewoon lekker in de romper met een broekje. Komen we te kort dan is het gelukkig zo bij gekocht.