113 Reacties

4 jaar geleden

Deel 2

4 jaar geleden

En bij ons zit de prenatal letterlijk ook de hoek. Dis spullen zijn zo bijgekocht. Beide omi's zijn nu bezig met een dekentje te breien/haken voor de wieg/wandelwagen. Daarna heb ik voor de wieg mijn beddengoed klaar. Voor de ledikant koop ik later. Mocht ik tekort komen aan beddengoed voor de wieg koop ik het bij. Maar ik wil bewust niet teveel daarvoor omdat ik niet weet hoe kort hij er gebruik van zal maken.

4 jaar geleden

Ik heb echt wel 30+ hydrofieldoeken haha. Zo praktisch, je kunt ze voor veel dingen gebruiken. Je kunt je echt helemaal failliet kopen aan spullen voor je kindje. Ik heb bewust bijvoorbeeld nog geen draagzak, stokke kinderstoel met babyinzet, babynestje simpelweg omdat ik niet weet of ik het wel ga gebruiken. En anders is t zo gekocht. Dus ik heb vooral de basisdingen als box, kinderwagen, wiegje, badje enz

4 jaar geleden

Ik gebruik de baby uitzetlijst van deze app, echt super handig. Zo weet ik zeker dat ik genoeg heb 😊

4 jaar geleden

Ik vond het erg fijn om 2 aankleedkussens te hebben. 1 op de slaapkamer en 1 beneden, zo hoef je niet voor elke luier/vieze kleertjes naar boven met je baby. Ook die grote hydrofielluiers erg handig en de 'gewone' kan je niet genoeg van hebben. We gebruikten deze later ook op de arm tijdens douchen, dan glijdt je baby niet gemakkelijk van je arm.

4 jaar geleden

Reactie op LotteF

Deel 2
Is twee boxkleden aan te raden? Of is 1 wel genoeg?

4 jaar geleden

Is twee boxkleden aan te raden? Of is 1 wel genoeg?
Ik vind 2 wel handig. 1 in de was en 1 reserve

4 jaar geleden

Is twee boxkleden aan te raden? Of is 1 wel genoeg?
Ik heb 1 bokmatras met 2 hoezen. En een vinyl afwasbaar boxkleed, voor als ze wat groter zijn. Nu ligt het bovenop het boxmatras zodat er geen kattenharen op komen. Al moet ik zeggen dat ze nog niet in de box komen. En ook niet in wieg of ledikant etc. Valt me erg mee

4 jaar geleden

Als je box deze afmetingen heeft, heb je dan een kussen van 75x95 nodig? Of juist van 80x100? Het lijkt op 75x95, maar ergens anders lees ik weer dat hij niet te kort mag zijn.. 🧐

4 jaar geleden

Als je box deze afmetingen heeft, heb je dan een kussen van 75x95 nodig? Of ...
Je kunt hem beter wat groter hebben dan kleiner.. Maar dat is mijn persoonlijke keuze 😁.

4 jaar geleden

Dat vond ik zelf ook mega lastig. Veel gepraat met vriendinnen die kids hebben. Dan hielp mij enorm.

4 jaar geleden

Is twee boxkleden aan te raden? Of is 1 wel genoeg?
Ik kom nu ook een beetje terug op 2 bixkleden hoor. Wij mogen de box van mijn schoonzus lenen maar die heeft een wat afwijkende maat waardoor 1 boxkleed al snel 60 euro per stuk kost. Dus daar moet ik nog maar even over nadenken.

4 jaar geleden

Als je box deze afmetingen heeft, heb je dan een kussen van 75x95 nodig? Of ...
Ik heb deze box en heb een boxkleed van 80x100 Die is perfect

4 jaar geleden

Reactie op anniezwangeragain

Ik heb deze box en heb een boxkleed van 80x100 Die is perfect
Thanks!!

4 jaar geleden

Het is heel persoonlijk. Zelf streep ik 75% van de babylijsten af, gebruik ...
Vraagje.. hoezo weet je niet wat je met vitamine D moet?

4 jaar geleden

Reactie op Carolien6789

Vraagje.. hoezo weet je niet wat je met vitamine D moet?
Vitamine d en k is toch wel erg belangrijk

4 jaar geleden

Reactie op Els1985

Vitamine d en k is toch wel erg belangrijk
K is alleen nodig bij borstvoeding. wanneer het kindje op dag 8 500 ml binnen krijgt aan kunstvoeding is vit k niet nodig. Vit d vanaf dag 8 tot 4 jaar wel

4 jaar geleden

Reactie op Nodelijk1986

Ik heb echt wel 30+ hydrofieldoeken haha. Zo praktisch, je kunt ze voor vee ...
Ook over basisdingen denkt iedereen weer anders. Veel dingen zijn zo persoonlijk.. Ik ken ook weer mensen die een badje niet nodig vonden en die niet onder de 'basis' noemden. Zeker bij eerste kindje lastig inschatten denk ik wat je veel gaat gebruiken. Vraag ook vaak advies aan vriendinnen of mn schoonzussen maar ook die doen alles weer verschillend 😂

4 jaar geleden

Vaseline ! Op de billetjes smeren voor de “eerste” poepjes dan is het beter van de billetjes af te vegen

4 jaar geleden

Reactie op nienn-24

Vaseline ! Op de billetjes smeren voor de “eerste” poepjes dan is het bete ...
Oké hier ben ik benieuwd naar hoebedoel je dat precies?